Kirjoittaja Aihe: Puhelin onkelmija  (Luettu 5019 kertaa)

Huhtikuu 13, 2018, 18:05:42 ip
Luettu 5019 kertaa

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Lainaus käyttäjältä: Pentti Eskelinen - Huhtikuu 10, 2018, 19:16:36 ip
Tämän päevän tärkeimmät hommat oli siinä kun vaehoen Nokian Lumijaan uuven akun, ja kävin pelastamassa Rouvan veeärräasemalta Oulusta tulevalta junalta kottiin. :-X

Jatkoo edellisseen:

Pientä takapakkia, Lumija ei suostu lattoomaan eikä starttoomaan, tietokonneen piuhassa villauttaa jonkun sekunnin tyhjän akun kuvvoo, irtolatureissa ei kun vuan jurahtaa kun kytken sen niihin, vuan mittää muuta ei tapahu. Puhelin on reilu 6 vuotta vanaha Lumia 800. Oun reseteerannu sitä aenakii kymmenen kertoo ohjeihin mukkaan, ja seisottanu laturissa vuorokausitolokulla, vuan kun ei ni ei. :-X

Jos on joku joka on lukenu nuorempana puhelinasentajaksi ja ossoo antoo vinkkijä millä sen saes herreille, niin en loukkaannu siitä jos neovotaan. ::)

Ps.
Ja tämäkii vielä, Rouvaan iski lunssa. Meijän piti lähtee tänä uamuna kevätpalatsille viikonloppuva viettämään, vuan sekkii siirty aenakii hammaan huomiseen.

Toesen kerran Ps.
Puhelin on ollu Rouvan aktiivikäytössä, vuan onneksi Sillä on joetae vara-Nokijoeta, niin ettei Sen tarvii ihan pelekästään minun kanssa huastella.
Minä itehhän oun ollu jo pitkään fannaattinen Samsunki fani. :-\
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 13, 2018, 18:32:59 ip kirjoittanut Pentti Eskelinen »
-pena-

Huhtikuu 13, 2018, 23:42:15 ip
Vastaus #1

Tero Kivimäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Museoajoneuvotarkastaja
Lukeman perusteella vaehtasin rouan nuorempaam mutta se tuskin tullee kysymykseen nii vaehtasin tuon nokian semmoseen puhelimmeen joka toemii.

Niitä on usseita mekkie ku   oon nähny  ihimisten soettavan.

Huhtikuu 14, 2018, 05:32:17 ap
Vastaus #2

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Terolle sanosin että heleppohan se on sieltä puskista huuvella, vuan tälleen asijanosasena se ei ennee oukkaa niin yksinkertasta. ::)

Kaekkijen Rouvan tuttujen ja tuntemattomijen yhteystiijot kymmeniin vuosiin aejalta kun on kuulemma justiisa vuan siinä puhelimessa, ja nyt niitä ei sua mitenkää siirrettyvä sieltä toeseen puhelimmeen.
Eikä siinä vielä kaekki, Rouvan napsimat lapsenlapsen ynnämuihin kuvatkii on nyt siellä jukkelissa, kun Hiän ei ou sirtäny niitä mihinkää ATK - laetteeseen eikä tikkuloelle. Eli ei mulle jiä muuta mahollisuutta kun yrittee herätellä sitä vanahoo puhelinta henkiin. :-[

Ja rouvia veksloomalla elämä suattas männä huonolla tuurilla huonompaan suuntaan, jotenka siihenkää ruljanssiin en ihan vähällä ala. :P

-pena-

Huhtikuu 14, 2018, 06:24:23 ap
Vastaus #3

Tero Kivimäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Oeskohan ne numerot siihe sim kortille vahinkossa kulukeutuneet, ne tahtoo olla hankalie nuo kuolleen virman puhelimet.

sitä pelekoa ei onneksi oo että vaehtus huonompaan ku kuka hullu nyt huonompaan vaehtas en minä aenakaa puhelinta nimittäen.

Huhtikuu 14, 2018, 06:44:40 ap
Vastaus #4

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Oeskohan ne numerot siihe sim kortille vahinkossa kulukeutuneet, ne tahtoo olla hankalie nuo kuolleen virman puhelimet.

sitä pelekoa ei onneksi oo että vaehtus huonompaan ku kuka hullu nyt huonompaan vaehtas en minä aenakaa puhelinta nimittäen.

