Kirjoittaja Aihe: sähkösopimus  (Luettu 86942 kertaa)

Elokuu 10, 2022, 19:58:37 ip
Vastaus #105

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Toivottavasti Helen pysyy pystyssä. 4.1.2024 saakka 4,48c/kWh, just tarkistin kun tuli lasku :)

No, Helenillä on muutakin toimintaa kuin pelkkä pörssisähkön trokaus, eli ei kai se heti konkkaan mene, edes näillä mun kulutuslukemilla ;)
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Elokuu 10, 2022, 20:01:08 ip
Vastaus #106

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Toivottavasti Helen pysyy pystyssä. 4.1.2024 saakka 4,48c/kWh, just tarkistin kun tuli lasku :)

No, Helenillä on muutakin toimintaa kuin pelkkä pörssisähkön trokaus, eli ei kai se heti konkkaan mene, edes näillä mun kulutuslukemilla ;)

Meleko halapoo sähköä, sanoisin.

Tää on kuin bensan hinnassa.

Aiemmin normaali on nyt todella halpaa ja aiemmin älyttömän kallis on nykyään normaali.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Elokuu 10, 2022, 20:18:17 ip
Vastaus #107

Esko P. Lehtinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minulla Oomin kanssa määräaikainen sopimus. Loppuu 31.5.2023.  Sähkön hinta 4,99snt/kwh.

Elokuu 10, 2022, 21:01:12 ip
Vastaus #108

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tästä tulikin mieleen aurinkopaneelit.

Kun sähkön hinta on korkealla ja edellä mainituilla soppareilla sitä saa halvalla.

Katolle yksi paneeli ja soppari sähköfirman kanssa.
Päivällä, kun pörssisähkö maksaa jopa 80snt/kWh ja sähköfirmat ottaa aurinkosähkön myynnistä 15-20snt/kWh jotain provikkaa, niin siitä silti jää reilu 50snt/kWh.
Nyt kun sitä sähköä ostetaan 4,99snt/kwh, niin senhän voi myydä "auronkosähkönä" 50snt/kWh...

Jos se ei onnistu, niin kysyy naapurin sähkönhinnan.
Jos naapuri sanoo 18snt/kWh, sitten vaan roikkajohdolla myy naapurille sähköä 10snt/kWh... ;D ;D

Elokuu 10, 2022, 21:15:10 ip
Vastaus #109

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Jos naapuri sanoo 18snt/kWh, sitten vaan roikkajohdolla myy naapurille sähköä 10snt/kWh... ;D ;D
Voishan sitä muuten, mutta on luvanvaraista, eli ilman lupaa laitonta hommaa.
Kahden pytyn loukussa.

Elokuu 11, 2022, 06:59:46 ap
Vastaus #110

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa
En löytänyt lupa-anomuslomaketta sähköyhtiön sivuilta?

Elokuu 11, 2022, 07:13:55 ap
Vastaus #111

Kari Tirkkonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
jotain etin niin löysin 1997 säköhinnan oli samalle töllille tuo sama 18000 KWh niin 660 mk/kk eli 110 E/kk
päiväsähkö non 40 p/kwh = 7 c/kwh ja yösähkö puolet tosta ja perusmaksu 110 mk/kk eli vajaa 20 E, ei erikseen veroja tai siirtoa
eli parissakymmenessä vuodessa oli  kaksinkertastunut hinta ja nyt tuplaantuu laakista jos joutuu sopimuksen tekemään 20 c/kwh
niin kun aikasemmin sanottu niin sähköverkot ja tuotanto pitäisi olla valtion hommia samalla tavalla kun tietstön ylläpito tommonen pörssi pelaaminen ei tunnu sopivan välttämättömään perushyödykkeeseen

PS eikös Helen ole helsingin kaupungin omistama ja sähkö tehään Hanasaaressa hiilellä vakaa pohja

Elokuu 11, 2022, 07:34:57 ap
Vastaus #112

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Sähköyhtiöt ottavat myydyn sähkön provikkana 0,02-0,03 snt/kWh

Täältä näkee pörssisähkön hinnat ja muutokset      https://sahko.tk/   tänään näköjään voi taas ehtoolla kuluttaa sähköä,päivisin ei kun myyden saa hyvän hinnan.

Tosiaan vielä olisi toukokuulle soppari Vattenfallin kanssa voimassa hintaan 4,75 snt/kWh jonne myös myyn tuottamani sähkön,tämä ko. firma ei ilmeisesti mene konkkaan.

