Kirjoittaja Aihe: Muovikatteen korjausvinkkejä tai korjaajaa kaivataan  (Luettu 5996 kertaa)

Lokakuu 24, 2019, 21:53:39 ip
Luettu 5996 kertaa

Jari Ukonsaari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Soliferisti
Ois tuommonen mopon muovikate josta on palanen pois ja se pitäisi jollain ilveellä korjata vastaamaan edes sinneppäin alkuperäistä. Miten tuota kannattais lähtä korjaamaan? Tai löytyisikö tätä kautta joku jolla homma ois hanskassa? Kts kuva

[ylläpito on poistanut liitteen]

Lokakuu 25, 2019, 08:56:19 ap
Vastaus #1

erkki kuparinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kawasaki A 1 R
   Mvi. hitsaamo esim autojen etu ja taka helmat vaativat paljon hitsiä autohuolloilta kyselemään.

Lokakuu 25, 2019, 09:21:13 ap
Vastaus #2

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kolvilla onnistuu. Samanlaista muovia lisäaineeksi ja kärsivällisyyttä.

Lokakuu 25, 2019, 11:35:08 ap
Vastaus #3

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos sieltä katteesta sattuisi löytymään materiaalimerkintä, niin samanlaisen muovin jäljittäminen olisi helpompaa.

Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Lokakuu 25, 2019, 11:58:08 ap
Vastaus #4

Marko Mauriala 2

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niin onko se puuttuva pala olemassa vai pitääkö se leipoo tyhjästä...

Lokakuu 25, 2019, 14:54:59 ip
Vastaus #5

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Luulin kaiken tietäväni mutta pojat kertoi miten tehdään tyhjän päälle.Enste ruutataan uretaanista nurjalle puolelle "muotti",veistellään mieleiseksi ja sitten vaan mattoa ja hartsia oman maun mukaan.Kuivuttua kaikerretaan uretaani pois ja pintapuoli viimeistellään.Se on siinä.

Lokakuu 25, 2019, 18:35:20 ip
Vastaus #6

Jari Ukonsaari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Soliferisti
Jos sieltä katteesta sattuisi löytymään materiaalimerkintä, niin samanlaisen muovin jäljittäminen olisi helpompaa.

Ei oo mitään merkintää, palaa ei ole kun tuo on tuossa kunnossa tullut mulle. Tuo uretaani ja lasikuituhomma vois toimia parhaiten

Lokakuu 25, 2019, 21:10:15 ip
Vastaus #7

Marko Mauriala 2

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kannattas lopuks kuiduttaa vielä takapuoltakin. Tossa varmaan sais helpoiten "muotin" pahvista. Ulkopintaan pakkausteippi, niin ei tartu.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 25, 2019, 21:11:59 ip kirjoittanut Marko Mauriala 2 »

Lokakuu 26, 2019, 22:36:11 ip
Vastaus #8

JuhaTonteri

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kannattaa unohtaa kolvit....tätä olen käyttänyt hyvällä menestyksellä. Ihan sama onko halki tai palat irti....tai vaikka siruja puuttuu.
Liimaa pikaliimamaisesti, mukana jauhepurkit joista toinen käy metalleille ja toinen muoveille. Olen ostanut autotarvikeliikkeestä.
Merkki on Q-Bond Qb2 Ultra Strong Adhesive Repair Kit

Lokakuu 27, 2019, 12:11:28 ip
Vastaus #9

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kannattaa unohtaa kolvit....tätä olen käyttänyt hyvällä menestyksellä. Ihan sama onko halki tai palat irti....tai vaikka siruja puuttuu.
Liimaa pikaliimamaisesti, mukana jauhepurkit joista toinen käy metalleille ja toinen muoveille. Olen ostanut autotarvikeliikkeestä.
Merkki on Q-Bond Qb2 Ultra Strong Adhesive Repair Kit
Taitaa olla samantyyppistä kuin Kentin Superbond. Sillä olen jotakin pientä täyttänyt.
Toimii vähän kuin hitsaaminen ilman jauhettakin.
Siinä on erillinen aktivaattorispray, jolla kovettuminen tapahtuu välittömästi.
https://jasper.fi/?s=superbond

Marraskuu 03, 2019, 22:57:43 ip
Vastaus #10

MarkkuT Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä nykyiset 2-k liimat on vaan hyviä että pysyy kyllä niillä.Tuostahan vois kannattaa ottaa muotti ja tehä lasikuidusta kopioita.

Marraskuu 06, 2019, 21:20:03 ip
Vastaus #11

Tatu Virtanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onko tuo ehjä kate omassa hallussa? Otat siitä muotin ja teet muotilla vaikka muutaman uuden kuidusta.