Ei ou simillä, ne kun nuissa älyluuriloessa joutuu piliven kaatta siirtelemmään tiijot puhelimesta toeseen, ni ei kuulemma ou niitä sinne piliveen eikä simmille tallennettu. 
Ei kelepoo Rouvalle paremmat puhelimet, ja helepompikäyttönen minustakkii oli aekoenaan Nokialaesten wintoossi, mitä nuissa nykysissä Samtsunkeissa tuo anroetti.
-pena-

Huhtikuu 14, 2018, 07:07:22 ap
Vastaus #5

Tero Kivimäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Seon mihin ne numerot ja kuvat valitaan menemään, minulla ne mennee muistikortille.

Huhtikuu 14, 2018, 07:42:13 ap
Vastaus #6

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Minä oun nuista pilivistä ja patjoesta ym. nykyaejjan hienouksista ulukona niinkun lumilapijo, mistä tuo Rouva aena puhhuu. ::)

Sen verran ossoon kuitennii tehä, jos otan kännykällä kuvia niin siirrän ne konneelle, ja sieltä joskus muistitikulle jos muistan.
Ja omissa käätössä olevissa luureissa on kummassakkii tallennettuna ne numerot ja tiijot joeta usseimmin tarviin, ni että jos toenen puhelin tippuu vaekkapa järveen, ni en jiä sitten sen takija ihan tyhjänpiälle. :-\
-pena-

Huhtikuu 14, 2018, 09:01:51 ap
Vastaus #7

Jaakko Latvanen

• Vieras
Asiaa liipaten.  Meillä rouva osti itelleen joku kuukaus takaperin uuven luurin.  iPhone SE:n, kun entinenkin oli iPhone (mie oon sampsunkkimies).  Powerilla muutaman kympin lisämaksusta asensivat entisestä kaikki kuvat, numerot, tiijot - iPhonessa ei muistikorttia ole.  Ja katos tulevan puhelun ja viestin näytöstä sellasen lähettäjän nimi, joka on luettelossa, näky pelkkä numero.  Mentiin Powerille, ja yks ukko tunnin näpräs laitetta.  Viime laitto gmailin (rouvan käytössä oleva sähköposti) ja iCloudin (i-vehkeitten mukana pyytämättä tuleva sähköposti) synkronoimaan toistensa tiijot, ja sillo toimi!  Kysyin muodon vuoks, mitä ollaan velkaa.  Sano kympin.  Maksettiin, en viittiny inttää, että oikeesti teki vasta sen mistä oltiin jo kerran maksettu.

No nyt sitte alko se rouvan puhelin kiukkuumaan, että se iCloudin pilvi on täynnä.  Sinne on männy kaikki kuvat ja yhteystiijot ja mitä lie.  Kahella ja puolella eurolla kuukauvessa sais ostaa lissää tillaa, tai on otettava entisiä pois.  Jos ossaa... Tuo on hyvä pisnes; yhelle asiakkaalle ei kaks ja puol euroa oo paljon, mutta jos niitä maksajia saap koukutettuun vaikka 10 miljoonaa...

Toine asia.  Miun siskolla on Nokian joku Lumija.  Sillä ja mennee kaikki kuvat ja yhteystiedot pilveen, onkos se joku OneDrive?  Väitti, että mennee itekseen.  Siinä kohassa on mahollista, että mennee itekseen, on myyjän toimesta laitettu niin, että mennee, tai että se miun sisko - vaikka on vielä 5 vuotta vanhempi ko mie - on jaksanu kahlata netistä ohjeita ja sitkeesti lukenu ja kokkeillu ja osannu tehä jottain sellasta, mitä ei ylleesä ossaa ko nörtit.  Sillä on naisille tyypillistä sitkeyttä runsaasti.

Miun sampsunkki kanssa synkronoipi jottain omia aikojaan.

Eli voiskos olla sellane onni Penan rouvan puhelimessa, että se ois kanssa sinne Lumijan pilvipalveluun ihan omia aikojaan jottain tallentanu?  Sillo ei ois ennää ko se ongelma, että mistä pilvestä ja miten ne löytää, ja saap johonkii palautetuks?

jaakkovaakko

Huhtikuu 18, 2018, 06:55:52 ap
Vastaus #8

Martti Hänninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tili täytyy nykysin luoda merkissä kuin merkissä,kun sen ensimmäisen kerran käyttöön ottaa, paitsi jos tili on jo olemassa, voi käyttää tietenkin sitä. Mie otin iphonesta kaikki pilveen työntämiset pois päältä, ei sitä ole pakko käyttää jos ei halua.

