Kirjoittaja Aihe: Puhelinmyyjä  (Luettu 15758 kertaa)

Maaliskuu 09, 2018, 22:25:33 ip
Vastaus #15

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
En malttanut olla kommentoimatta kun taidan tästä asiasta tietää about 100 X enemmän kuin te muut yhteensä  ;D

Noita aiempia kommentteja kun lukee, niin voisi olettaa että puhelinmyyjälle tulee luuria korvaan vittusaatanan kera koko ajan, vaan kun ei tule !

Sitä toki joskus tapahtuu, mutta ne tapaukset ovat promillen luokkaa kontaktimäärästä, jos sitäkään,
toki asia on niinkin että metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan, mutta ainakin omien kokemusteni mukaan ( 30 v ajalta) suomalaiset ( ja ruotsalaiset) ihmiset ovat yleensä ottaen fiksuja jos heitä kohtaan käyttäytyy asiallisesti, kusipäät ja oman elämänsä neropatit ovat sitten luku sinänsä, niitä varmasti löytyy puhelinlangan molemmista päistä.

Mutta kiitosta kyllä asiakkailta tulee jopa päivittäin kun hommansa hyvin hoitaa, ja semmonen suora positiivinen palaute on melkein parempi kuin se rahallinen palkkio minä kaupasta saa.......Siis melkein...  8)

Puhelinmyyjien ansioista sen verran että tunnen henkilökohtaisesti useampiakin alalla työskenteleviä ns, kotimyyjiä, joitten vuosiansiot ( ALV 0%) ovat 60 000 - 100 000 € haarukassa,  Toimistoissa työskentelevillä on palkka pienempi,  isommat toimistot maksavat suunnilleen myyjän (esm, marketin kassa) palkan suuruista pohjapalkkaa, johon tulee provisiot päälle, mutta sitkeyttä,ahkeruutta ja taitoa se työ vaatii ja myös tietynlaisia henkisiä ominaisuuksia, kaikista ei siihen hommaan ole, ja heiltä ne työhön liittyvät valitukset myös pääosin tulevat.

Kotimyyjillähän ei tavallisesti ole muuta kuin puhdas provisiopalkka, mikä onkin omasta mielestäni se "ainoa oikea" "No money No Honey"

Väkisin tai huijaamalla ei kenellekään voi myydä mitään, ne kaupat poukkuavat takaisin ja rahat jäävät saamatta, samalla myjästä tulee entinen myyjä hyvin sukkelasti.

Yrittäjänä toimiva puhelinmyyjä ei voi tehdä centtiäkään "pimeänä ja ilman kuittia", koska kaikki tulot ilmoitetaan suoraan verottajalle työnantajien toimesta   :)

P.S
Markkinointikielto kannattaa tehdä Asiakasmarkkinointiliiton ns, Robinson-rekisteriin, se on kolme vuotta voimassa ja toimii parhaiten eikä ole kallis juttu.  siis tänne : https://www.asml.fi/kieltopalvelut/
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 09, 2018, 22:55:30 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Maaliskuu 10, 2018, 03:07:44 ap
Vastaus #16

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Joo työtänsä tekevät, meistä osa valvoo kivuissaan yönsä eikä kipeällä selällä  heräävänä halua tilata aku ankkaa. Vielä tässä iässä.

Maaliskuu 10, 2018, 07:18:41 ap
Vastaus #17

Jani Erola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Norton Big Four 1950 & Commando 961 Cafe Racer
Lainaus
Miten otse myyt tuotteesi?
Ihanko meet ennakolta sopimatta henkilökohtaisesti asiakkaan toimistolle häiritsemään.

