Kirjoittaja Aihe: sähkösopimus  (Luettu 86815 kertaa)

Marraskuu 30, 2019, 08:36:55 ap
Vastaus #30

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuo on kyllä niin edullinen sopimus-että
ei tosiaankaan taida muualta saada.

Paljonko on siirtohinta?

t, Markku

Perusmaksu 11,63 €/kk

Energiamaksu 2,61 snt/kWh
Energiavero 2,78 snt/kWh
Huoltovarmuusmaksu 0,02 snt/kWh

Yhteensä tekee 5,41 snt/kWh

Kuin helkkarin lailla? Täällä idän kulmalla ei sähköä
meinaa saada siirtoineen ja veroineen mitenkään alle 14snt/KWh ?

Onko tossa tosiaan kaikki,mitä sähköstä maksat?

t. Markku

Marraskuu 30, 2019, 09:17:55 ap
Vastaus #31

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Yllä oleva on kysymäsi siirtohinta. Lisätään siihen energian hinta, niin sähkö maksaa kotiin kannettuna töpselistä otettuna 9,88 snt/kWh + 14,15 €/kk. Sopimus on tosiaan pysynyt samana sen 11 vuotta, joten voishan tuota kysäistä sähköyhtiöltä, että pystyvätkö parempaan.
Kahden pytyn loukussa.

Marraskuu 30, 2019, 09:31:42 ap
Vastaus #32

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Joo tohon sähkön kWh hintaan pitää laskea:

Siirto:

-perusmaksu
-siirron kWh hinta
-vero

+

Sähkön hinta:

-mahdollinen perusmaksu
-sähkön kWh hinta

Noi kun laskee yhteen niin ei pitäis alle 10 c/kWh juurikaan olla.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Marraskuu 30, 2019, 09:51:30 ap
Vastaus #33

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kun puhutaan sähköstä, niin aina puhutaan kahdesta asiasta.
Sähköstä ja siirrosta.
Siirtohintaan voi vaikuttaa muuttamalla.
Sähkönhinta on taas vapaasti kilpailutettavissa.

Kun minä puhun tai kirjoitan sähkön hinnasta, niin silloin puhun vain sähköenergian hinnasta, mihin ei kuulu siirto.
Sitten kun puhutaan sähkön kokonaishinnasta kotiin tuotuna, niin siihen sisältyy siirtohinta.
Siirtohinnasta on vähän hankala puhua, koska se on sähkön hinnan päälle lisättävä vakio, johon ei voi vaikuttaa.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Marraskuu 30, 2019, 10:18:53 ap
Vastaus #34

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Niin mulle taasen ei vaikuta mitään millä jossain saa ostaa sähköä,minä taasen ajattelen hinnan sen suuruisena kun sen käytän.En tosin pysty kovinkaan tarkkaan sanomaan käyttämäni sähkön hintaa kun osan tuotan itse,vuoden takaisen ajan pystyn aika tarkkaan laskemaan mutten esim. kolmen edellisen kuukauden ajan kWh hintaa.Sen tiedän että meillä kWh hinta jää alle 0,10 €
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Marraskuu 30, 2019, 11:19:26 ap
Vastaus #35

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Excel on monen väittelyn pahin pilaaja.
Onneksi sitä ei vielä käytetä kuin satunnaisesti...

Marraskuu 30, 2019, 11:38:23 ap
Vastaus #36

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kerran vuodessa katson sillä exelillä voiko siirtohintaan vaikuttaa. Siis onko 1-aikasiirto vai 2-aikasiirto edullisempi. Ja olen aiemmin pienentänyt pääsulakkeet, jolloin perusmaksu muuttui. Ja seuraan, koska tulee tehomaksu käyttöön, jolloin taas pitää miettiä sen aiheuttamat toimenpiteet.

Joulukuu 17, 2019, 21:29:09 ip
Vastaus #37

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuli kirje Väreeltä. KestoVoima-sähkösopimus poistuu valikoimastamme.
Tarjotaan tilalle 3 v määräaikaista sopimus tarjousta 5,56 senttiä kWh
Perusmaksu 1,98€/kk

Jos en tee mitään astuu joustava sähkö sopimus voimaan, on voimassa toistaiseksi.
Energiamaksu 7,92 snt/kWh
Perusmaksu 3,70€/kk

Astuu voimaan 1.1.2020

Pitäis varmaan kilpailuttaa, miltä tarjous kuulostaa?
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Joulukuu 18, 2019, 10:06:01 ap
Vastaus #38

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kaikki, jotka uskovat Olkiluoto kolmoseen palkitaan ruhtinaallisesti. Ei pidä sitoa käsiään houkutteleviin monivuotisiin sopimuksiin.