Huhtikuu 18, 2018, 07:54:21 ap
Vastaus #9

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minulla oli Lumia aikaisemmin ja kun sen akku meni tyhjäksi, se ei käynnistyny, ennenkuin oli ollut laturussa kiinni vähintään tunnin.
Sitten kokeilin Windowsin tablettia, mutta se kaatuili, joten vaihdoin Appleen.
Sitten tuli noita yhteensopivuusolgelmia, joten vaihdoin puhelimenkin Appleen.

Tietojen siirron tein itse netin ohjeiden avulla, se kesti kolmisen tuntia.
Ensin piti muodostaa Lumialle pilvipalvelu, jonne tiedot ladattiin.
Sitten piti muodostaa Googlen pilvi, jonne tiedot piti siirtää Lumian pilvestä.
Googlen pilvessä pystyi muuttamaan Lumian tiedot Applen tietomuotoon, jonkajälkeen ne voi ladata Applen pilveen.

Nyt kn olen käyttänyt iPhonea parisen vuotta, pidän Lumiaa vähintään yhtä hyvänä.
Toki siitä on hyötyä, että puhelimen ja tabletin tiedot on aina samat.
Pöytäkoneena minulla on PC ja sitä käytän edelleen päivittäin.

Huhtikuu 18, 2018, 09:34:46 ap
Vastaus #10

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Minulla oli Lumia aikaisemmin ja kun sen akku meni tyhjäksi, se ei käynnistyny, ennenkuin oli ollut laturussa kiinni vähintään tunnin.
Sitten kokeilin Windowsin tablettia, mutta se kaatuili, joten vaihdoin Appleen.
Sitten tuli noita yhteensopivuusolgelmia, joten vaihdoin puhelimenkin Appleen.

Tietojen siirron tein itse netin ohjeiden avulla, se kesti kolmisen tuntia.
Ensin piti muodostaa Lumialle pilvipalvelu, jonne tiedot ladattiin.
Sitten piti muodostaa Googlen pilvi, jonne tiedot piti siirtää Lumian pilvestä.
Googlen pilvessä pystyi muuttamaan Lumian tiedot Applen tietomuotoon, jonkajälkeen ne voi ladata Applen pilveen.

Nyt kn olen käyttänyt iPhonea parisen vuotta, pidän Lumiaa vähintään yhtä hyvänä.
Toki siitä on hyötyä, että puhelimen ja tabletin tiedot on aina samat.
Pöytäkoneena minulla on PC ja sitä käytän edelleen päivittäin.

Pilvi hyvä. Mutta hidas. Paljon nopeempaa käyttää pc vehjestä tohon siirtoon. Sillon jos ne ei ne tiedot ole muuta kun siirtää luurista toiseen. Mamma vaihto justiin puhelimensa, pilvi ilmotti että 8 tuntia... macin kautta meni vartissa.
Pilvellä sitten muita etuja kyllä, mutta tossa hommassa onnettoman hidasta.
Mutta nyt mulla on meidän luureista, iPadeistä, ja tietsikoista backupit yhellä tietsikalla ja ulkoisella levyllä.

Huhtikuu 18, 2018, 10:29:23 ap
Vastaus #11

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Siittä se pilvi on hyvä että siellä se pysyy ainakin tallessa. Mutta se läppäri voi sökähtää kuten se ulkoinen kiintolevykin. Tai sitte torppa palaa ja ihan ekaksi en ainakaan minä meillä lähe tietotekniikkaa ulos kiikuttamaan jos on kotosalla vaikka syrjällään yösyvämmellä. Tahikka sitte ku on ite poissa ni alfred on lastannu sen tietotekniikan auton takaloosteriin ja kauppaa sitä tori.fi palvelussa huomiota herättävän halvalla pahaa aavistamattomalle.

Joojoo, on noi pilvessä myös. Mutta siis tollaseen siirto-operaatioon jos saa valita käyttääkö vartin vai 8 tuntia... siitähän tässä oli kyse.
Toisaalta, jos torppa palaa, niin ensimmäinen huoli ei ole puhelimen yhteystiedot. Ja nehän on siellä puhelimessa.
Eikä se tietsikka ja ulkonen levy yhtäaikaa sökähdä. Mitä on sökähdä? Joo, ymmmärrän kyllä suunnilleen.
Vastustuksestasi huolimatta teen tuon siirron mieluummin nopeemmin kun helevatan paljon hitaammin.