Kirjoittaja Aihe: Nyt meni vaikeaksi  (Luettu 32427 kertaa)

Huhtikuu 03, 2019, 23:03:44 ip
Vastaus #75

teukka alarotu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tänään kävin ennakkoäänestämässä. Äänestämäni henkilön tapasin myöhemmin torilla. Hän oli täysin samaa mieltä, että ay-liikettä pitää koskea samat velvoitteet kuin muitakin esim. vuokranantajia. Samoin asumistuki reilu 2 miljardia menee suoraan vuokranantajien taskuun. Rinne tuskin ajaa näitten epäkohtien poistoa.

TA
Nsu Quickly -58
MGA 1600 -61
Bmw Z3 1,9 -98
Finn Flyer 27 -83

Huhtikuu 04, 2019, 07:28:25 ap
Vastaus #76

Taito Nuutinen

• Vieras
Juu..kyllähän näin vaalien alla ehdokkaat ovatte kaikesta samaa mieltä kun äänestäjä..vaan mites sitten käykään..

Huhtikuu 04, 2019, 08:51:59 ap
Vastaus #77

jussi koskinen

• Vieras
" Pekka Haavisto on ollut ykkönen viime viikkojen pääministerikyselyissä,
Noin neljä vuotta sitten kyselyissä 80% suomalaisista kannatti Juha Sipilää pääministeriksi. Äänestäjän mieli muuttuu siinä missä ehdokkaankin.  Ehdokkaat tulevat kansan riveistä, eli kansanedustaja  on äänestäjäkunta pienoiskoossa.

Huhtikuu 04, 2019, 17:13:55 ip
Vastaus #78

teukka alarotu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No nyt on Sipilästä kokemusta pääministerinä, tuskin koskaan enää vastaavaa. Rinteestä on myöskin valtionvarainministerinä kokemusta, toivottavasti se kokeilu päättyi siihen. Onneksi passi on voimassa.

TA
Nsu Quickly -58
MGA 1600 -61
Bmw Z3 1,9 -98
Finn Flyer 27 -83

Huhtikuu 04, 2019, 22:14:40 ip
Vastaus #79

Ari Nieminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pitää muistaa että yksikään edustaja ei yksin saa mitään aikaan eikä pääministeri puolueineen eikä yksi puolue.Mikään puolue ei tule saamaan yli sataa paikkaa näissä vaaleissa. Siten kannattaa kuunnella varauksella vaalilupauksia

Huhtikuu 09, 2019, 09:03:51 ap
Vastaus #80

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jussi Halla-aho avaa perussuomalaisten identiteettiä ja politiikkaa Turun yliopistossa 3.4.2019.
https://www.youtube.com/watch?v=wtOvSf8YtwM

Jos on 40 minuuttia aikaa, niin kannattaa tuhlata se katsomalla video.
Samalla selviää syy siihen, miksi Halla-Ahoa on väitetty älykkäämmäksi kuin Sipilä, Orpo, Rinne jne.

Tämä ei ole persujen kannattamisen takia, vaan siksi, että millainen esiintyjä Halla-Aho on ja miksi Halla-ahosta osa kansasta tykkää hänestä.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Huhtikuu 09, 2019, 22:09:53 ip
Vastaus #81

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Otsikon aiheeseen palatakseni vaikeaksi tosiaan on menny. Olen käyttänyt perinteiseen tapaan poissuljentamenetelmää ja listannut ne puolueet, joita ei ainakaan voi äänestää. Perinteiseen tapaan ei jäänyt jäljelle yhtäkään. ;D

Sitten olen yrittänyt miettiä äänestysstrategiaa niin, että Antista ei tulisi pääministeriä (tai mitään muutakaan kanisteria). Mutta en keksi siihenkään mitään toimivaa strategiaa. Jos äänestää nyt vaikkapa kokiksia, niin tulee äkkiä äänestäneeksi sinipunan puolesta. En mä semmoistakaan halua.

Mikä neuvoksi?

