Kirjoittaja Aihe: Muutosvastarinta  (Luettu 11576 kertaa)

Kesäkuu 06, 2018, 21:00:32 ip
Vastaus #15

Mika Komulainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No niinhän se onkin...

Kesäkuu 07, 2018, 06:58:48 ap
Vastaus #16

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei ole ukoilla hätää-nythän on tulossa ne "älyautot"!

Ukot istuu vaan (tai makaa takapenkillä,jos niin on mukavampaa) ja
"älyauto" hoitaa koko autoilun ihan alusta loppuun. Autoilu on helppoa-
ja niin turvallista. Kaikki on peräti automaattista. Auto ajattelee niiden puolesta,
jotka eivät itse kykene. Voi olla,että näemme liikenteessä jopa vilkkujen käytön
lisääntymistä-tämä olisi todella Orimattilassa oikea ihme,josta puhuttaisiin yli puoluerajojen
naapurikunnissa asti.Jumaa...Orimattilassa on nähty vilkkua käyttävä auto!

Vaan miksi enää autoilla ollenkaan,jos ei itse saa-tai voi-koskea edes vaihdekeppiin?
Turhaa autoilua täysin...mitätöntä puuhaa. Vastustan jyrkästi.

t. Markku

PS. Kohta varmaan joku keksii "älyviinan" joka automaattisesti häviää pullosta
kenenkään koskematta-nauttija ei tule häiritsevään humalaan ja krapulaa ei
ole enää koskaan. ...Mutta-kukapa semmoista "älykästä" viinaa oikeastaan edes kaipaa?
En ainakaan minä. vastustan siis jyrkästi myös älyviinaa...

Kesäkuu 07, 2018, 07:20:20 ap
Vastaus #17

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Nooh, ainakaan mulle ei oo autoilussa se autoilu tärkeintä, vaan liikkuminen. Tarkemmin mukavasti liikkuminen ja senpä vuoksi mun autoihin on laitettu vaihdelaatikko, vakionoppeussäädin, automaatti-ilimastointi, erityisen mukavat jakkarat, äänieristys, jne...

Kai se on jonkulaista muutosvastarintaa tuoki, että ei suostu ajamaan arkisen harmaalla vähempiarvoisella leivänpaahtimen näkösellä ropposella. Jospa sitä joku päivä saa alle semmosen munasukkulan, jota ei tarvihe etes ajjaa.
Kahden pytyn loukussa.

Kesäkuu 07, 2018, 07:52:26 ap
Vastaus #18

Ismo Hakamäki

• Vieras
..ttä näemme liikenteessä jopa vilkkujen käytön
lisääntymistä-tämä olisi todella Orimattilassa oikea ihme,josta puhuttaisiin yli puoluerajojen
naapurikunnissa asti.Jumaa...Orimattilassa on nähty vilkkua käyttävä auto!

t. Markku

PS. Kohta varmaan joku keksii "älyviinan" joka automaattisesti häviää pullosta
kenenkään koskematta-nauttija ei tule häiritsevään humalaan ja krapulaa ei
ole enää koskaan. ...Mutta-kukapa semmoista "älykästä" viinaa oikeastaan edes kaipaa?
En ainakaan minä. vastustan siis jyrkästi myös älyviinaa...

Eikös se vilkku oo tarkoitettu kotikylillä käytettäväx vaan sillon kun on uus auto, eikä kukaan vielä tunne sitä. Kuukauden parin päästä kaikki tietää, että "kohta se kääntyy tonne".

Toi älyviina vois olla kova sana, sillä nythän se useissa tapauksissa on todettu olleen disälyviinaa, ainakin seuraavana päivänä..?

