Kirjoittaja Aihe: Kysymyksiä kaksisylinterisestä IC:stä  (Luettu 18042 kertaa)

Elokuu 20, 2019, 13:50:56 ip
Vastaus #45

Risto Nurmi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
IC:ssä sentään pelaa toinen pytty, jos yhestä puolasta kosketus pettää. Bemarissa jos toisesta puolasta menee kosketus, niin pimenee koko järjestelmä.
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Elokuu 20, 2019, 13:57:57 ip
Vastaus #46

Marko Mauriala 2

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Itsellä oli Suzuki GT250:ssä joskus iridium tulpat ja pelasi paremmin kuin tavallisilla. Ostin rompetorilta euron kappalehintaan.

Elokuu 20, 2019, 23:13:08 ip
Vastaus #47

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
NGK-laatu ei ole kovin hyvä.
Itse en enää koske tuohon merkkiin, kun olen muutamia kertoja saanut kaupasta uusia valmiiksi pimeitä tulppia.
Kyllä syö miestä, kun on tulppien uusimisen jälkeen purkanut puoli moottoria ja sitten vikaa löytämättä vielä kerran kokeillut vanhoilla tulpilla ja käy.
Nippon-Denso on hyvä tulppa ja siinä ei ole sitä NGK:n ongelmaa, ettei kestä liikaa pensaa ja öljyä.

Elokuu 21, 2019, 07:58:27 ap
Vastaus #48

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei välttämättä ole tulppaongelma, vaikka sitä jo aiemmin manailinkin.

Putsailin viilalla liitoksia vielä eilissäiltana entistä paremmin. Sen jälkeen kävi paikallaan pyöritellessä hyvin. Ajamassa en tosin käynyt. En kuitenkaan ihan vielä huoahda. Pitää nyt ainakin satakunta kilometriä ajella ennen kuin uskaltaa arvioida.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Elokuu 21, 2019, 08:41:38 ap
Vastaus #49

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä noiden johtojen tarkistus ja liitosten kunnollinen
putsaus ja liitosten kiristäminen auttaa jo paljon-
suunnittelultaanhan nuo sähköt ovat aidot antiikkiset sakemannit.

....ja ne kaverit osasivat sähköt kyllä.

No materiaalit joskus kiusaavat-mutta paljon on noilla
neukkusähköilläkin maantietä taivallettu....Kuulostelemme
kokemuksiasi,kun hiukkasen olet lisää pärrännyt.

t. Markku

Elokuu 21, 2019, 09:28:22 ap
Vastaus #50

velipuukka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
NGK-laatu ei ole kovin hyvä.
Itse en enää koske tuohon merkkiin, kun olen muutamia kertoja saanut kaupasta uusia valmiiksi pimeitä tulppia.
Kyllä syö miestä, kun on tulppien uusimisen jälkeen purkanut puoli moottoria ja sitten vikaa löytämättä vielä kerran kokeillut vanhoilla tulpilla ja käy.
Nippon-Denso on hyvä tulppa ja siinä ei ole sitä NGK:n ongelmaa, ettei kestä liikaa pensaa ja öljyä.

Samanlaiset kokemukset täälläkin. Myös Champion toimii.

Elokuu 21, 2019, 09:33:36 ap
Vastaus #51

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ympyrä sulkeutuu-ennenmuinoin Champion
oli ainakin mun Pappa-Tunturissa se kaikkein huonoin
tulppamerkki-aina mustana kuin jesuiitan sielu.

Metsään heitin mokomat-ja NGK tilalle. Tai Bosch tai Autolite...

Niin se maailma pyörii akselillaan...

t. Markku

Elokuu 21, 2019, 10:54:55 ap
Vastaus #52

velipuukka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eikös Tunturissa pitänyt olla KLG? Kaksitahti Kawoissa jo silloin NGK pimeni kerrasta, mutta Championeilla pääsi perille, vaikka vähän pätkikin.