Huhtikuu 09, 2019, 22:49:40 ip
Vastaus #82

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Samoja mietteitä Teemun kanssa kun aamupäivällä kävin kansalaisvelvollisuuden täyttämässä.Valinta oli vaikeaa kun yksi mahdollinen ei hyväksy Natoon liittymistä ja toinen taas jotain toista,valitsin sen pienemmän pahan ja sieltä "tutun" ehokkaan.
Mielenkiintoista sunnuntaiyönä seurata tuloksia ja sen jälkeen vaikeita hallitusneuvotteluita.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Huhtikuu 10, 2019, 07:12:55 ap
Vastaus #83

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minkälainen autuus silloin alkaa,jos Suomi liittyy Natoon?

Tai millainen autuus silloin loppuu,jos Natoon ei liitytä?

Kas-siinä pulma...

t. Markku

Huhtikuu 10, 2019, 07:55:44 ap
Vastaus #84

Martti Törmä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minulla ei mennyt vaikeaksi,äänestin samaa ehdokasta kuin viime kerralla.Silloin pääsi läpi ja on istunut ensikertalaisena kolmessa valiokunnassa.Hyvä tyyppi,vaikka otimmekin yhteen moottoripyöräveroasiassa aika rajusti,vaihtoi muuten kantansa.
Koska tiedän tasan tarkkaan mitä politiikassa haluan,en ole koskaan vaihtanut puoluekantaani,enkä vaihda,on valinta aina helppo.
Mitä mieltä olen esimerkiksi paikallisesta sopimisesta,maahanmuutosta,ympäristöasioista yms., en tule kertomaan koska suuri osa palstalaisista vetäisi minun mielipiteistä herneen erittäin syvälle nenään.
Mutta jokaisella on oikeus omiin mielipiteisiinsä ja oikeus äänestää tai olla äänestämättä,jälkimmäistä vaihtoehtoa pidän äärimmäisen typeränä.

Huhtikuu 10, 2019, 08:19:44 ap
Vastaus #85

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Asiaa Martti puhuu.

Omista lähtökohdistahan se äänestämisen ja itselleen
tärkeäksi kokemiensa asioiden kirjo syntyy.

Otan esimerkiksi vaikkapa tuon paikallisen sopimisen-sitä
on kumminkin jo vuosia firmoissa harjoitettu.

On aivan selvää,että se vaikuttaa asiaan suhtautumisessa ensinnäkin
siinä,kummalla puolella pöytöää on sopijapuolena ollut.Melkoinen ero fiiliksissä,
vaikka samaa asiaa siinä huoneessa yritetään-eli paikallista sopimista.

Sama vaikka kikyn kanssa-aivan eri fiilikset,jos on sanomassa: Rupeas tekemään 3 päivää pakkotalkoota minulle-tai
että jaha-tehdäänpä nyt pakolla kolme talkoopäivää,kun niin juuri johtajan suulla paikallisesti "sovittiin"...

Tai päättymätön palkkamaltti...Tai palkallinen kesäloma...tai sairausloma palkallisena...on niissä
termeissä vivahteita riippuen siitä,kuka asiaa pohtii-ja miksi.

No joo-kukin tyylillään sunnuntaina-ja valvotaan kunnes alkaa olla sävelkuviot selvillä.

t. Markku

Huhtikuu 10, 2019, 09:18:35 ap
Vastaus #86

teukka alarotu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Meikä on pohtinut arvonsa 16-18 vuotiaana. Sen perusteella valitsin puolueen, helpottaa kun ei tarvitse joka vaaleihin käydä arvoprosessia läpi. Riittää kun valitsee henkilön tästä puolueesta, hienosäätöä siis. Hyvin on toiminut paitsi pressanvaaleissa kerran jouduin äänestämään sosiaalidemokraattia koska kepulille en ääntäni anna. Minulle loogista ja tämä poikkeus vahvistaa säännön.