Kesäkuu 07, 2018, 08:26:00 ap
Vastaus #19

Jaakko Latvanen

• Vieras
Tarvittas vaan sellanen apsi. Ei tarvittas viinatehasta, ei pullotehasta eikä jakeluyhtiötä.  Apsiin ois valmiiks syötetty painot ja viinan sietoon tarvittavat tiijot.  Kun tekis miel humaltua, avattas se aps älypuhelimella, ja meijän tililtä siirtys alkoholiveron määrä sen orpopojan hallinnoimalle tilille.  Ei hölmöilyjä, ei mökötystä kotona eikä rapulaa eikä mittään muutakaan jälkiseurauksia.  Älykänni, kalsarikännin vastakohta!
jv

Kesäkuu 07, 2018, 08:31:45 ap
Vastaus #20

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tarvittas vaan sellanen apsi. Ei tarvittas viinatehasta, ei pullotehasta eikä jakeluyhtiötä.  Apsiin ois valmiiks syötetty painot ja viinan sietoon tarvittavat tiijot.  Kun tekis miel humaltua, avattas se aps älypuhelimella, ja meijän tililtä siirtys alkoholiveron määrä sen orpopojan hallinnoimalle tilille.  Ei hölmöilyjä, ei mökötystä kotona eikä rapulaa eikä mittään muutakaan jälkiseurauksia.  Älykänni, kalsarikännin vastakohta!
jv

Mitenkäs nämä ulkomaan tuontiviinat nautitaan
tässä järjestelmässä? Vai nauttivatko ainoastaan minunlaiseni
änkyrät muutosvastaisessa uhossa ViruValgeet vanhaan
tapaan pullosta eli klasista?

Hmmm...joo-se voisi toimia! Kannatetaan!

t. markku

Kesäkuu 07, 2018, 09:12:35 ap
Vastaus #21

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Nooh, ainakaan mulle ei oo autoilussa se autoilu tärkeintä, vaan liikkuminen. Tarkemmin mukavasti liikkuminen ja senpä vuoksi mun autoihin on laitettu vaihdelaatikko, vakionoppeussäädin, automaatti-ilimastointi, erityisen mukavat jakkarat, äänieristys, jne...

Kai se on jonkulaista muutosvastarintaa tuoki, että ei suostu ajamaan arkisen harmaalla vähempiarvoisella leivänpaahtimen näkösellä ropposella. Jospa sitä joku päivä saa alle semmosen munasukkulan, jota ei tarvihe etes ajjaa.

Näinpä. Urheiluautot on erikseen, paras urheiluauto on sellainen joka on avomallia, meluisa, epämukava ja ilman automaatteja ja tehostimia. Haisee maantiepölylle, nahalle, öljyhuurulle, kuumalle metallille ja vähän bensahuuruillekin, ainakin starttivaiheessa. Mutta ei semmoisella ihan joka päivä jaksaisi ajaa, saati pitkää matkaa. Arkikäyttöön on olemassa niitä joissa on  melkein yhtä hyvä äänentoistolaitteisto ja mukava nojatuolikalusto kuin olohuoneessa, automaattinen ilmastointi ja kahvimukille teline mukavan ergonomisessa kohdassa kajuttaa  ;D
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Kesäkuu 07, 2018, 11:43:04 ap
Vastaus #22

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ilmeisesti sekin tulkitaan änkyröinniksi ja muutosvastarinnaksi jos ei aja samanlaisella autolla kuin muut.

Saattaapi olla, mutta mun täytyy tunnustaa, että jossain määrin tykkään seurata kanssaeläjien reaktioita, kun hurauttaa mörköllä tontille. Oikeastaan kaikista parhaat reaktiot ovat syntyneet, kun emäntä on ajellut sillä hakemaan kaffeserviisiään... :D

Ai nii, kyllä minä ajaisin mielelläni vintage urheiluautolla tai millä vaan vanhalla muskelimoparilla kesät talvet kaikki ajot jos rahat riittäs. No minä olenkin minä.......

Malisella on selvästi hyvä maku autojen suhteen!

Kesäkuu 07, 2018, 17:38:14 ip
Vastaus #23

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Arkikäyttöön on olemassa niitä joissa on  melkein yhtä hyvä äänentoistolaitteisto ja mukava nojatuolikalusto kuin olohuoneessa, automaattinen ilmastointi ja kahvimukille teline mukavan ergonomisessa kohdassa kajuttaa  ;D

Jostain syystä mun kotteroissa on ollu ala-arvoset mukitelineet.  Pemarin teline on siinä, missä ylleensä on tuhkakuppi ja siihen ei kyllä kahavikuppia laiteta, kö siinon semmoset jousitetut haitat, jotka muka pitävät mukin pystyssä. Pitävät kyllä varmasti ja yhtä varmasti ruttaavat pahavimukin littanaksi. Juomapulllo siihen kyllä passaa, ku nenä persiiseen.

