Kirjoittaja Aihe: Intercoolerin korjaus?  (Luettu 3351 kertaa)

Toukokuu 24, 2018, 18:17:43 ip
Luettu 3351 kertaa

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Sattuipa käymään niin hassusti että autosta on päässyt ilmansuodattimen kotelo vähän heilumaan tuolla konehuoneessa. Kotelon kiinnikepultit on varmaankin jäänyt viime huollossa löysälle, kun kerran olivat lentäneet jonnekin tien poskeen, ja puuttuivat nyt kokonaan. Siellä se vatkannut pelkkien putkien ja letkujen varassa ties montako viikkoa. >:(
 No tietenkin se kotelo on naputellut tuohon välijäähdyttimeen kun se on siinä vieressä, ja nyt siinä on pikku reikä kennostossa. Saakohan tuota välijäähdytintä paikattua tinaamalla, vai joutuukohan tilaamaan suosiolla uuden? Materiaali on varmaankin jotain alumiinia tms? Ei kait tuommosen tinaus ole sen kummallisempaa kuin perus syylärinkään?
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 24, 2018, 18:19:38 ip kirjoittanut tuomo jylha »

Toukokuu 24, 2018, 18:37:30 ip
Vastaus #1

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Kokeile niillä alumiinin juotospuikoilla. Niillä youtube videoissa juotetaan kaljatölkkiä joka on luulen ohuempaa kuin kuulerin kylki. Jos et onnistu niin tilaa vasta sitten toinen. Niillä tikuilla minä sutsukin lohkoja juotin eikä o mällit vielä lattialle tippunut. Nii ja jos ovat kennot kalliita ni jätät vaikka pois. Teho vähä tippuu mutta eiköhän se mäet viä nouse......
Kiitoksia nopeasta vastauksesta ja vinkistä. Täytyypä koittaa turata voimasanojen kanssa, ja sen jälkeen tilata uusi cooleri?  :)

Toukokuu 24, 2018, 18:52:17 ip
Vastaus #2

Leo Eiranen

• Vieras
Mulla oli samantapainen ongelma joskus vuosia sitten. Olisko ollut Sikaflexia tai jotain vastaavaa, jota perusteellisen putsauksen jälkeen siihen mälläsin. Ja pitää edelleen. Aikaa mennyt varmaan yli viisi vuotta.

Toukokuu 24, 2018, 20:59:07 ip
Vastaus #3

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Kokeile niillä alumiinin juotospuikoilla. Niillä youtube videoissa juotetaan kaljatölkkiä joka on luulen ohuempaa kuin kuulerin kylki. Jos et onnistu niin tilaa vasta sitten toinen. Niillä tikuilla minä sutsukin lohkoja juotin eikä o mällit vielä lattialle tippunut. Nii ja jos ovat kennot kalliita ni jätät vaikka pois. Teho vähä tippuu mutta eiköhän se mäet viä nouse......
Kiitoksia nopeasta vastauksesta ja vinkistä. Täytyypä koittaa turata voimasanojen kanssa, ja sen jälkeen tilata uusi cooleri?  :)

Itte olen Lumiweld-nimisellä juotteella korjannut alumiiniosia varsin menestyksekkäästi, ja se kaljatölkin paikkauskin tuli kokeiltua, onnistui heti ekalla kerralla,

Nestekaasuliekillä sitä on hyvä lämmittää, ja ohuella rosteritikulla kun pikkasen hankaa sulaa, niin juote juoksee oikein kivasti korjattavan kohdan pinnalla,  jäähdyttimen korjaukseen varmaan joku pikku toho on hyvä, jos tuntuu ettei tohon lämpö riitä niin paikattavan kohdan ympärystän voi suojata vaikka lasivillalla.
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Toukokuu 24, 2018, 22:53:01 ip
Vastaus #4

Lauri Räsänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tavaraa myydäännykyään nimellä Techno-Weld.