Kirjoittaja Aihe: Minne mun akku tyhjenee  (Luettu 34375 kertaa)

Maaliskuu 21, 2018, 15:12:22 ip
Vastaus #90

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Just luvin hyundai i30 mainoksesta, että siinä on se nautinnollinen ajotuntuma.  Saiskohan sen ostetuks irrallaan tuohon meijän seetiin, kun ei millään vielä haluais koko autoa vaihtaa?
jv

Oli mulla syksyllä huollon sijaisautona vallan uusi i30-ja oli
kyllä tosiaankin paljon parempi ohjaukseltaan ja alustaltaan kuin
se mun -11 mallin Huihai.

t. Markku

Maaliskuu 21, 2018, 16:43:01 ip
Vastaus #91

Jaakko Latvanen

• Vieras
Oikein sijaisauto?  Mie viikko sitte käytin meijän kiijan ensimmäisessä (15.000km/1 vuosi) huollossa.  Otin nastalenkkarit, kävelysauvat ja kamerarepun mukkaa, ja tein Rintajoupin korjaamolta käsin, eiku jaloin, ennestään itellein tuntemattomiin metsiin ja Pitkäjärven rantamaisemiin metsäkonneen urille ja koirien kusettajien poluille parin tunnin kävelylenkin sillä aikaa, ko vaihtovat ne öljyt.  Olin vasta pahnustamassa puol matkassa takasiin päin, kun jo kilahti viesti sampsunkkiin, että kiijan saap tulla hakemaan.

Tässä todisteita:  https://drive.google.com/open?id=1OrkVJ4HsUVz1rAEcgm0xBQwroA1miZw8

jaakkovaakko
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 21, 2018, 18:00:39 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Maaliskuu 21, 2018, 17:04:21 ip
Vastaus #92

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Soitin vakuutusyhtiöön ku ona semmonen parempi kasko ja korvaa hinauspalvelun ja sijaisauton, mutta vasta sitten ku auto on korjaamolla. Pitää vissiin hinauttaa se sinne pihaan lojumaan. Soittelen huomenna käykö tämä, ei täällä erämaassa ilman autoa pärjää..

Maaliskuu 21, 2018, 17:13:29 ip
Vastaus #93

Risto Saastamoinen

• Vieras
Oikein sijaisauto?  Mie viikko sitte käytin meijän kiijan ensimmäisessä (15.000km/1 vuosi) huollossa.  Otin nastalenkkarit, kävelysauvat ja kamerarepun mukkaa, ja tein Rintajoupin korjaamolta käsin, eiku jaloin ennestään itellein tuntemattomiin metsiin ja Pitkäjärven rantamaisemiin metsäkonneen urille ja koirien kusettajien poluille parin tunnin kävelylenkin sillä aikaa, ko vaihtovat ne öljyt.  Olin vasta pahnustamassa puol matkassa takasiin päin, kun jo kilahti viesti sampsunkkiin, että kiijan saap tulla hakemaan.

Tässä todisteita:  https://drive.google.com/open?id=1OrkVJ4HsUVz1rAEcgm0xBQwroA1miZw8

jaakkovaakko

Jaakko näyttää kuvien perusteella osuneen semmosen ukon tukkilaaniin, kuka vielä tekkee ite ja katkoo, karsii ja ajaa tienvarteen tukkinsa. Täälläpäin on vähä paljo sellainen systeemi, että saattaa virma maksaa tukista muutaman euron enempi motille, jos istuskelet sen aikaa kiikkastoolissa kun virman sopimusurakoittija tekkee likasen työn.
Säästö kylläki tullee siitä taitavasta katkonnasta, jos ossaa sen ite paremmin ku se harjottelija motokuski, ja saattaa mehtäännii jäähä siitä maatalousrattorista pienemät jälet. Ite kyllä oon sitä mieltä että en koske sahhaan, ja parempi olis ollu, etten olis nuorenakaan koskenu.