Sitikan telineet on tarkotettu jollekki Ranskalaiselle kahavikupille ja siinei kyllä voi pittää kahavikuppia alakuunkaan. Muutenhan sillä on suorastaan ihanaa keinua maantiellä.
Kahden pytyn loukussa.

Kesäkuu 07, 2018, 18:27:48 ip
Vastaus #24

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Nää on just niitä saabismeja, pikku yksityiskohtia jotka saa hyvälle tuulelle.

https://youtu.be/yMxsf7PA95E

Toinen on pissapoika joka ruuttaa neljästä suuttimesta kuin painepesuri. On niitä muitakin pikku hienouksia jotka nykyään tulee otetuksi itsestäänselvyyksinä, kuten ovet jotka toimii pakkasessakin, tai automaatti-ilmastointi joka osaa pitää lasit huuruista vapaana, siis kaikki lasit ja jokseenkin kaikissa olosuhteissa.

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Kesäkuu 08, 2018, 10:03:29 ap
Vastaus #25

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onkos se muutosvastarintaa, kun en ymmärrä näitä kesäloma-autoilijoita.
Eilen ajelin kakkostiellä ja muistui mieleen taas tavallinen kesäliikenne maantiellä.
Mennään kökötellään keltaisen viivan kohdalla  satasen alueella kahdeksaakymppiä ja heti kun alkaa ohituskaista, nostetaan nopeus sataseen tai vähän ylikin.  :'(
Sitten kun polkaisee kaasua ja ohittaa, alkaa valojen vilkkuttelu ja perässä roikkuminen. :police:
Onko ne Pihtiputaalta vai Helsingistä, kun eivät osaa ajaa maantiellä eikä seurata muuta liikennettä?   ???

Kesäkuu 08, 2018, 10:31:40 ap
Vastaus #26

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ettäkö työ oo vielä huomannu, että liikenne on puhtaasti yksilölaji.
Jokainen raskaasti verotettu tienkäyttäjä voi aivan huoletta vedellä oman maalaisjärjen ohjastamana niin kuin lystää.
Mitä siitä muut niuhottamaan.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Kesäkuu 08, 2018, 13:56:33 ip
Vastaus #27

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Olen Jouko samaa asiaa pähkäillyt minäkin enkä ymmärrä niitä mulk.isteja.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Kesäkuu 08, 2018, 14:36:57 ip
Vastaus #28

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tänään oli ihmeellinen työmatka. Yleensä Tampereen ja Kangasalan välillä on joku seitsemänkympin ajaja, jonka perässä on 15 autoa viiden metrin välein. Tänään jono eteni hiukan yli 80km/h ja oli hyvät turvavälit. Piti ihan varta vasten pysähtyä, ottaa kypärä pois ja raapia päätä kun ei ymmärrys asiaa muuten pystynyt käsittämään.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Kesäkuu 08, 2018, 17:01:36 ip
Vastaus #29

Jaakko Latvanen

• Vieras
Rouva kävi tänään kiijalla Mikkelissä, ja kerto ohittaneesa ratkorin kumpaankin päin ajjaissa.

Mie käin rouvan polosella Väänälän maalaria jututtamassa; poloseen on ilmestyny etulokarin alakulmaan aavistus alkavaa korroosiota.  Väänälän mies lupas ottaa käsittellyyn, jahka ehtii.

Punarintaa kuulin lähteissä, muutosvastarinnasta ei ollu havaintoa koko reissussa.  Anttolassa on nimittäin muutoshalukkaita ollu niin paljon, että sammaan suuntaan menijöitä ja niin ollen miun menoa jarruttaneita ei ollu ainuttakkaa tiellä, eikä sen puoleen ees takana ketään ajellu.  Vastaan saatto tulla joku auto, mitä lie lomalaisia eli turisteja net olleet, mutta ne eivät miun menoon vaikuttanu millään lailla.

Asuinpaikoissa ja elämänlaatussa on eroja...

jv