Elokuu 21, 2019, 15:26:55 ip
Vastaus #53

Juhani Salminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Champion L 86 C tulppa on toiminut hyvin ainakin mun 2-sylinterisessä IC Jupiterissa kärjettömän sytytyksen kanssa. Tulpan tyyppi on katsottu venäläisestä tulppataulukosta. Kokeilin ensin NGK:ta eikä se toiminut IC:ssä, mutta syynä saattoi myös olla tulpan väärä lämpöarvo. Ainakin Jawoissa NGK 7:t toimii hyvin.
Juhani

Elokuu 21, 2019, 16:51:44 ip
Vastaus #54

Risto Nurmi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kaveri oli joskus syventynyt asiaan vähän tarkemmin ja purkanut noita tulppia. Hänen mukaansa nyky NGK:ssa on selvästi ohuimmat eristeet ja sitä kautta kestää heikoiten liian rikkaita seoksia. Oli siis löytänyt jonkun ihan konkreettisen syynkin sille, miksi NGK tuntuu aina pettävän.
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Elokuu 22, 2019, 09:26:51 ap
Vastaus #55

Risto Nieminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
NGK:n tulpat pelkäävät pimeää. Kipinöi hyvin sylinterin ulkopuolella testattaessa, mutta paikalleen kierrettynä ovat epävarmoja.

Elokuu 22, 2019, 12:42:02 ip
Vastaus #56

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Itselläni oli jo 80-luvun puolivälin aikoihin ongelmia NGK:n tulppien kanssa. Kerran kastuivat niin saman tien pimenivät. Koski omalla kohdalla lähinnä niitä pieniä tulppia joita Honda CB125 käyttää. Mopossa muistaakseni toimi ok se isompikokoinen, tosin harvemmin kastui kun aina lähti laakista :)

Nyttemmin sain Saabista tulpat kastumaan, NGK:t nekin kun sytty-yksikkö pimeni. Ei oikein tykännyt käynnistyä vaikka varsinainen vika korjaantui, mutta kuumailmapuhaltimella elpyivät niin hyvin että on ne silloin hankitut uudet tulpat nyt kolmatta vuotta etuistuimen selkänojan taskussa. Vois kai ne vaihtaa vaikka ei noissa vanhoissa varsinaista vikaakaan ole.

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Lokakuu 01, 2019, 00:37:08 ap
Vastaus #57

Juha Koivurova

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Koeta vain etsiä itänaapurin tulppia, ne käy siihen parhaiten ja kestää.  Länsitulpat jos laittaa niin kannattaa olla kuitenkin itäiset varalla.  Vuosikymmeniä olen ajellut itävehkeillä ja tämän todennut.  Naapurin vanhoissa pienissä varaosakaupoissa niitä näkyi ainakin muutama vuosi sitten.
 M-56 valmistaja suosittelee A8U (Gost normin 2043-54). Planeta 3 tarjoillaan alkuperäisenä A7,5 Yc ja Planeta 2  A11Y. Jupiter 3 tarjoillaan samoin A7,5 YC ja Jupiter 3 A11Y. Ite olen kyllä ajellut noilla itätulpilla mitä on käteen sattunut ja toiminut.  Siis 2-t ja 4-t koneilla molemmilla. Jos tiedät jonkun joka asuu itä-suomessa ja käy naapurissa tankkaamassa, niin kannattaa kysyä vieläkö niitä saa.   JK
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 01, 2019, 00:39:17 ap kirjoittanut Juha Koivurova »

Lokakuu 01, 2019, 09:12:29 ap
Vastaus #58

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Lokakuu 01, 2019, 13:58:33 ip
Vastaus #59

Juha Koivurova

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo,  niinpä tietenkin Markolta.Nythän on muuten tulevana viikonloppuna Kurtnan rompepäivä.  Marko on varmaan siellä.  Itse en ole menossa vaikka asiaa olisi ja alunperin pitikin mennä.Marko lähettää kyllä postitse Suomeen.  Ja tulee hän todennäköisesti Jyväskylän rompepäiväänkin.  Jos haluaa tavaraa Jyväskylään niin kannattaa soittaa tai laittaa s-postia hänelle etukäteen.