Kirjoittaja Aihe: AEG uuni ei lämpene kunnolla  (Luettu 12254 kertaa)

Tammikuu 31, 2020, 19:24:37 ip
Luettu 12254 kertaa

MarkkuRyhänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi.
Täällä foorumilla olen havainnut kodinkoneiden tietäjiä.
Nyt pyytäisin neuvoa mistä voisin hankkia AEG B 60.1 LVF kiertoilmauuniin uudet ylävastukset. Toinen meni mykäksi.
Kuukkeloimalla en löytänyt kauppaa missä olisi tähän malliin oikea vastus. Tilanne ei ole akuutti, vaan uuni vain lämpenee hitaasti.
t.Markku

Helmikuu 01, 2020, 08:04:13 ap
Vastaus #1

MarkkuRyhänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi
Kiitos neuvoista. Näillä edetään.
Vanhahan uuni on, mutta jos ei uunia saa korjattua jossain välissä menee muitakin keittiön kodinkoneita vaihtoon vaikka ovatkin toimivia. Uunissa kokolasinen tumma luukun etuosa ja samaa sarjaa muitakin koneita.
t.Markku

Helmikuu 01, 2020, 14:30:20 ip
Vastaus #2

Frank Nylund

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Helmikuu 01, 2020, 21:08:49 ip
Vastaus #3

MarkkuRyhänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi
Ei ole linkin vastus oikea. Taitaa minulla uuni noin vuodelta 1991talon ensimmäisiltä omistajilta.
On vain muitakin koneita samaa sarjaa missä iso tumma lasi "etulevynä". No korjaus ei akuutti mutta kyllä varaosa löytyy ajan kassa. t.Markku

Helmikuu 02, 2020, 17:43:32 ip
Vastaus #4

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Korvaako Helmisen firma jos Ryhäsen Markun kämppä palaa kun uunia "viritelty"??Näitten kanssa kannattaa olla tarkkana..
Se nollatoleranssi sähkö- ja paloturvallisuuden suhteen onkin jo ehtinyt myös tällle foorumille.

Helmikuu 03, 2020, 00:07:34 ap
Vastaus #5

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Korvaako Helmisen firma jos Ryhäsen Markun kämppä palaa kun uunia "viritelty"??Näitten kanssa kannattaa olla tarkkana..
Se nollatoleranssi sähkö- ja paloturvallisuuden suhteen onkin jo ehtinyt myös tällle foorumille.
Kerronko tositarinan elävästä elämästä??No en kun ette usko kuitenkaan..fyi..viritelkää vaan..

Kannatan myös omatoimisuutta.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Helmikuu 03, 2020, 08:43:27 ap
Vastaus #6

Arto Ahonkivi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kerronko tositarinan elävästä elämästä??No en kun ette usko kuitenkaan..fyi..viritelkää vaan..
Meen rintamamiästalossa oli ollu tee se itse miäs vetämässä sähköjä ja sen huamas, johrot kulki vintillä ja siältä tiputettu alas pistorasialle ym. Ilmeisesti johrosta oli ollu pulaa, mutta jakorasioita kyllä oli yli tarpeen ku saatto olla pualen metrin välein johtoa jatkettu jakorasialla. Ei yhtään ylimääräistä reikää rasiassa, joten ei siitä ollu otettu johtoa johonkin muuhun.
Rappusten yläpäässä oli valokatkaisja josta jatku johto alemmas pistorasiaan, jos siihen laitto vaikka imurin ja käynnisti sen. Ei imuri inahtanukkaan vaan rappuun sytty valo tai se sammu.

Helmikuu 03, 2020, 12:44:08 ip
Vastaus #7

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kun olin kunnossa tein kaiken itse, nyt just muuton alla vielä kielto kyykkiä ja kiivetä ylös. Oli hyvä sähkäri laittamassa nykyaikaiset lampun pohjat mutta keittiöön pääsee kahta kautta ja toisen suunnan katkaisin ei toimi, odotan jalan parantumista ja laitan itse. Ei se vaikeaa ole, maamaahan ja virta virtaan. Tonni ny mennyt sähkötöihin ja se riittää mulle, mä ottaisin vastuksen uunista irti ja sitten tukusta uusi joka ehkä pientä modaamista tarvii. Serkun nimissä saan tukusta tavaraa ja sitten maksan hänelle. Ei siinä mitään palovaaraa ole kuhan vastuksen saa vain kiinni kunnolla.

Helmikuu 03, 2020, 23:55:06 ip
Vastaus #8

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No vähän asiasta sivuun, mulla tiskikone jonka merkki on Ikea, toimii muuten hyvin mut kirkastin aine säiliö vuotaa heti kaiken pois. Olisko joku Orinkula homma vai pannaan hyötyköyttö asemalle, niitä myydään pesukapseleita joissa mukana se kirkastusaine. Kone toimii muuten OK mutta minen tykkää ja uusi menis tähän muuttokonkurssiin, kannattaako ees katsella vai haenko Gigantista uuden.

