Kirjoittaja Aihe: Chuck Berry yle teema  (Luettu 5347 kertaa)

Lokakuu 10, 2019, 15:11:53 ip
Luettu 5347 kertaa

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Dokumentti Chuck Berry, tulee ainakin yle teema lauantaina 12.10. klo. 20.00
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Lokakuu 10, 2019, 16:18:41 ip
Vastaus #1

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ja ATK-laitteitta käyttäville12.10.2019 klo 06.00 kuukauden ajan
https://areena.yle.fi/1-4601795
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Lokakuu 10, 2019, 17:41:43 ip
Vastaus #2

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nuo äänestykset on aina vähän niin ja näin.
Aikoinaan Eddie Van Halen oli jonkun ameriikan mantereen äänestyksen kovin kitaristi, mutta Kun Timantti-Dave lähti bändistä ja otti soolobändiin Stevie Vain, niin seuraavassa äänestyksessä oli Vai kovin kitaristi...

Kitaristi on oman tyylinsä "vanki" ja tyylien yli ei tavallisella äänestäjällä riitä oikein paukut arvioida.
David Gilmour <> Agnus Young
Mark Knopfler <> Randy Rhoads
Muddy Waters <> Slash

Tai edes luokkarajojen sisällä
Ritchie Blackmore <> Tony Iommi

Joten voisi kysyä, että kumpi on parempaa vai hernekeitto.

Lokakuu 10, 2019, 20:47:05 ip
Vastaus #3

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Heh, Eddie Van Halen oli kerran jossain Music Man-kitaroiden promokeikalla seuralaisinaan Steve Morse ja Albert Lee. Pärjäsi oikein mukavasti siihen saakka, kunnes Steve ja Albert päättivät ryhtyä vetämään näkkileipäkantria. Eddie katseli touhua hetken, pisti kitaransa telineeseen ja siirtyi yleisön joukkoon eturiviin seuraamaan keikkaa.

Mitenkään Eddietä väheksymättä. Kovia nassuja kaikki, Morse tuosta kolmikosta monipuolisin.

Johnny Winteristä olis kanssa monta tarinaa. Meikäläiselle siinä määrin merkittävä kaveri, että olen kirjauttanut moottoripyöräni merkiksi Highway 61 Revisited. 8)

Lokakuu 10, 2019, 21:39:05 ip
Vastaus #4

Mika Komulainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Noihin lisäisin vielä Jeff Beckin ja John Petruzzin. Aika on toinen nyt ja vertailua ei juuri kannata tehdä koska teknisesti nämä vesselit on valovuosia edellä Berryn ajoista. Monipuolisia soittajia ovat kuitenkin.

Lokakuu 10, 2019, 22:16:27 ip
Vastaus #5

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Noihin lisäisin vielä Jeff Beckin ja John Petruzzin. Aika on toinen nyt ja vertailua ei juuri kannata tehdä koska teknisesti nämä vesselit on valovuosia edellä Berryn ajoista. Monipuolisia soittajia ovat kuitenkin.

Piti ihan Googlata John Petruzzi, kun never heard minulle.
Google tarjoaa jotain poliitikkoa, mutta kyllä sieltä seasta joku luutun raapijakin löytyi...

Lokakuu 17, 2019, 14:17:58 ip
Vastaus #6

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Näin blues ja r/b miehenä ääni Wilko Johnsonille,kaveri joka soittaa kompit ja soolot samaan nippuun.Ja palasi kuolleistakin.Äijä.

Lokakuu 17, 2019, 20:21:50 ip
Vastaus #7

Mika T Kyllönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
"Artistin taito on kääntäen verrannollinen hänen lavalla instrumenttinsa virittämiseen kuluvaan aikaan"

....lähtee melko kivuttomasti, vaikka aluksi haukotuttaa:
https://youtu.be/grBmQwLSlDw

Elokuu 31, 2020, 10:11:26 ap
Vastaus #8

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Dokkariteemalla jatketaan.

That Little Ol' Band From Texas
https://areena.yle.fi/1-50092155

Mie olin aina luullut, että Dusty ja Frank olivat alkuperäisjäseniä, mutta luulo oli taas kerran väärä.

