Kirjoittaja Aihe: Autokuuma  (Luettu 23510 kertaa)

Marraskuu 05, 2019, 16:06:53 ip
Vastaus #75

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joskus 10 vuotta sitten laskettiin autoliikkeessä työskentelemässä kun oltiin ettei mitenkään kannata yksityisleasingillä autoa ostaa. No kauhian vakuuttava ei voinu olla niitä myydessäänkään jos ei itekään asiaan usko. Nykytilanteeseen en ota kantaa.

Kymmenen vuotta on pitkä aika ja paljon on muuttunut.
Kun uusia autoja ei mene kaupaksi sitä tahtia kuin myyjät haluaisi, joten jos ei autoja haluta ostaa, niin yritetään vuokrata niitä.
Jos epäilee aihetta, niin itseopiskeluna voi tutustua aiheeseen, mutta varoituksen sana. Se saattaa muuttaa käsityksiä.
Nykyään on suuntaus, että ihan kaikkea ei haluta omistaa ja siihen rakoon on jalkaa tunkemassa myös autokauppias.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Marraskuu 05, 2019, 16:10:32 ip
Vastaus #76

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mullakin on tuo suuntaus-tosin rajoittuneesti niin,
että en halua vuokrata-enkä varsinkaan omakseni ostaa...sähköautoa.

t. Markku

Marraskuu 05, 2019, 16:19:28 ip
Vastaus #77

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

t. Markku

Onko teillä akkuporakone?

Marraskuu 05, 2019, 17:52:12 ip
Vastaus #78

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Akkuporakone on huonompi kulkuväline kuin sähköauto. Varsinkin Makita, kun se ei lataa akkujaan pakkasessa ja kylmänä. Eikä 5 amppeerin akulla kovin pitkälle pötkitä, ei vaikka olis se hiiliharjaton kone, jos sillä pitäis autoa liikuttaa.
 Mitenkähän pitkälle oli tänä aamuna pötkitty oikealla sähköautolla 9 asteen pakkasessa? 145 km tuli tänäänkin mittariin, diisselin voimin. Oliskohan tuonut kotia ilman välilatausta?

Marraskuu 05, 2019, 18:09:12 ip
Vastaus #79

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Mitenkähän pitkälle oli tänä aamuna pötkitty oikealla sähköautolla 9 asteen pakkasessa? 145 km tuli tänäänkin mittariin, diisselin voimin. Oliskohan tuonut kotia ilman välilatausta?

Olisi ja ei.
Riippuu ihan siitä, että mikä sähköauto.
Citroen C-Zero / ja Peugeot Ion / Mitsubishi MieV ei.
Eka Leaf-malli siinä ja siinä.
Mutta muut markkinoilla olevat sähköautot kyllä, siis sellaiset, joissa on vähintään 30kWh:n akku lähtiessä täyteen ladattuna.

Marraskuu 05, 2019, 20:49:37 ip
Vastaus #80

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka

Olisi ja ei.
Mutta muut markkinoilla olevat sähköautot kyllä, siis sellaiset, joissa on vähintään 30kWh:n akku lähtiessä täyteen ladattuna.
No rehellisesti sanottuna olis vituttanu kävellä vaikka edes ne viimeiset 2 km, ja hinuuttaa se kottero ekalle lataus paikalle jonnekin, minne liekään ja mistä olis saanut sitä shukoa, 3din, 2 pin pistokesähköä vai mitä ne nyt olikaan?
 No eipä siinä, jotkut uskoo sähköön, jotkut allahiin, jumalaan, ja kuka mihinkin. Minä uskon ja odotan johonkin järkevään tapaan liikkua, ympäristöä tuhoamatta. Olkoon se sitten vaikka sähkö, ja sitten kun se on oikeasti potentiaalinen ja järkevä vaihtoehto. Mutta nyt se sähkö ei ole vielä sitä kuin vain harvoille.

Marraskuu 06, 2019, 08:16:26 ap
Vastaus #81

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Niin, saatan olla kyllä umpimielinen maalaisjuntti mettän keskeltä mutten tunne kyllä yhtään ihmistä henkilökohtaisesti kenellä on tai ollut tai on nyt ostamassa 60000 euron autoa.

Minulla muuten on akkuporakone, makita merkkinen. Siitäkin loppuu virta aina kesken kun sitä tarviaa. Kuten loppuu sähköautoistakin ja käyttösäde vaatimaton. Se sähköauto edustaa muutenkin ideologialtaan jo jotain jossa en halua olla mukana. Vannoutuneena moottoripäänä auto ja mp edustaa minulle ehkä jotain muuta kuin ns. normi-ihmiselle.

Ero on siinä että makitan akun lataa nopeemmin kun kerkee toisen tyhjentää.

Marraskuu 06, 2019, 09:17:28 ap
Vastaus #82

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa

t. Markku

On-mutta se ei olekaan ajoneuvokäytössä.

t. Markku

Marraskuu 06, 2019, 09:22:28 ap
Vastaus #83

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Olisi ja ei.
No rehellisesti sanottuna olis vituttanu kävellä vaikka edes ne viimeiset 2 km, ja hinuuttaa se kottero ekalle lataus paikalle jonnekin, minne liekään ja mistä olis saanut sitä shukoa, 3din, 2 pin pistokesähköä vai mitä ne nyt olikaan?
 No eipä siinä, jotkut uskoo sähköön, jotkut allahiin, jumalaan, ja kuka mihinkin. Minä uskon ja odotan johonkin järkevään tapaan liikkua, ympäristöä tuhoamatta. Olkoon se sitten vaikka sähkö, ja sitten kun se on oikeasti potentiaalinen ja järkevä vaihtoehto. Mutta nyt se sähkö ei ole vielä sitä kuin vain harvoille.

No mie olen jo löytänyt-talvella pensa-auto ja kesällä neliveto-diesel.

Ja akkuporana Makita,johon olen kyllä ihan tyytyväinen ollut.Partakone
Philipsi...johdolla,koska se akku siinä patterikoneessa,joka
hetken oli ennenkuin nakkasin sen komeron peränurkkaan...oli aina tyhjä.

Enkä nähnyt järkeä pirtää sitä vekotinta jatkuvasti johdon päässä latautumassa-
kun tuossa verkkovirtakoneessa sen johdon voi työntää "shukoon" juuri
silloin,kun naamakarvat alkavat häiritä....

t. Markku

Marraskuu 06, 2019, 10:44:37 ap
Vastaus #84

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

t. Markku

On-mutta se ei olekaan ajoneuvokäytössä.

t. Markku

Mie vaan sitä, että miten syvälle on juurtunut tuo patterikäyttöisten laitteiden vastustus... :)