Kirjoittaja Aihe: Naisen logiikka  (Luettu 3383 kertaa)

Huhtikuu 19, 2019, 14:24:06 ip
Luettu 3383 kertaa

Jaakko Latvanen

• Vieras
Nous esille tuo otsikko.  Meillä ollaan lähössä ulkomaille, vierailulle Saksassa asuvan siskon ja miehensä luo, nyt vapunseutuna.

Ootteko koskaan aatellu, mikä maksaa eniten ulkomaan reissailussa?  Ei oo lentoliput.  Se on uuvet vaatteet, mitä pittää matkaa varten hommata.  Ja mitä etemmäs matkustettaan, sitä enemmän niitä tarviaa.  Jos esimerkiks ois menossa Pariisiin asti, ni pitäs varmaan koko karteroopi uusia.  Mihin niitä uusia vaatteita siellä tarvii?  Siellä tapaa uusia ihmisiä.  Joita ei oo tavannu enne koskaan, eikä tuu ikinä ennää tapaamaan; mitä väliä sillä on, mitä ne miun kamppeista tai hapituksesta ajattelevat?  Eikös ne paremmat vaatteet pitäs olla kotia varten, että vois miellyttää itelleen tärkeitä ja läheisiä ihmisiä?

Tää koko juttu alko siitä, että se miun sisko ja miehesä - vaikka ovatkii vielä minua vanhempia - ovat ulkoilmaihmisiä ja vaeltelevat vuorilla, hienoissa maisemissa kieltämättä.  Eli siihen soveltuvat vermeet on oltava reissussa.  No kengistä vallitsi yksmielisyys; jos pohja on poikki, on siinä riski että se putoaa kaukana kaikesta, ja ajautuu ongelmiin.  Mutta sitte tullaan tuulipukuun.  Vasta ostettu, sininen takki ja mustat housut, ja tyylikäs ko mikä, ja mahtuu päälle.  No meni siihen vähän punasta maalia, ko valvoin autokatoksen rakennustyötä syksyllä 2015, mutta pikantti yksityiskohta on se, ja siitä näkkee, että ollaan oltu lähellä työn touhua.  Ni sillä en kuulemma lähe, uus piti ostaa.

jaakkovaakko

Huhtikuu 20, 2019, 10:42:32 ap
Vastaus #1

Jorma Korolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Töissä tätiihmiset selailee säännöllisesti kosmetiikkakuvastoa ja tekevät kimppatilauksia. Joskus oon kysyny ketä varten ne ihteään maalaa, ei ainakaan töissä 50:set ukonkäppänät huomaa onko sitä rasvaa eli ei. Kuulemma maalaavat ihan itsenään varten, on sillai parempi olo. Eli vaikka nainen olis ydinsodan jälkeen viimenen ihminen planeetalla sillä ois meikit ojennuksessa, eikä sitä asiaa kannata yrittää miehen ymmärtää.  ;)

Huhtikuu 20, 2019, 13:43:36 ip
Vastaus #2

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olikos se Christian Dior, joka sanoi; ”purkitamme voidetta, mutta myymme toivoa”!

Huhtikuu 20, 2019, 15:41:20 ip
Vastaus #3

Jaakko Latvanen

• Vieras
Tarkennusta tuohon omaan avaukseen.

Siinä oli siis kyse miun vaatetuksesta.  Meillä - uusiopari kun ollaan - on raha-asiat melko lailla ojennuksessa.  Siis ei määrän suhteen, mutta missä pinossa mikäkin.  Kummallakkii on omat pinot, mitkä ei toiselle kuulu.  Sitte on yhteinen, mitä ladataan sovituin osuuksin, ja mistä otetaan kun ostetaan kotiin jotain.  Omista pinoista kumpikin hoitaa henkilökohtaset menonsa ja ulkopuoliset velvoitteet.  Vaatteet kuuluvat noihin henkilökohtaisiin menoihin, kuten kaikki kosmetiikka ja lääkärinhoitokin.  Ja moottoripyörät, kamerat ja sellaset, mihi ei oo meillä koskaan pienellä sanalla puututtu, ees kantaa otettu. Eikä miullakaa oo mittään tarvista ymmärtää vaimon henkilökohtasia menoja.  Mutta vaimolla on tarvis vaikuttaa miun henkilökohtasiin menoihin.  Jouvuin laittamaan omasta pinosta rahat uuteen tuulipukuun ja kenkiin.  Kenkiin kyllä ihan vapaaehtosesti, ne tuli tarpeeseen.  Mutta ne punaset maalit sinisessä takissa ei ois minua häirinneet millään lailla.  Sitä en oikein ymmärtäny, mutta ei silläkään ennää oo väliä, nyt ne ostokset on tehty jo.  Tai en oo vielä varma, raaskiiko sitä uutta tuulipukua heti ensimmäiseen reissuun ottaa...

