Kirjoittaja Aihe: Ebay  (Luettu 9545 kertaa)

Heinäkuu 30, 2018, 12:18:53 ip
Vastaus #15

Harri Holopainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ateisti, takapiru, vastarannankiiski, humaani?
No joo, totta puhut! ALV se suurin synti on, mutta silti jos Saksan ALV on pienempi kuin Suomen niin tavara tulee edelleen Saksan kautta!
EU ei toimi jos ALV:t, tullit, sosiaalituet, jne ei ole samat kaikissa maissa  >:(  .

Se on muuten iso summa ALV+tullit mitä Saksa hyötyy :-[

PS. En mä muuten mitään ALV:sta Kirottanu
PS2. On se muuten kumma että tullimaksusta (ja kuljetuksesta pitää) maksaa ALV! Perseestä
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 30, 2018, 12:22:53 ip kirjoittanut Harri Holopainen »
Hullu ja humalassa saa olla muttei tyhmä

Marraskuu 03, 2018, 21:45:34 ip
Vastaus #16

Jaakko Latvanen

• Vieras
Arvauksen puolelle mennee miunkin kielitaijolla, mutta äkisti tuntus että eBayhin ei vielä oo menny tietoa siitä, että Suomi on EU:n jäsen?  Kannattannee tilata ne mandariinikiinankieliset ohjeet...

Älä ota tätä toesta, hae ihan oikeeta tietoo, ja toivottavasti sitä asioitten kanssa oikeesti puljaavat tännekin jakavat.

jaakkovaakko

Marraskuu 03, 2018, 21:57:31 ip
Vastaus #17

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
En minä viitsinyt lukea tuota lorua kokonaisuudessaan.
ALV-numeron haku riippuu sitä mikä on myyjän status (yksityishenkilö vai yhtiö).

Käsittääkseni kyse on siitä, että ostaja haluaa vähentää Suomen VAT:n ostohinnastaan.
Ja sitten maksaa oman maansa VAT:n, joka lienee alhaisempi, kuon Suomen.
VAT-vähennys jakaantuu kahteen osaan:
1. Yksityishenkilöiden ostot ( omaan käyttöön)
2. Firmojen materiaaliostot (tuottamiseen käytetyt materiaalit)
Kohdassa 1 se merkitsee sitä, että ostaja voi saada ostomaan VAT:n palautuksen ja maksaa oman maansa VAT:n tuodessaan tuotteen maahan ( tullauksen yhteydessä).
Tuo menettely on voimassa lentokentilläkin, kun ostaja ostaa tuotteen EU:n ulkopuolelta.
Firmojen materiaaliostoissa kauppahinta on yleensä 0% VAT.

Jos autojesi ostaja on autokauppaa käyvä firma, he haluavat hinnan ilman VAT:ia.
Näinollen ebayn tulee myös toimia 0% VAT hinnoilla.
Jos sinulla firma, joka myy, asia on selkeä: vienti on aina 0% VAT.
Mikäli myyt yksityisesti, ostajan tulee hoitaa Suomen ALV:n palautushakemus.
Jos sinulla on jo firma, em tieto on tietenkin sinulle jo selvää.
Yhtiöiden ALV-vapaus koskee alle 10.000€ vuosimyyntiä.

Marraskuu 03, 2018, 22:37:31 ip
Vastaus #18

Kari Partanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
If you sell a lot of goods located in another EU country to private buyers in Germany (distance selling with pre-deployed inventory), you are required to register for and collect German VAT if your sales to Germany exceed 100.000 EUR per year (including sales through all channels you use).

Elikkä käsittääkseni et myy tavaraa yli 100000 Euroa/vuosi niin voit jättää tämän rekisteröitymisen huomioimatta ?

Marraskuu 03, 2018, 22:41:55 ip
Vastaus #19

Kari Partanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tarkemmin lukien myitkin yritykselle  niin tuo yllä oleva ei taida päteäkkään?

Marraskuu 03, 2018, 22:53:48 ip
Vastaus #20

Leo Eiranen

• Vieras
Sain eilen saman mailin. Olen melko varma, että on humpuukijuttu koko maili. Lähetysosoite on sellainen, etten ole koskaan Ebaysta saanut posti sellaisesta osoitteesta. Tarkistin myös Ebay-tilini, eikä siellä ole tätä viestiä. Yleensä Ebayn lähettämät mailit löytyvät myös sieltä. Ilmeisesti lähettäjä kalastelee linkeillään jotakin eli niitä ei kannata aukoa. En tosin lukenut koko mailia, kun pidin sitä heti humpuukina. En tosin ole myynytkään muutamaan kuukauteen Ebayssa mitään.

Marraskuu 04, 2018, 10:49:54 ap
Vastaus #21

Leo Eiranen

• Vieras
Aivan sama.

Marraskuu 04, 2018, 12:50:15 ip
Vastaus #22

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olen täällä varmasti aikaisemminkin kertonut huomanneeni sen, että jokaisen osto/ maksutapahtuman jälkeen minulle tulee viesti Paypalilta, jossa pyydetään tarkistamaan tilini tapahtmat. Tietenkin pitää ensin kirjautua sisään salasanalla.
Enpä ole noita koskaan noteerannut.
Jos on tavetta kirjautua Paypalin tilille, olen loggautunut sisään viimeisen maksutahtuman linkin kautta.

Marraskuu 04, 2018, 17:38:05 ip
Vastaus #23

jussi koskinen

• Vieras
 Minun ensimmäinen emailini oli ilmainen Luukku.com, joka toimi aluksi ihan hyvin, mutta jo monta vuotta sitten sinne alkoi tulla näitä hämäriä viestejä. 
Jätin luukun elämään omaa elämäänsä, tuntui, että MTV pisti osoitteeni julkiseen jakeluun.   Luukku  on nyt  täynnä näitä kalastelu- ym. kaupitteluviestejä.
Nykyiseen ilmaispostiini ei tule näitä eitoivottuja viestejä.

Marraskuu 04, 2018, 18:36:01 ip
Vastaus #24

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Itse tilannut kiinasta tavaraa Evillen kautta ja merkinnut että posti saa halutessaan tullat, DHL toi paketin kerran joka oli avattu. Suljettu hyvin teipillä jossa luki tullin avaama, ei lisämaksua.