Kivijalkaliikkeen omistajana minun ei tarvitse mennä välttämättä häiritsemään asiakasta mihinkään. Asikkaat kävelevät ovesta sisään tai itse soittavat. Markkinointi mitä meillä tehdään on sellaista että emme ainakaan tahallaan ärsytä ketään. Kyllä viranomaisten pitäis puuttua noihin googlen ja esim.118 puhelin palveluiden markkinointiin ja pakkomyyntiin. Puhelin myyjä toki tekee vain työtänsä mutta organisaatio ja johtajat tämmöisen huijausmyynnin takana pitäis saada vastuuseen tekosistaan. Koska kyllä tuo röyhkeä pakkomyynti minkä yrityksen kohteeksi minäkin monesti joudun täyttää huijauksen ja petoksen kriteerit. Semmoinen myyntimies joka vaivautuu kävelemään ovesta sisään on ok. Näille minä annan monesti muutaman minuutin aikaa. Mutta puhelimella tehdyt myyntiyritykset on aivan turhaa touhua jotka ärsyttää todella rajusti.
Itsekkin välillä jalkaudun kentälle ja on ne ennalta sovittuja tapaamisia asikkaan luokse.

T:Jani
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 10, 2018, 07:21:55 ap kirjoittanut Jani Erola »

Maaliskuu 10, 2018, 07:30:54 ap
Vastaus #18

Jani Erola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Norton Big Four 1950 & Commando 961 Cafe Racer
Niin ja vielä se tapa jolla yritetään myydä, viimeksi tostaina:
Teidän yrityksen tiedot ovat olleet täällä meillä nyt vuoden näkyvissä ja sopisko että tarkistetaan ja päivitetään että kaikki pitää paikkansa. Olihan se osoite Jokipohjantie? Näillä samoilla sanoilla alkaa useasti tuo huijausyritys. Ikinä en ole kyseisestä firmasta mitään kuullu eikä meillä heidän kanssa ole koskaan mitään sopimusta ollut. Onko tämmöinen pakkomyynti nyt sitten ok? Minun mielestä ei.

Maaliskuu 10, 2018, 07:51:26 ap
Vastaus #19

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sellaista myyjää ei ole kehdossa keinunut joka puhelimessa saa kaupatuksi minulle mitään.
Katkaisen jutun heti alkumetrille, kiitos ei kiinnosta, kuulemiin.
Pikkuisen vanhempi omakotitalo jonka remonttitarpeita toitotetaan joka viikko, ym.

L&K.

Maaliskuu 10, 2018, 08:17:26 ap
Vastaus #20

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
On tainnut mullakin edellinen markkinoinnin esto
taas loppua-eilen tai jo sitä edellisenä
päivänä se rumba alkoi-kaikenlaista markkinoijaa
ja utelijaa oli linjoilla. Ei hjuva.

Onko kellään kokemusta semmoisen Robinson palvelun
telemarkkinointinumerosta 0600 13404 -sen pitäisi hillitä
kauppiaita kolmisen vuotta kun tuonne kilahuttaa ja
laittaa estoja aktiiviseksi.

En nyt muista,mistä viimeksi sen estotilan aktiivisesti soitin-
mutta ei se maksanut kuin puhelun hinnan silloin. Vaan tämä Robinson-
ken tuntee-ja onko päteväkin esto niillä?

t. Maarkku

Maaliskuu 10, 2018, 08:43:25 ap
Vastaus #21

Arto Ahonkivi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mun ennätys on kolme kertaa luuri korvaan samalle puhelinmyyjälle vartin sisään. Tarjos jotain nettinäkyvyyttä firmalle, sanoin ettei kiinnosta. Jatko vaan liturkiaansa enkä meinannu saara sanaa väliin, no löin luurin korvaan. Puhelin soi heti uurestaan, sama myyjä joka sano puhelun katkenneen.
Sanoin katkaisseeni puhelun kun et uskonu etten tartte lisää nettinäkyvyyttä, eiku alko taas alusta litaniansa ja löin toisen kerran luurin korvaan.
Kymmenen minuutin päästä soitti taas ja sai luuria korvaan.

