Kirjoittaja Aihe: Pari kysymystä Crescentistä  (Luettu 2741 kertaa)

Kesäkuu 17, 2018, 18:46:29 ip
Luettu 2741 kertaa

Teuvo Rantanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Crescent 1134 vm -60 (?).
Onko rekisteröinnissä tarvittava rungonnumero rungossa oikealla moottorin yläpuolella kilvessä? Tuo numero on viisinumeroinen ja alkaa numerolla nolla ja jostain luin että tuo kertoisi mopon olevan vm. -60.
Mopo on seisonut 80-luvulta ja nyt lähti käymään mutta ei ota kunnolla kierroksia ja paukahtaa kaasarissa sammuen. Sytytyskö pielessä vai mikä? Kaasarin ja tankin olen putsannut...
Sen vähän mitä käy niin kolkottaa hieman eli täytyneekö vaan suosiolla ottaa kone auki?

Kesäkuu 18, 2018, 11:25:48 ap
Vastaus #1

Petri Nippala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kilvessä oleva numero on tyypitysnumero. Eli mopo on kahdeksas tyypitys vuonna-60 ja viittaa vuosimallin olevan -60.

Mulla olevassa  Cressussa runkonumero on työkalulaatikon pohjassa. Voi olla myöskin  satulan tai ohjaustangon alapuolella
rungossa.

Viittais sytytykseen tuo aivastelu. Varmaan kannattaa avata kone ja tarkistaa/vaihtaa laakerit ja stefat.

Kesäkuu 27, 2018, 19:59:47 ip
Vastaus #2

Teuvo Rantanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt tuli ongelma: Mites poljin lähtee irti akselista tai oikeammin miten lukituspultin saa irtoamaan? Öljyä ja vasaraa tarjottu mutta vielä ei auta... Olen mielestäni tuosta sytkän tsekannut mutta se taisi olla 80-luvun alussa...

Kesäkuu 27, 2018, 22:16:18 ip
Vastaus #3

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt tuli ongelma: Mites poljin lähtee irti akselista tai oikeammin miten lukituspultin saa irtoamaan? Öljyä ja vasaraa tarjottu mutta vielä ei auta... Olen mielestäni tuosta sytkän tsekannut mutta se taisi olla 80-luvun alussa...
Se on kiila ja pitää lyödä irti.
Jokin sellainen työkalu olisi hyvä, ettei tarvitsisi jenkaosaan mäntätä. Voi tietysti kokeilla niin, että mutteri on kierteen suojana.
Noita  kiilapultteja saa kyllä uusiakin, jos joutuu oikein kunnolla irroittamaan.