Joulukuu 18, 2019, 15:58:32 ip
Vastaus #39

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eipä taida se Olkiluoto vaikuttaa siirtohintoihin.

Eikä ehkä sähkönkään myyntihintoihin. Mutta
tuo Johanin saama eka tarjous ei ole silti ihan huono.

t. Markku

Joulukuu 20, 2019, 04:26:09 ap
Vastaus #40

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Eipä taida se Olkiluoto vaikuttaa siirtohintoihin.

Eikä ehkä sähkönkään myyntihintoihin. Mutta
tuo Johanin saama eka tarjous ei ole silti ihan huono.

t. Markku

Elähän nyt ala pessimistiöemään.

Outellaan nyt ihan raahassa ensin se että Olokiluoto 3 suahaan toemintaan, ja katotaan vasta sitten vaekuttaako.
Jos nyt ei satuta mänehtymmään vanahuuteen sitä outellessa, se valamistuminenhan suattaa hyvinnii joellae kymmenillä vuosilla vielä tuostakii lykkääntyvä.
https://yle.fi/uutiset/3-11126984
-pena-

Joulukuu 20, 2019, 12:58:24 ip
Vastaus #41

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kukahan uskaltaa painaa starttinappia kun se aika viimein tulee?

Voisi olla turvallisempaa tehdä tuosta rakennuksesta suurmoskeija, kun muotokin on aika lähellä jo valmiiksi.
Huutomiehen koppi vaan tornin päähän ja pileet pystyyn.

Tammikuu 23, 2020, 12:58:10 ip
Vastaus #42

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Niin joo piti sanomani noista sähkön hinnoista että kun vertailee hintoja tuolla sähkön kilpailuttaja ym. sivuilla ja siellä tulee tarjouksia jotka ovat huomattavasti muita halvempia niin kannattaa tutustua yrityksiin somessa.Keskusteluissa ko. yrityksistä siellä paljastuu todellisia huijauksia ja firmojen omistajista yllättäviä juttuja.Usein ko. sähkönmyyjien tarjouksessa on maininta Sähkön hinta voi muuttua no sehän vasta ylläri onkin kun on tehnyt sopparin ja viikon päästä hinta onkin joku aivan toinen.Kun pysyy tunnetuissa sähkön myyjissä niin välttyy monilta aikaa vieviltä selvittelyiltä vaikka alussa hinta tuntuukin vähän isommalta.

Kun aikoinaan tein sopparin Fi-Nergy Voima Oy:n kanssa, niin se oli hyppy altaaseen ja vasta matkalla näki, onko siellä vettä...

Muuten en mennyt hyvin, mutta laskutus on vähän erikoinen.
Ei saa E-laskua, vaikka olen yrittänyt monen monta kertaa.
paperilasku tulee 7 päivän maksuajalla ja siitä kun vähennetään Postin viemä aika ja se, että käyn yleensä kaksi kertaa vikkossa postilaatikolla, kun paperista sanomalehetä ei enää tule, niin joskun on kuori avattu eräpäivänä.
Maksupohjaa ei kannata tehdä, koska tilinumero on muuttunut melko usein.

Mutta aina on kulutus ollut sama kuin siirtolaskussa ja valo on jääkapissa palanut aina, kun on jääkaapin oven avannut.

Kilpailu- ja kuluttajavirasto varoittaa sähköyhtiö Fi-Nergystä: Satoja ilmoituksia ongelmista, virheitä sopimuksissa ja laskutuksessa
Kuluttaja-asiamies aikoo puuttua yrityksen toimintaan.

https://yle.fi/uutiset/3-11171683

Kun olin Fi-Nergyn asiakas monta vuotta, niin ei yhtään varsinaista ongelmaa.

Huhtikuu 23, 2020, 12:01:05 ip
Vastaus #43

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Niin joo piti sanomani noista sähkön hinnoista että kun vertailee hintoja tuolla sähkön kilpailuttaja ym. sivuilla ja siellä tulee tarjouksia jotka ovat huomattavasti muita halvempia niin kannattaa tutustua yrityksiin somessa.Keskusteluissa ko. yrityksistä siellä paljastuu todellisia huijauksia ja firmojen omistajista yllättäviä juttuja.Usein ko. sähkönmyyjien tarjouksessa on maininta Sähkön hinta voi muuttua no sehän vasta ylläri onkin kun on tehnyt sopparin ja viikon päästä hinta onkin joku aivan toinen.Kun pysyy tunnetuissa sähkön myyjissä niin välttyy monilta aikaa vieviltä selvittelyiltä vaikka alussa hinta tuntuukin vähän isommalta.