Elokuu 31, 2020, 12:52:09 ip
Vastaus #9

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Olihan Kippos-Vilholla bändi jo ennen Dustyn ja Frankin aikaa, mutta bändissä nimeltään ZZ Top on alusta asti ollut samat kolme jäsentä, eiks vaan?
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Elokuu 31, 2020, 13:14:09 ip
Vastaus #10

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olihan Kippos-Vilholla bändi jo ennen Dustyn ja Frankin aikaa, mutta bändissä nimeltään ZZ Top on alusta asti ollut samat kolme jäsentä, eiks vaan?

Moving Sidewalks lopetti 1969 ja Gibbons perusti ZZ Topin Houstonissa 20. kesäkuuta 1969. Yhtyeen alkuperäisjäseniin kuuluivat hänen lisäkseen kosketinsoittaja Lanier Greig ja Moving Sidewalksin rumpali Dan Mitchell.

Yhtye teki levytyssopimuksen London Recordsin kanssa vuodenvaihteessa 1970 ja julkaisi ensisinglensä. Vähän sen jälkeen Greig ja Mitchell joutuivat Vietnamin sotaan ja heidän tilalleen tulivat Billy Etheridge ja Frank Beard. Etheridge lähti yhtyeestä pian, ja hänen tilalleen tuli Michael "Cadillac" Johnson, mutta hänkin lähti vain muutaman viikon kuluttua. Johnsonin tilalle tuli Joe "Dusty" Hill, ja yhtye sai siten nykyisen kokoonpanonsa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/ZZ_Top
« Viimeksi muokattu: Elokuu 31, 2020, 13:16:34 ip kirjoittanut Petri Behm »

Elokuu 31, 2020, 13:33:32 ip
Vastaus #11

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Aina sitä oppii uutta :) Itte diggaillut vasta vuodesta 1984 tai -5 mutta ei ole tuo knoppi tullut eteen, kun kaikilla levyillä kuitenkin on ollut tuo sama kolmikko. Moving Sidewalks oli kyllä tuttu ennestään.
Kari

Elokuu 31, 2020, 15:30:59 ip
Vastaus #12

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Aina sitä oppii uutta :) Itte diggaillut vasta vuodesta 1984 tai -5 mutta ei ole tuo knoppi tullut eteen, kun kaikilla levyillä kuitenkin on ollut tuo sama kolmikko. Moving Sidewalks oli kyllä tuttu ennestään.

Dusty ja Frank musisoi ennen Toppia American Blues nimisessä orkesterissa.

Laitetaan musanäytteet:

American Blues - Is Here (Full Album) (1967) (Psychedelic Rock , Blues Rock)
https://www.youtube.com/watch?v=O70DaXxaWrs

The M o v i n g S i d e w a l k s - F l a s h 1968
https://www.youtube.com/watch?v=WPheF4Gw-K0

Syyskuu 02, 2020, 17:46:58 ip
Vastaus #13

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Billyn kitarointi ja ennakkoluulottomuus sävellyksissä. Ei todellakaan hiihdetty valmista latua.
Dusty laulaa harmonioita kuin enkeli ja bassottelee Frankin kanssa kuin yksi kone.
Ennen oli sanonta, että metronomin tahti oli helppo tarkastaa Frankin kompista.

Topin depyytti on kyllä harvinaisen kova, siis kaikkien depyyttien joukossa.
Melkein yhtä veret seisauttava kuin Van Halenin eka levy, mutta se onkin sitten toisen tarinan aihe

Ääninäyte eka levyltä
https://www.youtube.com/watch?v=5SZB2mVpb3s&list=PL9sBcJ9D9ACAmWTWbyIzV75qXpu-Xa90p&index=10
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 02, 2020, 17:54:29 ip kirjoittanut Petri Behm »

Syyskuu 02, 2020, 18:05:03 ip
Vastaus #14

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Joo, mullakin First Album on varmaan kaikista kuunnelluin Topparien levy. Degüellon ohella...

Toki esim El Loco ja Eliminator ovat soineet autossa tuhansia kilometrejä mutta jos lasketaan vain ne mitä kotona istun kuuntelemaan, enkä tee muuta samaan aikaan niin sitten se on jompikumpi ensin mainituista.

Noita ”esibändien” levyjä kun analysoi niin kannattaa ottaa huomioon että siinä soittaa alle parikymppiset jantterit. Toki niin soittaa First Albumillakin, tai ehkä olivat jo 21, mutta tämä havainnollistaa miten ”kemioilla” on merkitystä.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 02, 2020, 18:07:36 ip kirjoittanut Kari Sillanpää »
Kari