Kirjoittaja Aihe: Husku 440  (Luettu 8287 kertaa)

Huhtikuu 04, 2018, 15:19:01 ip
Vastaus #15

Mika Törne

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tästä innostuneena pitää varmaan katsoa oma 340, jos  vaikka olisi yhtä helppo homma. Eli tuo o-rengas tuli tuon neliskanttisen kumiosan ja peitelevyn väliin, jos ymmärsin oikein.

Huhtikuu 04, 2018, 16:11:53 ip
Vastaus #16

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Eihän tuo älyttömän kallis ou uusiakkaa, jos sattuu jonkun Husquvarna varaosaliikkeen lähite kulukemaan.

http://olenius.fi/verkkokauppa/fin/oljyletku-p-15153-251

Paetsi että jonnii aejan piästä se vuotaa uuvellae letkulla samalla laella kun kumi kovvoo. ::)

Muistaakseni kaekki Huskit (240, 242, 444) mullakii laskoo öljyt alleen, senpä taatta minä oun ylleesä sahannukkii tankin tyhjäksi, ja jos on jiäny öljyvä tankiin, ni sitten oun säelyttäny sahhoo vanahassa pesuvatissa.  :-\
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 04, 2018, 16:58:29 ip kirjoittanut Pentti Eskelinen »
-pena-

Huhtikuu 04, 2018, 16:56:54 ip
Vastaus #17

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Hyvin on mun Pantherin kopiossa öljyt pysyny, vanhanajan 2T öljyä ja ketjupuolelle kuorma auton sae W90-140 öljyä jota varastossa. Ei ole ketju savunnu vaikka yli terän pitusia tuoreita mäntyjä päristelty, suuttimia vähän isommalle että jaksaa. Viilaan aina puruhammasta alemmaksi ku eihän sillä jaksa kihnuttaa jos mitoissa on. Niin nykyajan teräketju öljyt jotain rypsipohjaisia, niillähän vois vaikka paistaa. Mun sahauksilla ei mailma saastu, ens kesänä pitää yksi tuulenkaatama mänty ja jokunen koivu kaataa ja tietenki leppä savustukseen. Niitä riittää yli oman tarpeen.

Huhtikuu 04, 2018, 18:33:24 ip
Vastaus #18

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Lainaus
Tästä innostuneena pitää varmaan katsoa oma 340, jos  vaikka olisi yhtä helppo homma. Eli tuo o-rengas tuli tuon neliskanttisen kumiosan ja peitelevyn väliin, jos ymmärsin oikein.

Peitelevyn ja kumiosan väliin. Se aiheuttaa sen että kumiosa painuu tiukemmin paikalleen.
Toinen puoli jossa on se tutti ja integroitu O-rengas painetaan öljyreikään.

Sahasin tänään yhden tankillisen eikä vuoda vieläkään yhtään.
Öljynä minulla on tokmannilta ostettua Metsuri öljyä.

Näyttäis siltä että remppa onnistui.

Huhtikuu 05, 2018, 22:44:58 ip
Vastaus #19

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Sahasin tänään koko päivän eikä vuoda enää.

Yksi öljytankki menee kahta bensatankkia kohden.
Metsuri öljyä.

Stihl 039 ei ole vuotanut koskaan.
On kuitenkin sen verran iso saha että ei huvita sitä mettässä kantaa.

Tämä husku 440 on tarpeeksi painava.
On se kyllä kumma että ovat tuollaisen mokan sahaan tehneet, että kohta uutta pitää korjaamaan alkaa?

Huhtikuu 06, 2018, 09:19:33 ap
Vastaus #20

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Tossa kun Pekka sanoi Stihl 039 sahasta että on niin painava ettei viitsi metsässä kantaa tuli mieleen vanha juttu.Puuhastelin takavuosina sahojen ja muidenkin pienkoneiden parissa ihan työkseni jokusen vuoden ja myin immeisille sahoja kunkin tarpeeseen mutta yksi juttu mitä asiakkaat yleensä omakoti asukkaat eivät oikein ymmärtäneet oli se sahan koko.Useamman kerran tapahtui seuraavaa,ostettiin uusi pienehkö saha ihan vaan siihen polttopuu hommaan vaikka olin vähän isompaa kaupannut ja se uusi hyvä usein Stihl tai Shindaiva tai husku leikkasi kiinni ja syynä oli se että tehtiin vaan polttopuita.No ne rangat oli kasattu neljän tai kuuden tolpan väliin toista metriä korkeaksi kasaksi siten että laippa ylettyi kasan läpi tai sitten vaan kasasta sahattiin sellaisia klapun pituisia pätkiä.Tossa kun sellaisista kasoista sahaa minuutti tolkulla kaasu pohjassa välillä vaan kohtaa vaihtaen niin sulaahan se pieni saha sellaisessa rääkissä kun se isompi metsurin saha siellä ammattimiehellä kokee paljon hellemmän käytön,ensin kaadetaan puu no siinä se saha käy pienen tovin täysillä mutta sitten karsinnassa se hommahan on sellaista kaasun pumppausta jossa jäähdytys toimii mainiosti kuten voitelukin.

Tällaisia vanhojen 30 vuotta sitten tapahtuneita asioiden muisteluita näin aamutuimaan.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Huhtikuu 07, 2018, 10:09:25 ap
Vastaus #21

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Stihl 039 on elementissään kun sahataan puita tolppien välissä.
Sitä varten mulla on tuollainen saha mökillä.
Pitkä laippa ja voimakas 64,1 kuution moottori tekevät tehtävänsä.

Huhtikuu 07, 2018, 10:39:29 ap
Vastaus #22

Risto Saastamoinen

• Vieras
Voi kun kaikki harrastajasahaajat hoksaisi lukea kaksi edellistä kommenttia. Montakohan MS200 Stihliä on tuossa ylikuormitustilanteessa poltettu piloille kun sahassa on pieni ärhäkkä moottori jonka luullaan pystyvän aivan ylivoimaiseen urakkaan johon pitää olla kaksi kertaa isompi kone. Rankahommissa monet pikkusahat ärhäkkyytensä takia antaa juuri sellaisen tunteen.
Kirjotin silti, vaikka ajoin itekkin yhen tilhin piloille haapoja pystyyn kaulatessani... Remontti ite tehtynä maksoi sen verran että nuita halpoja markettisahoja olisi saanut melekeesti peräkontillisen.

Huhtikuu 07, 2018, 19:40:38 ip
Vastaus #23

Mika Törne

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mä olen ollut kyllä tyytyväinen tuohon 340:een, vaikka muovirunkoinen onkin (kampikammio). Vähän aikaa vietti aikaa jopa hirrren veistossa, josta muistona 8piikkinen vetoratas. Ei ole lainkaan säälitty, vaan sahattu kaasu pohjassa pitkiä vetoja, kun on ollut tarvis.
Tuollainen 4m tammi halkaistiin 6 osaan melkein yhtä pötköä. Ehkä olut juotiin jossain välissä.

Huhtikuu 08, 2018, 13:06:09 ip
Vastaus #24

Mika Törne

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pistinkin omassa tuonne pohjalle tuon extra O-renkaan. Tässä mallissa tuossa pumpulta tuleva kumiletkussa ei ole reikää, vaan ura. Peitelevyn pitäisi sitten puristua tiiviisti kumia vasten, jotta urasta muodostuu kanava.

Mutta katsotaan, josko auttaisi.

Eli tommottis: https://photos.app.goo.gl/a153SELFAmN9vxXL2