Kun aikoinaan tein sopparin Fi-Nergy Voima Oy:n kanssa, niin se oli hyppy altaaseen ja vasta matkalla näki, onko siellä vettä...

Muuten en mennyt hyvin, mutta laskutus on vähän erikoinen.
Ei saa E-laskua, vaikka olen yrittänyt monen monta kertaa.
paperilasku tulee 7 päivän maksuajalla ja siitä kun vähennetään Postin viemä aika ja se, että käyn yleensä kaksi kertaa vikkossa postilaatikolla, kun paperista sanomalehetä ei enää tule, niin joskun on kuori avattu eräpäivänä.
Maksupohjaa ei kannata tehdä, koska tilinumero on muuttunut melko usein.

Mutta aina on kulutus ollut sama kuin siirtolaskussa ja valo on jääkapissa palanut aina, kun on jääkaapin oven avannut.

Kilpailu- ja kuluttajavirasto varoittaa sähköyhtiö Fi-Nergystä: Satoja ilmoituksia ongelmista, virheitä sopimuksissa ja laskutuksessa
Kuluttaja-asiamies aikoo puuttua yrityksen toimintaan.

https://yle.fi/uutiset/3-11171683

Kun olin Fi-Nergyn asiakas monta vuotta, niin ei yhtään varsinaista ongelmaa.

Kuluttaja-asiamies vie sähköyhtiö Fi-Nergy Voiman markkinaoikeuteen, koska yhtiö on jatkanut sääntöjen vastaista toimintaansa. Markkinaoikeudelta haetaan useita kieltoja yhtiölle. Jokaista kieltoa vaaditaan tehostettavaksi 100 000 euron uhkasakolla.
https://yle.fi/uutiset/3-11318920

Huhtikuu 23, 2020, 15:22:17 ip
Vastaus #44

Jaakko Latvanen

• Vieras
Kuka ei kilpailuta tai vahi sähkösopimustaan, on joko rikas, laiska tai muuten vaan pölvästi.  Luulisin, että tuo viiminen.

Ainakin miun tapauksessa.  Oon nimittäin maksanut sähkölämmitteisessä omakotitalossa asujana sähköstä pyyvetyn hinnan, eli jonkun aatamin aikasen sopimuksen mukaan, tähän päivään asti.  Puhelinmyyjille oon sanonu, että ei maksa vaivaa.  Joku vajjaa viis vuotta sitten kerran käin sopimuksen sen verran läpi, että katoin ettei siinä oo merkittävästä kyse, sillosilla tarjoushinnoilla.  No nyt on viikon aikana soitellu usseempi myyjä, ni vihon ja viimein nostin kissan pöyvälle.  Katoin parin vuoden kulutukset; 16 - 17 tuhatta kilowattituntia per vuosi; mihinköhän se mennee, vuotaakohan meillä letkut?

Kotimaan energia (fortumin tytäryhtiö) ja ite fortum oli ne soittelijat, jälkimmäisen tarjous kokonaisuudessaan ois ollu meille karvan edullisempi.  Soitin kuitenkin paikalliselle lume-energiakauppiaalle, eli annoin vanhalle sopimuskumppanille mahollisuuden.  Nuohan ei oo ihan itekseen selviä asioita, on kuukauven keskihinnan mukasta pörssisähköö, tuntihintasta pörssisähköö, ja erikokosia perusmaksuja.  Ja tietysti tuulisähköö, vesisähköö, kiinteehintasta sähköö, kuukaussopimusta tiettyyn maksimikulutukseen asti; katkeekohan tuossa viimisessä sähkön tulo letkusta, kun kiintiö on käytetty?  Toisaalta ois tehny vähän miel vaihtaa sen takia, ko on maksettu vuostolkulla sikahintaa, mutta kun ei se toisaalta oo sen myyjän vika, vaan ostajan.  Niin samassa lumeessa mennään, mutta nyt pörssisähöllä.  Kuukauven keskihintasen mukaan.

Edullisinta ois hakkee ite ämpärillä pörssistä tuossa neljän ja puol viijen välillä aamuyöstä aina seuraavan päivän sähöt, tai se ois lähes ilmasta silleen just nyt, niiko öljykii ameriikan markkinoilta...

Saa nähä mite tässä käyp, sijoitusmarkkinoilla oon ollu aika haka löytämään ostaissa ne osakkeet, mitkä seuraavaks romahtaa alas, tai myyvessä löytämään ne, mistä ois seuraavalla viikolla saanu paljon enemmän...

- ihmettel finanssiasioita jv -