TA
Nsu Quickly -58
MGA 1600 -61
Bmw Z3 1,9 -98
Finn Flyer 27 -83

Huhtikuu 10, 2019, 09:41:08 ap
Vastaus #87

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Arvomaailma on aika häilyvä käsite. Arvot on yleensä pelkkiä sanoja tai kirjoitettuja papereita oman päämäärän saavuttamiseksi.
 Kyllä se on nähty kun paatunein punikki pääsee ensimmäisen kerran rahan makuun tai se puunhalaaja pääsee johonkin johtavaan asemaan. Siinä vaiheessa ne arvot on heitetty romukoppaan ihan yhdessä yössä, eikä paluuta ole siihen entiseen "arvomaailmaan". Näitä esimerkkejä on enempi kuin niitä arvonsa säilyttäneitä, ja erityisesti politiikan kautta ponnistaneissa. Että sillein se ihmismieli vaan toimii, ja niin ne etiikat että arvot säilyy.
 Toki poikkeuksiakin löytyy, tosin harvakseltaan.

Huhtikuu 10, 2019, 09:44:53 ap
Vastaus #88

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Asiaa Martti puhuu.

Omista lähtökohdistahan se äänestämisen ja itselleen
tärkeäksi kokemiensa asioiden kirjo syntyy.

Otan esimerkiksi vaikkapa tuon paikallisen sopimisen-sitä
on kumminkin jo vuosia firmoissa harjoitettu.

On aivan selvää,että se vaikuttaa asiaan suhtautumisessa ensinnäkin
siinä,kummalla puolella pöytöää on sopijapuolena ollut.Melkoinen ero fiiliksissä,
vaikka samaa asiaa siinä huoneessa yritetään-eli paikallista sopimista.

Sama vaikka kikyn kanssa-aivan eri fiilikset,jos on sanomassa: Rupeas tekemään 3 päivää pakkotalkoota minulle-tai
että jaha-tehdäänpä nyt pakolla kolme talkoopäivää,kun niin juuri johtajan suulla paikallisesti "sovittiin"...

Tai päättymätön palkkamaltti...Tai palkallinen kesäloma...tai sairausloma palkallisena...on niissä
termeissä vivahteita riippuen siitä,kuka asiaa pohtii-ja miksi.

No joo-kukin tyylillään sunnuntaina-ja valvotaan kunnes alkaa olla sävelkuviot selvillä.

t. Markku
Minä ihmettelin miksi tv:ssä, kuten täälläkin paikallinen sopiminen koetaan synonyymiksi palkanalennuksille, yms etujen leikkauksille?
Tuleeko se siitä, että on saavutetu jotain itselle kuulumatonta hyötyä, jonka menettämistä pelätään?

Minä olen ymmärtänyt, että paikallinen sopiminen merkitsee joustoja molempiin suuntiin.
Hyvässä tilanteessa maksetaan ylimääräisiä lisiä, kuten kk-tason toimitustarkkuusrahoja, vuosibonuksia yms lisiä. Huonoina aikoina niitä ei sitten makseta. Tilille tulee vain normaali palkka, tai yhdessä sovittu alennettu palkka.
Tällaistatapaa olen itse tottunut noudattamaan, mutta en vielä ole kertaakaan joutunut lomauttamasn ketään.
Enkä alentamaan palkkoja.
Kenenkään palkkaa ei Suomessa voi alentaa ilman lainmukaista perustetta!
Noilla periaatteilla olen aina saanut parhaat tekijät ja vaihtuvuus on ollut erittäin alhainen.
Aloittaessani firmassa porukkaa oli 37 henkilöä, nyt 300 Suomessa ja toinen mokoma ulkomailla.
Itse olen ollut pois noista kuvioista kohta 2 vuotta, mutta nykyjohto toteuttanee samaa periaatetta.

Toki jos menee töihin johonkin piemeää työtä teettävään ja maksavaan firmaan, ei voi odottaa mitään muutakaan, kuin laittomuuksia.
Ellämä on valintoja laillisuuden ja laittomuuksien välillä!

Huhtikuu 10, 2019, 11:11:55 ap
Vastaus #89

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jotkut firmat maksavat noita lisiä-eräät toiset taas eivät.

Niin se vaihtelee...asiat...

Mutta kikyä teettävät kaikki,jotka teettämään pääsevät.

t. Markku