Ihan asia-asiana suosittelen sekä ensiö- että toisiopareille samaa systeemiä.  Yhtä pankkitiliä ladataan sovituin osuuksin, sillä ostetaan kaikki mikä tulee yhteiseen talouteen.  Ja kummallakin omat tilinsä, mitkä ei kuulu toiselle.  Ja jos kummallakkii on omia perijöitä, kaikki siihen liittyvät paperille sillon, kun kaikki on täysissä järissään, ja ne paperit maistraattiin.  Ja jälkeläisille tieto, miten on asiat sovittu.  Helpottaa varmasti aikanaan jälkeläisiä ja jompaa kumpaa osapuolta.

jv

Huhtikuu 20, 2019, 16:00:26 ip
Vastaus #4

Taito Nuutinen

• Vieras
Meillä se menee niin että mikä on miun on myös muijan ja mikä on muijan on muijan..eikä minulla ole niihin asiaa koskea..enkä välitäkkään..

Huhtikuu 20, 2019, 16:24:26 ip
Vastaus #5

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Vaimo kirjanpitäjä, vaikka sai hienomman tittelin. On bisneskontrolleri, no saa hoitaa meidän raha asiat. Yhdessä pinossa ne on, elän viikkorahalla ja joskus netikauppa kysyy pankkitunnuksia niin vaimo hoitaa.

Huhtikuu 20, 2019, 16:46:10 ip
Vastaus #6

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Miun on miun, rouvan on rouvan ja loput on yhteistä.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Huhtikuu 23, 2019, 12:01:41 ip
Vastaus #7

Tarja Montonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tämä on nyt kyllä melko paha ongelma.
Nääs minulle on opetettu, että sen verran pitää laittautua yhdessä ulos ihmisten sekaan lähtiessä, ettei tartte eri puolta katua kävellä. Tai kymmentä metriä perässä kummankaan.

Mikä se sellainen määrä ja laatu sitten kenelläkin on, se onkin mutkikkaampaa määritellä.
Mitä taas tulee muuten rasvojen ja laittautumisen määrään niin kaikkihan meistä nyt vain eivät ole yhtä luonnonkauniita kuin toiset. Joidenkin on pakko hankkia tasoitusta, keinolla millä hyvänsä.

Ja raha, se sentään on aivan selkeä. Minkä itse tienaat, sen itse tuhlaat mihin itse tahdot.
Tosin ns. yhteisistä asumismenoista on syytä jo ennen yhteisen oven avausta tehdä selkeä suunnitelma ja jako. Niistä jos toinen alkaa tahallisesti luistaa sen voi luisteluttaa sitten eri osoitteeseen.

Huhtikuu 23, 2019, 18:04:15 ip
Vastaus #8

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kyllä meillä katotaan et farkun puntit on suorassa ja kaulusta hypiskellään, joskus sanotaan ettei enään tuota takkia. Saakeli lentäjän takki, hihassa merkit ja kaikki. Sinne menee mutka povariin eiko pullota, no tarvinko mutkaa: Eeipä juuri mutta on ollut joskus tarviii, nämä lähiön mamut joskos näyttää puukkoja, kerään pois ja heitän metsään. Koiran kanssa niitä kerätty, eikö ne oo mun ku metsästä löydän.

Koiran haju on uskomaton, kun olen koskenut niin se löytää. Itä siperian laika jjolla mieletyn vahtivietti. Netuntee punasun auton, jos vamo pulee kotiin kun ollaan kävelyllä miin oven muuskii ennen ja sitseuraa perässä kotiin.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 23, 2019, 18:28:15 ip kirjoittanut Henry Eklund »