Maaliskuu 21, 2018, 17:31:07 ip
Vastaus #94

Jaakko Latvanen

• Vieras
Ku en ite tuosta puunkorjuusta ymmärrä just mittään, ni ne kuvat oli otettu ja laitettu vähän pilke silmäkulmassa "ilahuttamaan" taidekuvaajia tuonne kamerapalstan keskustelluun.  Seuraavilla saatesanoilla:
Lumimadot:  "Tahdottomina, vailla ainuttakaan omaa ajatusta, he kulkivat toisiaan tuuppien heille osoitettua tietä"
Pöllit:  "Merkittyinä, lannistettuina, kohtalonsa hyväksyen, hiljaa toisistaan tukea hakien he odottivat kuljetusta kohti lopullista päämäärää"

Jos ketä kiinnostaa, seuraavasta sarjasta näkkyy, mitä ne lumimadot on.  Muu sarja on kahen objektiivin testaamista:
https://drive.google.com/open?id=1UcmjreWTzXEa_IfonPawLtCT9QxIxL_n

jaakkovaakko

PS. Ollaankohan myö jo saatu Henri käännytetyks luopumaan siitä Mazdasta?
PS2.  Eikös joskus ennemaailman aikaan hankintahakkuukaupassa sentään isännälle vähän jääny vaivanpalkkaakin, tarkemman korjuun ja vähempien vahinkojen lisäks?

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 21, 2018, 17:36:14 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Maaliskuu 22, 2018, 13:03:56 ip
Vastaus #95

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Ei vielä, aamun lehdessä oli vaimon lappu et tommosen pienen Forddin hän haluaa, romutuspalkkiolla vähän vajaa 15 000€. Mutta enkö mä ole jo kärsinyt osani niin ei Forddia meidän perheeseen, katotaan mitä huolto tekee kun työllä on takuukin.

Maaliskuu 22, 2018, 17:00:51 ip
Vastaus #96

Risto Saastamoinen

• Vieras
Ei vielä, aamun lehdessä oli vaimon lappu et tommosen pienen Forddin hän haluaa, romutuspalkkiolla vähän vajaa 15 000€. Mutta enkö mä ole jo kärsinyt osani niin ei Forddia meidän perheeseen, katotaan mitä huolto tekee kun työllä on takuukin.

Muutama lääkäri kerran kyllästy fordiinsa ja myi sen emännälle, nimittäin meijän emännälle, pikkusen alennettuun hintaan. 160000 kilometriä se on  meillähii palavellu ilman mainittavia häiriöitä, vaikka jakohihnan vaihtokii muistettiin tehä vasta kahensaantuhannen kohalla eka kerran. Nyt männään jo neljättä sattaa tuhatta kohti kovalla vauhilla... vielä kait siihen kerran pittää hihna vaihtaa. Ei voi moittia, ei tosiaankaan.

Yksi autokauppias kerran moitti myymistään automerkeistä eniten juuri Mazdaa. Sanoi että heiän mazdavaraosamyyjät kärsii nälänhättää, kun niihin ei mene osia.
Minä lohuttelin jotta hyvä, kun et edusta Fordia. Kysy hän, että kuinka niin? No, sultahan olis varaosamyyjät kuolleet sukupuuttoon siinä tappauksessa.

Maaliskuu 22, 2018, 17:12:57 ip
Vastaus #97

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Minäkin toivon ettei Henriä rangaistaisi sinisellä ovaalilla  :'(
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Maaliskuu 22, 2018, 22:26:38 ip
Vastaus #98

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Taitaa mazdalla ja foordilla olla enemmänkin yhteistyötä. Moottorit ja pohjalevyt ristiinrastiin

Maaliskuu 23, 2018, 07:02:56 ap
Vastaus #99

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pienissä Kioissa ja Huihaissa koneessa on jakoketjut-
joten sitäkään riemua ei vastaan tule,että hihnoja
pitäisi vaihdatella.

t. Markku

Maaliskuu 23, 2018, 10:35:09 ap
Vastaus #100

Risto Saastamoinen

• Vieras
Pienissä Kioissa ja Huihaissa koneessa on jakoketjut-
joten sitäkään riemua ei vastaan tule,että hihnoja
pitäisi vaihdatella.

t. Markku

Joopa, mutta kun on kuultu että niitä ketjujakin olis joku saanut rikki. Ja kiristimiä. Heleppohan se jakopäähomma noille ammattilaisille on olokoot sitten vaikka fiiberirattailla, kuten mulla kesäautossa.