Tällaiset    https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/1cc8bb9e-5bd6-4c73-b773-24db8fa25e5e    uutiset ovat todella  huolestuttavia mutta ko. yrityksellä nyt muutenkin on ollut värikästä lähihistoriaa.

« Viimeksi muokattu: Elokuu 11, 2022, 07:40:26 ap kirjoittanut Markku Juusela »
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Elokuu 11, 2022, 07:36:28 ap
Vastaus #113

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt alako ohjeita tulemaan, miten homma hoidetaan oikein...

Puolueilla liuta keinoja sähkön hintapaineisiin: tehoreservit käyttöön, veroja alas, lisää omaa tuotantoa, kulutussäästöä sekä päästökaupalle tauko
Hallitus valmistelee päätöksiä sähkön hinnan alentamiseksi.
Opposition mielestä päätöksillä on jo kiire.

https://yle.fi/uutiset/3-12569063

Elokuu 11, 2022, 08:06:51 ap
Vastaus #114

Ilpo Ikonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Yamaha FJR 1300, Honda CB 900F , Yamaha YGS1F
Minulla Oomin kanssa määräaikainen sopimus. Loppuu 31.5.2023.  Sähkön hinta 4,99snt/kwh.
Miten tuon Oomin kanssa meni kun muistelen että ilmoittivat asiakkailleen ettei heillä ole enään tuotetta määräaikainen kiinteähintainen sähkösopimus joten ne irtisanotaan !??

Elokuu 11, 2022, 08:44:16 ap
Vastaus #115

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
En löytänyt lupa-anomuslomaketta sähköyhtiön sivuilta?
Eiköhän se tätä kautta lähde etenemään.
https://www.suomi.fi/palvelut/sahkoverkkolupa-energiavirasto/fa499b89-7233-4f07-8b45-55f89250d868
Kahden pytyn loukussa.

Elokuu 11, 2022, 10:17:00 ap
Vastaus #116

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No, naapurin tontille rakentaminen on tehty turhan vaikeaksi.
Nimim. Kaivoinko kaapeliojan turhaan?

Elokuu 11, 2022, 12:28:22 ip
Vastaus #117

Hannu Boman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ihan itse :-)
Miten tuon Oomin kanssa meni kun muistelen että ilmoittivat asiakkailleen ettei heillä ole enään tuotetta määräaikainen kiinteähintainen sähkösopimus joten ne irtisanotaan !??

Ei irtisanota oomilla määräaikaisia sopimuksia. Oomin kotisivuilta kopioitu:
"Uusia määräaikaisia Oomi Kiinteä -sopimuksia ei tällä hetkellä myydä verkkosivuillamme eikä asiakaspalvelussa. Poikkeuksellisen sähkömarkkinatilanteen takia sähkön tukkumarkkinahintojen suojausten saatavuus on heikkoa ja joudumme väliaikaisesti keskeyttämään määräaikaisten sopimusten myynnin uusille asiakkaille. Palvelemme kuitenkin nykyisiä asiakkaitamme. Nykyinen voimassa oleva tai alkamassa oleva määräaikainen sopimuksesi jatkuu ennallaan määräajan loppuun asti. Kun määräaikainen sopimuksesi on päättymässä, olemme sinuun yhteydessä hyvissä ajoin."
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000

Elokuu 11, 2022, 16:13:47 ip
Vastaus #118

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Paljonko sähkö maksaa vuodessa?

YLEn laskuri auttaa.
https://yle.fi/uutiset/3-12570282

Elokuu 11, 2022, 19:01:56 ip
Vastaus #119

Ilpo Ikonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Yamaha FJR 1300, Honda CB 900F , Yamaha YGS1F

Ei irtisanota oomilla määräaikaisia sopimuksia. Oomin kotisivuilta kopioitu:
"Uusia määräaikaisia Oomi Kiinteä -sopimuksia ei tällä hetkellä myydä verkkosivuillamme eikä asiakaspalvelussa. Poikkeuksellisen sähkömarkkinatilanteen takia sähkön tukkumarkkinahintojen suojausten saatavuus on heikkoa ja joudumme väliaikaisesti keskeyttämään määräaikaisten sopimusten myynnin uusille asiakkaille. Palvelemme kuitenkin nykyisiä asiakkaitamme. Nykyinen voimassa oleva tai alkamassa oleva määräaikainen sopimuksesi jatkuu ennallaan määräajan loppuun asti. Kun määräaikainen sopimuksesi on päättymässä, olemme sinuun yhteydessä hyvissä ajoin."
Muutetaan sopimusehtoja  ;D oli Oomin tapaus.