Kirjoittaja Aihe: Tervaa  (Luettu 2585 kertaa)

Toukokuu 31, 2018, 20:47:59 ip
Luettu 2585 kertaa

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
http://www.pelastetaanterva.fi

Hyvinhän tässä lopulta kävi.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Toukokuu 31, 2018, 22:55:34 ip
Vastaus #1

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minulla on purkin pohjalla vielä aitoa hautatervaa, käytän sitä pyörämuttereihin.
Eipä ruostu kiinni.

L&K.

Kesäkuu 01, 2018, 07:54:24 ap
Vastaus #2

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Terva on ollut tärkeä sotatarvike parisataa vuotta sitten.
Muistan lukeneeni, että Ruotsi-Suomi oli strateginen  liittolaisvaltio niin Englannille, kuin Ranskallekin, koska tervaa tarvittiin sotalaivojen valmistukseen ja kunnossapitoon. Englanti piti Ruotsi - Suomea omaan reviiriinsä kuuluvaksi ja pyrki hallitsemaan Itämerta osittain tervankin takia.

Kesäkuu 01, 2018, 09:14:48 ap
Vastaus #3

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Isoisä oli Miilunpolttaja monen muun homman ohessa, minulla on jossain leimasinkin jolla Janne leimasi hiilisäkit, siinä luki jotain tähän tapaan: "Miilunpolttaja Janne Huhtakangas Ylivieska"

Löysin Janne-Papasta kuvankin, hän toimi kieltolain aikana poliisina kemissä, oli kuulemma kemin vittumaisin poliisi  :embarassed:
Tuo oikeanpuoleinen virkamies on minun Vaarini Janne

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 01, 2018, 09:28:30 ap kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Kesäkuu 01, 2018, 09:30:42 ap
Vastaus #4

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Tervaa käytetään moneen tarkoitukseen,kerronpa yhden tarinan.
Töissä kun vielä olin niin tapahtui seuraavaa noin 15 vuotta sitten.Pomo tuli aina aamulla kun töihin kerkisi siis pari tuntia aamuvuoron alkamisen jälkeen pitämään aamupalaveria eli kuulemaan mitenkä meidän päivä on alkanut ja siinä samalla otti siitä pöydältä käsivoide purkin ja siitä sprei pullosta päästi käteensä tollon rasvaa ja hieroi sen käsiinsä.No pojat kun on poikia siis minä en ollut juonessa mukana vaihtoi pulloja ja etikettejä ja näin käsivoide pullon etiketti olikin sprei terva pullossa.Arvaatte mitenkä siinä kävi yht äkkiä tavallisuudesta poiketen meillä oli ennennäkemättömän paljon sellaista ylimääräistä ja ehkä vähän turhaakin työtä.Ellen ihan väärin muista niin käsien rasvaaminen loppui,kai ne tulivat kerralla niin hyvään kuntoon kun ne kerran tervasi.

Jos tätä joku entinen työkaveri lukee niin tietävät ketä tässä tarkoitan ja voi arvella "källin" tekijöitäkin.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58