Kolistelua,rassaamista ja kuumentamista lyhesti ja ytimekkäästi.
Kertonevat vanhat viisaat miehet lisäohjeet tarkemmin kohta mutta mp kuin mopotouhuissa itse olen irrottanut putken kokonaan ja jotkut laittaa polttoöljyä/dieseliä,joku bensaakin ,jotain liotinpesuainetta tai kehittäneet omia coctaileja näistä jne ja sekaan muttereita,
kiviä,kuulia tai mitä rautaista sisälle sopiikin niin että ne saa sieltä poiskin.
Tulppaat molemmat päät vaikka puutapein tai kumitulpilla tms ettei litkut vuoda pois.
Annat liueta muutaman päivän tai viikon kaksi ulkosalla tai missä haju tai mahd vuotaminen ei häiritse ,miten vaan ja välillä helisytät niitä irtotavaroita jotta karstat irtoaisi paremmin.
Toki sen litkun voi vaihtaakkin välillä,saattaa olla aika mustaa mönjää hetikohta se ensimmäinen satsi.
Sen ulostulevan mustan tökötin voi polttaa uudenvuoden kunniaksi tai muuten järkevästi mutta ei maahan kumminkaan...
Tämä käsittely irrottaa jo pahimmat karstat ja puuastelun tehoa voi lisätä rassaamalla välillä vaikka viemärirassilla tms "isolla pulloharjalla"ja mieluusti tietty tyhjäät ne liemet pois rassaamisen ajaksi koska touhu on varsinaista sotkemista vaatteille+ympäristölle puolikuivanakin saati liemet vaimentimessa...ja se ei lähde kamppeista edes surffilla
En tiedä onko tunskassa jotain villoja tai huiluja vaimentimessa mutta jos niin toki ne irrotat pois ennen operaatiota ja pistät uudet villat kun homma on hoidossa.
Jotkut ei liottele vaan kuumentaa vaimenninta niin kuumaksi että karsta palaisi sisuksista mutta tämä vaatii pikkasen taitoa ja hitsivehkeitä+kaasupilliä ellei nyt ihan avotulella sitten mutta vaarana tässä on polttaa itsensä,tilukset tai itse vaimentimeen pahojakin värivirheitä kun kromit kuumenee liikaa tai maalit palaa eikä liian heppoinen kuumentelu taasen auta yhtään mitään.
Voi niitä liotushoitoja ja polttamista toki yhdistelläkkin ellei toinen tunnu tepsivän MUTTA mikäli olet ensin liotellut palavalla nesteellä ja senjälkeen annat sille tulta tai muuten kuumuutta tuuletuksen jälkeenkin se on mahdollisesti POMMI eli
kovasti varovaisuutta tai en oikein edes suosittele näinpäin,mieluummin kuumennus ja vasta sitten liotus jos niikseen.
Onnea ja menestystä kuin varovaisuuttakin!