Helmikuu 04, 2020, 10:55:06 ap
Vastaus #9

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Ikean kone todnäk on Whirlpoolin valmistama, joten saattaa varaosat löytyä sitä kautta. Ja 5 vuoden takuu niillä on, joten jos kone on tuoreempi niin eiku vaan soittoa Ikeaan päin.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Helmikuu 04, 2020, 12:56:53 ip
Vastaus #10

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä tuosta takuu jo menny, Gigantista uusi halpa tilalle.

Helmikuu 04, 2020, 18:42:45 ip
Vastaus #11

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Soitin pienkone huoltoon ja tyly arvio oli 200@ ja sitä etulevyä ei voi laittaa uuteen koska pitäisi olla jonkunlainen lukko ettei lapset voi vaan avata konetta ja saada kuumaa päällensä. Eli menee vaihtoon kaapitkin, ei ikinä mitään Ikean kamaa meille.

Helmikuu 04, 2020, 19:32:18 ip
Vastaus #12

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
No saahan niitä tiskikoneita ihan semmoisella valkoisella peltisellä etulevylläkin, tai rosterisella, ettei vallan lähde lapasesta toi sun tiskikoneremontti.

Meillä on ollut Ikean keittiö jo melkein 5 vuotta ja hyvin skulaa. Uuni on vähän ryttyillyt ja hiipui vallan jouluaatonaattona kun piti kinkku paistaa. Valtuuttamaton huolto korjasi samana päivänä, kun ei takuukorjaajaa tavoitettu ;) Mutta se uuni on vööörlpuulin tekele, tuskin ne huonompaa Ikealle tekee kuin muillekaan merkeille tai omalleen.

Entinen keittiö oli 15 vuotta vanha Puustelli, sinänsä ok kuntoinen mutta vähän mauton ja erittäin epäkäytännöllinen. Siihen muutama muutos ja pari lisäkaappia ja laatikostoa olisi ollut 8 tonnia+asennus. Ikeasta koko keittiö tasoineen, altaineen, induktiotaso, uuni, mikrouuni, tiskikone, noin 7 metriä työtasoa, muutama yläkaappi ja liesituuletin vähän päälle 8 tonnia. Kaikki uutta ja värit sai valita, ja saatiin toimiva kokonaisuus. Mää itte laitan aika usein ruokaa niin ei ole mulle yhdentekevää miltä kyökki näyttää ja minkälaista siellä on hommailla. Olihan siinä askare ne asentaa mutta kun seinät tartti tasoitella ja maalata joka tapauksessa niin menihän se noinkin. 50€ ekstraa niin ikean väki keräsi kamat keittiösuunnitteluojhelman mukaisesti ja kiikutti meille kotiin, ei tarvinnut kiskoa romppeita hyllystä rattaisiin tai kanniskella peräkärrystä sisälle.

Onhan noi Ikeat kevyempiä rakenteeltaan kuin Puustellit mutta saranat ja laatikoiden mekanismit on yhtä laadukkaita, 25 vuoden takuu on rungoille ja olenpa minä (100kg) seissyt tason päällä kun jotain listaa tai verhonkiinnikettä laitoin ikkunan ylle, eikä huojunut. Tuskin mikään ovi, laatikko tms tietenkään kestää kiipeilyä tai päälle kaatuilua, oli se sitten ikea tai Puustelli mutta tää onkin keittiö eikä mikään hoploppi.

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Helmikuu 04, 2020, 19:44:02 ip
Vastaus #13

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Siis propleema on et nykyisissä pitää olla lukko ovessa ja tuo Ikean etusa on vain vetokahvalla, enkä mä edes halua että muistuttaa Ikeaa. Jääkaap jo lähti kierrätykseen, toinen juttu on nuo Ikean kaappien lukot. Semmonen tappi ja toimii jos haluaa, hyi tana.

Helmikuu 04, 2020, 20:30:55 ip
Vastaus #14

Eino Turunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Yks pieni tarina noista IKEAN keittiökalusteista. Tosin tämä juttu on jo 6 vuoden takaa, että voi olla tavara jo parantunut siinä ajassa.
Olin eräällä omakotityömaalla töissä ja putkimies tuli kalustamaan keittöön vesikalusteita. Aikansa touhuttuaan rupes keittiöstä kuulumaan jumalaton kirvaus. Ihmettelin ja menin katsomaan, että mikäs on sattunu. Putkimies oli ihmetelly kun oli kaapin sisällä kiristäny sekottajaa pöytälevyyn, mutta kun ei ollut tuntunut kiristyvän kiinni. Oli noussu kaapista kattomaan ja todennu, että pöytälevy painunu kasaan sitä myöten ko oli kiristäny. Kaunis oli kakku päältä-silkkoa vain sisältä vai millä lie uretaanilla täytetty kahden laminaattilevyn väli. Kyllä suomalaisiin tasoihin on hanan saanu kiinni....
Tämä kyseisen keittiön omistaja ajeli sitten useita reissuja IKEAAN hakemaan aina jotain puuttuvaa osaa....että silleen.
Mutta loppujen lopuksi, tulihan siitä korea keittiö ja vielä kun halavalla sai....