Kirjoittaja Aihe: Itsekäs ihminen  (Luettu 2788 kertaa)

Kesäkuu 23, 2018, 18:16:26 ip
Luettu 2788 kertaa

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Tämä tapahtui lähes naapurissa,asiasta on puhuttu kylillä jo koko kevät ja taivasteltu kuinka itsekäs ja ahne ihminen voi olla,on hyvä että tällaisesta asiasta kerrotaan koko kansalle,luulisi jo maajussin ajattelevan jotain muuta kuin itseään.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201806212201030462_u0.shtml
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Kesäkuu 23, 2018, 21:05:02 ip
Vastaus #1

Risto Saastamoinen

• Vieras
Enpä tiiä. Sanoisin että ymmärrän viljelijää melko pitkälle. Tuollainen joutsenperhe tekee pellolla kasvukauden mittaan aikamoista tuhoa, vähän niinku joku keräilijä olis painattanu sotkalla pitkin halmetta. Toistuessaan usseempi vuosi yhden ja saman joutsenparin tekemänä viha saattaa kasvaa jopa niihin mittasuhteisiin että yrittäjä alkaa toimia viranomaisohjeiden mukaan.
Sitähän soppii kylällä paheksua. Kylältä kun ei nykyään löydä kuin yhden, korkeintaan kaksi viljelijää, lynkataan nekin yksissätuumin pois!

Ite tässä par viikkoo sitten tapasin molemmat siipensä lankaan rikkoneen joutsenen talsimasta kakskytsenttisen oraan seasta. Säälihän mulle tuli kansallislintua kohtaan ja koitin hommata 112: kosesta apua lintuparalle. Puolen tunnin päästä soitti joku polliisista päivää, ampukee pois mokoma reuhkana kaurahalmetta tallaamasta! Hänen luvallansa!
Se siitä kansallislinnusta, oiken viranomaisohjeen kera.

Edit: ei ollut omalla pellolla, mulla ei ole edes porkkanapenkkiä viljalla.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 23, 2018, 21:07:20 ip kirjoittanut Risto Saastamoinen »

Kesäkuu 23, 2018, 21:35:21 ip
Vastaus #2

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Lukekaa vielä keskustelu asiasta,siellä mm.:

Lainaus
Pelloilla ei ole kasvanut mitään rehuksi kelpaavaa edelliseen neljään vuoteen, joten valehtelee apilasadon pilaantumisesta.

Lainaus
mistä tiedät?

Lainaus
Asun vieressä

Tollasilla asioilla on tietysti aina kaksi puolta mutta minä paheksun asiassa sitä kun aikuiset eläimet ja varsinkin poikset joutuvat kärsimään ja jos Suomessa on joutsenia liikaa ja ne tekevät pahojaan niin asia pitäisi hoitaa toisin niiden vähentämiseksi kuin mitä tässä lain omiin käsiinsä ottanut ns. maanviljelijä.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Kesäkuu 25, 2018, 18:52:39 ip
Vastaus #3

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Eikö kunnon maatiaiskolli hoida asian, mulla oli reilu 9Kg kolli ja hoiti siivekkööt tontilta pois.