Minä olen huomannut että jos yrittää valita järkevän (=taloudellinen, luotettava tai pitkä takuu tms) auton, niin joka kerta KUN siihen kuitenkin tulee jotain, niin aina risoo älyttömästi ja miettii kuinka tämäkin taas maksaa. Ja huollotkin on kuitenkin monta sataa vuodessa.
Sitten kun on se iso vanha rohjo, joka vie 8-9 litraa satasella, mutta jossa on Recaron tekemä, lääkärien suunnittelema istuin, kaikki kohdallaan, namiskat ei jää käteen vaikka on pakkasta, ovet toimii, ikkunat ei huurru, lasinpyyhkijöiden varret on tukevat eivätkä väpätä yli 120 nopeuksissakaan, ilmastointi toimii automaatilla niin ettei huomaakaan, tehoa on sopivasti, automaattiaski, radiota ym voi operoida hanskat kädessä ja miästen koon saappaat mahtuu etujalkatilaan, 56-koon talvitakit ei kahnaa hihoista yhteen jne, niin jotenkin sitä suvaitsee paremmin sen että joutuu välillä lisäämään öljyä ja kerran vuodessa korjauttamaan juttuja noin 3-500 eurolla (sis.öljyn ja suodattimen vaihdon). Kun siitä rohjosta tykkää ja siinä on kuin kotonaan. Eikä haittaa jos joku kolauttaa ovella kylkeen.
Just tsekkasin nettiautosta, samanlaisia saa 2-4 tonnilla, eli ei kannata/tarvitse kaskoakaan pitää

Ei silti, on mulla ollut "aikuisiälläkin" pari keppivaihteista sataheppaista, molemmista kyllä tykkäsin, vaikka olivatkin kepillä sekoitettavia nuhapumppuja