Kirjoittaja Aihe: Nykyaist vesipatteri termostaatit  (Luettu 4926 kertaa)

Joulukuu 12, 2018, 17:06:17 ip
Luettu 4926 kertaa

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
No meillä vaihdettiin kaikille uudet ja max asetuksella ei mennä yli 23 astetta, no nyt ei mennä yli 21 astetta ja olen kolmekertaa ilmannut patterit. Soitin putkimiehelle ja sanoin kärsiväni neuropatiasta ja jalat ei oikein tykkää kun lattiatasolla on vajaa 20 ja ylhäällä ehkä 21 astetta. Ennen remonttia pidimme 22 mikä oli ihan jees, nyt putkimies sanoi että yli 23 ei kukaan voi käyttää, en mä tiedä käyttikö kukaan. Tana olen ilmannut kolme kertaa ku sanoi et ylös voi tulla ilmaa, no ekalla ilmauksella sitä oli. Putkimies tulee huomenna katsomaan ja mulla on lainassa oikein kunnon mittari, kalibroitu ja silleen. Ensin meinasi että ku ilmat on lämmenny niin paranee kun kylmenee. Mikä näissä nykyajan vehkeissä on ku ne ei toimi, kaikki naapurit valittaa kylmästä.

Joulukuu 12, 2018, 23:17:00 ip
Vastaus #1

Risto Saastamoinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pane Henkka vaan hermokivun tiliin. Mulla paleli jalkoja parikymmentä vuotta ja lääkäri sanoi että olet maalannut niin paljon jo että ei ole kumma jos koipia tuntuu palelevan, toisilla vanhoilla maalareilla niitä polttaa ja sulla palelee. Lopulta sain kunnon tutkimuksen jossa todettiin että joku patti painoi selkäydintä, se poistettiin ja nyt ei jalkoja palele eikä polta. Pattereita oli ihan turha vääntää isommalle.Saattaahan se olla kylmänkin syytä, lattialla tuntuu vetävän jos lämpötila tippuu totutusta.

Joulukuu 13, 2018, 08:24:23 ap
Vastaus #2

Marko Kaukola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
uusissa ja jo aika vanhoissakin termostaateissa on taka osassa metallinen stoppari joka estää kääntämästä "liian" suurelle,tämä stoppari pois niin lämpiää kun saat reserviä lisää.termostaatti pois paikoiltaan ja sitten löytyy,on 1/4 pikkurillin kynnen kokoinen metalli joka lähtee pikkumeisselillä nostamalla helposti irti ja sen jälkeen termostaatti kääntyy paljon pitemmälle.

Joulukuu 13, 2018, 08:30:17 ap
Vastaus #3

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • MC Debit
Jalkojen paleluun auttaa parhaiten villasukat. Kivitalossa lattia on aina kylmä ja kova paitsi jos on lattialämmitys tai kokolattiamatto. Korkkilattia on lämmin myös, ja jotkut vinyylikorkit.

Tarkoitan siis että patterien ruuvaus suuremmalle vaikuttaa aika vähän lattian rajassa.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Joulukuu 13, 2018, 08:55:20 ap
Vastaus #4

Markku Salminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Joulukuu 13, 2018, 09:32:39 ap
Vastaus #5

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Voi olla aika vaikea kävellä ton kaa  ;D
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Joulukuu 13, 2018, 09:45:45 ap
Vastaus #6

Markku Salminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Joulukuu 13, 2018, 10:24:20 ap
Vastaus #7

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Toksmanni vois mainostaa noita että: Nyt myös isokenkäisille  :laugh:
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Joulukuu 13, 2018, 10:36:48 ap
Vastaus #8

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Danfossissa ainakin saa (tai ainakin sai) rajaa säädettyä takana olevalla mustalla muovikielellä. Sen sai kotikonstein siirrettyä uuteen loveen.
On tietysti voinut joku päästölukitus tulla ettei vaan ilmastoa lämmitetä liikaa :(

Joulukuu 13, 2018, 11:49:55 ap
Vastaus #9

Jarmokivi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lämmönjako huoneesta on nostettava lämmityskäyrää ja sen jälkeen tarkasteltava pysyykö lämmöt kohdallaan. Lämmityskäyrän kun saa kohdalleen, alkaa lämmittämään kivasti kun pakkanen vähänkin kiristyy. Huomioitavaa on myös käyrän säätö toiseen suuntaan, lauhtuessa saisi lämmittää vielä aavistuksen pidempään ettei tule kylmän tuntua sisälle.
Pattereiden vedenvirtaamaa voi myös hiukan säätää, jos tuntuu viileältä.