Maaliskuu 23, 2018, 11:56:28 ap
Vastaus #101

Kari Pääkkönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tai liian halvalla mutta luotettavalla autolla.

Siksi nykyään Kia mulla.

t. Markku

Oma autohan se on aina se paras laite  ;) ihan ymmärrettävää .. maksaa ne halvatkin autot ihan tarpeeksi eikä omaa käy haukkuminen !   
BSA A65LA 1967
Harley-Davidson Heritage Softail FLSTC 1986
Mercedes W220 S500 2000

Maaliskuu 23, 2018, 13:46:02 ip
Vastaus #102

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Tai liian halvalla mutta luotettavalla autolla.

Siksi nykyään Kia mulla.

t. Markku

Oma autohan se on aina se paras laite  ;) ihan ymmärrettävää .. maksaa ne halvatkin autot ihan tarpeeksi eikä omaa käy haukkuminen !

Näin se on. Niinkun oon sanonu, kuka vaan on hyvä myyntimies sillon kun myy itelleen. Juuri tämä, juuri tähän tarpeeseen on tosi hyvä. Sitte kun kaupat on tehty, myyntityö jatkuu kavereille, naapureille, sukulaisille että miksi tää nyt oli paras tässäkohtaa. Ja onhan se, tottakai. Niin pitääkin olla. Voittajafiilis.
Sitte kun seuraava autokuume iskee niin taas myydään itelle ajatus että miksi tää paska pitää vaihtaa. Mieluummin nopeesti.
Näin se menee, on aina menny.kun jonkun vimpaimen haluaa niin aina löytyy järkisyyt valinnalle. Fiilishommaa.

Maaliskuu 23, 2018, 14:01:48 ip
Vastaus #103

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Minä olen huomannut että jos yrittää valita järkevän (=taloudellinen, luotettava tai pitkä takuu tms) auton, niin joka kerta KUN siihen kuitenkin tulee jotain, niin aina risoo älyttömästi ja miettii kuinka tämäkin taas maksaa. Ja huollotkin on kuitenkin monta sataa vuodessa.

Sitten kun on se iso vanha rohjo, joka vie 8-9 litraa satasella, mutta jossa on Recaron tekemä, lääkärien suunnittelema istuin, kaikki kohdallaan, namiskat ei jää käteen vaikka on pakkasta, ovet toimii, ikkunat ei huurru, lasinpyyhkijöiden varret on tukevat eivätkä väpätä yli 120 nopeuksissakaan, ilmastointi toimii automaatilla niin ettei huomaakaan, tehoa on sopivasti, automaattiaski, radiota ym voi operoida hanskat kädessä ja miästen koon saappaat mahtuu etujalkatilaan, 56-koon talvitakit ei kahnaa hihoista yhteen jne, niin jotenkin sitä suvaitsee paremmin sen että joutuu välillä lisäämään öljyä ja kerran vuodessa korjauttamaan juttuja noin 3-500 eurolla (sis.öljyn ja suodattimen vaihdon). Kun siitä rohjosta tykkää ja siinä on kuin kotonaan. Eikä haittaa jos joku kolauttaa ovella kylkeen.

Just tsekkasin nettiautosta, samanlaisia saa 2-4 tonnilla, eli ei kannata/tarvitse kaskoakaan pitää :)

Ei silti, on mulla ollut "aikuisiälläkin" pari keppivaihteista sataheppaista, molemmista kyllä tykkäsin, vaikka olivatkin kepillä sekoitettavia nuhapumppuja ;)

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”