Otat vanhan huonon rungon kainaloon ja toisen paremman rungon toiseen kainaloon,sitten talsit katsastuskonttorille.Kysy ennen konttorille menoa voitko lyödä uuteen runkoon numerot itse ja mihin kohtaan,yleensä vanhan numeron alapuolelle haluavat että voivat nähdä mikä runko on alunperin kyseessä.
Jos on asiallinen katsuri,hän hyväksyy rungon näillä näytöillä,varsinkin jos pyörä on suurinpiirtein museoikäinen.
Mitään uuden rungon alkuperiä tai muutosprosentteja ei nykyaikana enää tenttailla,riittää että hävität alkuperäisen rungon joko kokonaan tai hakkaat runkonumeron vaikka x-kirjaimilla tunnistamattomaksi,niin että sitä ei ihan helposti voi rekisteröidä uudelleen.
Näin minä toimin tässä ihan vähän aikaa sitten,ei ollut mitään ongelmia.Konttori pitää vain valita oikein,valitettavasti niuhoja katsureitakin saattaa vielä löytyä ja ihan selvä asia voi muuttua mahdottomaksi.
Korostan vielä että minun vanha runko oli lähes romukuntoinen,vaikka pyörä on rekisterissä ja uusi runko on samasta tuontierästä olevan pyörän,samalla omistajalla yli 25 vuotta ollut ja laillisesti aikoinaan hankittu.