Kerrotaloissa linjasäädän tasapainoituksella saa kaikki kämpät yhtä lämpöiseksi, mutta jos siellä linjan välissä joku säätelee ominpäin venttiileitä, jonkun kämppä voikin viilentyä.

Itse parhaillaan tuskailen saman asian kanssa. Linjäsäätö tehty, mutta pikkuisen haluan asteita ylöspäin. Riittäisi 21 astetta, ja nyt on 20. Putkimies sanoi odottavansa pakkasia, ennen kuin käyrää alkaa nostamaan.  Sanoi pakkasten alettua pyytävänsä asukkaita vääntämään kaikki ventiilit auki, ja sitten hän tulisi mittaamaan lämpötilat. Tämän jälkeen sitten osaisi tehdä hienosäätöä, kun tietäisi asuntojen todelliset lämpötilat.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 13, 2018, 11:51:46 ap kirjoittanut Jarmokivi »

Joulukuu 13, 2018, 12:25:05 ip
Vastaus #10

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei noissa termareissa ole mitään jota voisi siirtää, eilen vielä kerran ilmasin oikein reilusti niin vähän lämpenee nyt sieltä ei termarin päästä. Mä luulen että kun puhuin meidän yhtiön puheenjohtajan kanssa joka myös talkkari niin jotain se ropas lämmönjako huoneessa, putkimies tuli ja meinas että turha käynti kun yöllä oli noussut 22 asteeseen. Toinen kerros ja lattialla 20 astetta, tana et mun varpaita särkee. Ennen ei pariin kymmeneen vuoteen ollu tämmöstä.

Joulukuu 13, 2018, 12:46:35 ip
Vastaus #11

jussi koskinen

• Vieras
Hyvä lämpötila on 20 - 22ºC ja min 19, max 23. Lämpötiloista valitetteassa usein unohdetaan se, ettei kerrostalo ole hoitolaitos, vaan tarkoitettu perinteiseen asumiskäyttöön.

Joulukuu 13, 2018, 12:57:12 ip
Vastaus #12

Jarmokivi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei noissa termareissa ole mitään jota voisi siirtää.

Minkä merkkinen se termostaatti on? Termostaatin karassakin on säätö, josta veden kiertoa säädetään. Eli jos nappaat termostaatin pois, jää se kara esille ja siinä pitäisi joku asteikko näkyä jota säädetään.

Jos termariventtiilit on juuri vaihdettu niin verkoston säätö pitää tehdä. Uusien venttiilirunkojen painehäviö on tod.näk erilainen kuin vanhojen, joten  verkostossa voi mennä virtauksen jakokin poskelleen. Ilmattiinko verkko vaihdon jälkeen? Ilmauksen joutuu tekemään useampaan kertaan ja joka asunossa.

Joulukuu 13, 2018, 13:12:21 ip
Vastaus #13

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Itse ilmasin reilulla kädellä eilen iltapäivällä ja hieman lämpöä patterin loppupäähän tuli, lattia on ontelolaatta ja paksu pehmyt matto niin hyvin liimattu että jätettiin ja sitten pantiin semmonen korkkimatto vielä laminaatin alle. Toinen kerros ja alakerrasta uhataan muuttaa pois ku on niin kylmä, kyllä 22 astetta riittää mutta kipiät varpaat ei tykkää kylmästä lattiasta. Putkimies sanoi että just omatoimisten säätöjen takia nuo vaihdettiin, ennen sut isot kaksikerroksisep patterin lämpes myös alhaalta mutta nyt vain yläosasta.

Joulukuu 13, 2018, 14:38:06 ip
Vastaus #14

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Asuin aikoinaan tuossa mäellä alimmassa kerroksessa,kämpässä oli 17 astetta.Marmatin naapurille,se haki papukaijapihdit ja ruuvasi termarit löysään sormitiukkuuteen eli "valeeseen"Sitte oli 22-23,ihan hyvä.