Tässä aiheeseen sopiva artikkeli:
"Samalla kun sosiaalietuuksia ja palveluita karsitaan, yritystuet ovat pyhä lehmä, johon ei uskalleta koskea. Useat yritystuet ovat tutkijoiden mukaan ruokotonta rahan haaskausta."
https://seura.fi/asiat/yritystuet-ovat-tolkutonta-ponkkaamista-talouselama-vastustaa-poliitikot-puoltavat-elinkeinotukia/Noita yritystukia, kuten jo kerrottiinkin maksetaan vuosittain n. 2,5 miljardia. Luulisi vähemmänkin riittävän ja vastaavasti löytyvän enemmän myötätuntoa työttömille jotka oletettavasti eivät ole itse syypäitä tilanteeseensa. Poliitikot ovat tämän Suomi-sopan keittäneet eikä paremmasta ole tietoa, nytkin nuo kelvottomat petailevat itselleen uusia bisneksiä kiihtyvään tahtiin. Turha sanoa että itse olemme heidät sinne äänestäneet, en minä ainakaan.
En tiedä mistä täällä vängätään,onko kyseessä väärinkäsitys jossa puhutaan aidasta ja seipäästä.. mutta ansiosidonnaisesta maksaa
työnantaja 49,5%
valtio 40 %
kassat 5,5 % (siis työttömyyskassat)
Ja tietysti työmarkkinatuki ja peruspäiväraha menee myöskin sosiaali- ja terveysministeriön budjetista kuten muutkin työttömille tai vähävaraisille tarkoitetut tuet.
Muuten olen sitä mieltä että AY-liikkeille kaikkki kunnia työväen olojen ja etujen parantamisesta. Ovat saaneet paljon hyvää aikaan.
Toiseksi olen sitä mieltä että yrittäjiä on kohdeltu tässä maassa todella huonosti. Eikä oikein näy parannusta tähänkään asiaan, enkä tarkoita nyt mitään osinkojen verotusta tms. jossa jo ollaan vihreällä oksalla vaan niitä tuhansia ja tuhansia jotka työllistävät itsensa kun ei muuta työtä ole saatavilla. Ja hädin tuskin saavuttavat jonkunnäköisen elintason tekemällä yötäpäivää ympäri vuoden töitä.
Vielä kun katsoo tätä nykymenoa niin alkaa tuntumaan että olisiko se vasemmisto joka tämän maan pelastaisi noilta Sipilöiltä ja Kokoomuksilta jotka haluavat myydä meidän kansallisomaisuuden, yksityistää kaikki ja tehdä "eri toimijoille liiketoimintamahdollisuuksia" kuten niin hienosti ilmaistaan. Ja kansa maksaa kuten on nähty sähköverkoissa, Digitassa jne. Kukaan ei joudu tässä maassa vastuuseen yhteisten rahojen haaskauksesta, esimerkkeinä Fortumin optiot ja Herra Lilius, täysi ryöväys ja Soneran UMTS-kaupat, mestarina Herra Relander vain pari mainitakseni.
Nii-in, Porvarihallitus vs ammattiyhdistysliike.. vai Porvarihallitus vs. kansa (sitten kun koko kansa tajuaa mitä hallitusherrat oikein puuhaavat...)