Kirjoittaja Aihe: IC Jupiterin runkonumero?  (Luettu 7857 kertaa)

Marraskuu 08, 2018, 21:25:44 ip
Vastaus #15

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jooo.... Tämä runkonumero-ongelma mahto päättyä siihen, että isäni oli löytäny nipun papereita tähän pyörään vaikka oli aikasemmin kovasti sitä mieltä, että oli mulle jo nämä itentiteettitokumentit antanu.

Taijanpa huomispäivänä körryytellä kotokonnuille ja pyyvystää nämä pumaskat sieltä.

Kiitoksia kaikille roplematiikan pohintaan osallistuneille.
Kommentteja uuninpankolta.

Marraskuu 10, 2018, 19:52:28 ip
Vastaus #16

Jukka Rantanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
70-luvun alkupuolen IC:n valmistenumeromeistos löytyy tankin / satulan välistä poikittaisesta pyöreästä putkesta. Omassani vasemmalla puolella. Luulen että tyyppikatsastuksessa
(suomi-pyörä) on määrätty valmistenumero myös meistämään. Ehkä myös ohjauslukko on Konelan tovereiden laittama ?

Marraskuu 12, 2018, 16:51:07 ip
Vastaus #17

Risto Nurmi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
TOSI ON !

Nuo neuvostorenkaat muuten oikeasti kesti kulutusta. Muista ominaisuuksista en mene sanomaan. Mutta kerran sain lahjoituksena 103tkm ajetun 1984 vuosimallin Ladan. Siinä oli vielä alkuperäiset neuvostoliittolaiset ensiasennusrenkaat alla. Ja pintaa sen verran, että se vielä katsastettiinkin noilla renkailla.
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Marraskuu 13, 2018, 13:41:13 ip
Vastaus #18

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Noista neukkukumeista: Saako Suomessa tavalliseen rekisteriin
neuvostolan kumeilla vaikkapa Uralin-siis jos katsastaja
ne kumit oikein päättää syynätä?  E-hyväksyntää kun noissa vanhemmissa tuskin on.

Museopeli ehkä eri säädöksillä..? Vaiko eikö?

t. Markku

Marraskuu 13, 2018, 15:06:55 ip
Vastaus #19

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
-96 kelpasivat katsurille,K-pyörä oli mallia -62,katsastushan tehdään valmistusvuoden vaatimusten mukaan,olikohan länsikumeissakaan vielä silloin E-hyväksyntää.Hyvin ne kummit riitti Koon ajo-ominaisuuksiin ja minun ajotyyliin...😁

Marraskuu 13, 2018, 17:03:36 ip
Vastaus #20

Juhani Salminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Morjes
Tekniikan Maailman toimittaja Tapio Sunell koeajoi 70-luvulla 2-pyttysen IC:n. Joku moottoripyöräkorjaaja oli kertonut hänelle ennakkoon IC:ssä olevan sellaiset renkaat, että kumin puhkeamista ei edes huomaa. No kuinkas ollakkaan, Sunellin koeajossa IC:stä sattui puhkeamaan rengas. Ja ei kun tyhjällä renkaalla 60 km/h vauhtia loppumatka 30 km ilman mitään ongelmia. Jutun lopussa Sunell kysyykin: Millä muulla moottoripyörällä voi ajaa 30 km vaivatta tyhjällä renkaalla? Ei millään.
Tuo juttu IC:n koeajosta on julkaistu vuoden 1972 Tekniikan Maailman numerossa 10. Se on IC-miehille ja miksei muillekin aivan hulvatonta luettavaa ja IC:n omistajalle hyvinkin toden tuntuinen.
Juhani

Marraskuu 20, 2018, 00:59:19 ap
Vastaus #21

Hannu Koskela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Terveisiä sentään. Minulla ei tuossa 60 vuoden M56 keksinnössä rungossa mitään numeroa ollut.Kyselin konttorilta,että mitä tehdään ja sanoivat,että meistaa itte numerot runkoon niin he sitten lyövät varmenne merkit konttorilla.Mopossa on kaikki paperit muuten kunnossa,vanha luvian suntion kilpuri

Marraskuu 29, 2018, 15:53:19 ip
Vastaus #22

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nythän sitte lopen kävi niin, että isäni löysi nämät paperit omista kätköistään vaikka oli kovasti sitä mieltä, että oli ne mulle jo antanu.

Pyörän luovutuspapereihin on merkattu se emäputken alumiiniläpyskän venäjän gee ja  nelijän numeron sarija. Rekisterinumeroki on muistettu laittaa ylös. Katsastuskonttorin porukka meinas, että eiköhän sen näillä tokumenteilla saa kilipiin.

Pyörä on poistettu liikentestä jo 1976 ts. kahentoista vuojen ikäsenä. Voisinpa jopa mainita, ettei mulla nuin uutta pyörää oo ennen ollukkaan 8) .

Pyörän jälijet johtavat Outokummun Kuminvaaraan, mistä se on aikojen saatosa kulukeutunu mm. Toholammin ja Kokkolan kautta isälleni Kalajoelle ja nykyään asustaa Kempeleesä.

Jos sen sais ens kesäksi nyt sitte liikenteeseen.

Kommentteja uuninpankolta.