Maaliskuu 10, 2018, 08:43:39 ap
Vastaus #22

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Jaa puhelinmyyjä soittaa ensin Ropinssonille ja kysyy saako Juuselalle kaupata kattoremppaa,javitut ihan samoja pellejä jotka laskuttavat tyhjästä.Jos mä alkaisin puhelinmyyjäksi katselisin netistä ihmisten numerot kun noita 02:sia ym. siellä on ja yritysten numerot on vielä helpommin saatavissa.
En ole kovin töykeästi lopettanut puhelua ja loppuun vielä "hyvää päivänjatkoa",toivon mukaan ymmärtävät että Juuselan katto ja partakone asiat ovat kunnossa.
En myöskään usko että Suomen maassa on montaa 60- 100 k€:a tienaavaa puhelinmyyjää,jaa ilmastointilaiteputki puhdistuksella,niijjoo ne kaikki on soittanu mulle varmaan tuplasti,ei niin montaa sen alan sutaria voi suomenniemellä olla.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Maaliskuu 10, 2018, 08:50:44 ap
Vastaus #23

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Siihen myyjän ansioon voinee vaikuttaa se
myytävä tuotekin-jotain miesten peräpyyhkeitä tai kalsareita
kaupitteleva tuskin pääsee ihan samoille palkoille kuin
semmoinen,joka myy parikymmentä kattoremppaa+ ikkunanvaihdot
viikossa.

t. Markku
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 10, 2018, 11:24:30 ap kirjoittanut markkukovasin »

Maaliskuu 10, 2018, 10:10:09 ap
Vastaus #24

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Siihen myyjän ansioon voinee vaikuttaa se
myytävä tuotekin-jotain meisten peräpyyhkeitä tai kalsareita
kaupitteleva tuskin pääsee ihan samoille palkoille kuin
semmoinen,joka myy parikymmentä kattoremppaa+ ikkunanvaihdot
viikossa.
osa ei "pidä"
t. Markku

Nämä tapaukset joista puhuin tekevät kauppoja joiden yksikköhinta lasketaan kympeissä, ts, päivässä on tehtävä hyvin monta onnistunutta asiakaskontaktia, ja palkkahan heille ( koskee minuakin) maksetaan vasta sitten kun asiakas on laskunsa maksanut, ennen sitä ei tule euroakaan, mitään pohjapalkkaa siis ei ole, ja jos kaupoista liian suuri % peruuntuu, tai tulee reklamaatioita myyjän käytöksestä tms, asiakkailta niin homma loppuu lyhyeen.

Kalsareita tai vaippoja en ole koskaan myynyt, mutta tunnen kaverin joka niitä myy sairaaloihin ja terveyskeskuksiin, hänellä on Iso, uudehko omakotitalo Porvoossa meren rannalla ja 36 Jalkainen purjevene omassa laiturissa, ja ne hän on maksanut sillä kusi-ja paskavaippojen myynnillä....  Ei sitä myytävää tuotetta kannata väheksyä, määrä ratkaisee, ja se kenelle niitä myy.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 10, 2018, 10:35:14 ap kirjoittanut Reijo Huhtakangas »

Maaliskuu 10, 2018, 10:28:56 ap
Vastaus #25

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Moro

Jaa puhelinmyyjä soittaa ensin Ropinssonille ja kysyy saako Juuselalle kaupata kattoremppaa,javitut ihan samoja pellejä jotka laskuttavat tyhjästä.Jos mä alkaisin puhelinmyyjäksi katselisin netistä ihmisten numerot kun noita 02:sia ym. siellä on ja yritysten numerot on vielä helpommin saatavissa.
En ole kovin töykeästi lopettanut puhelua ja loppuun vielä "hyvää päivänjatkoa",toivon mukaan ymmärtävät että Juuselan katto ja partakone asiat ovat kunnossa.
En myöskään usko että Suomen maassa on montaa 60- 100 k€:a tienaavaa puhelinmyyjää,jaa ilmastointilaiteputki puhdistuksella,niijjoo ne kaikki on soittanu mulle varmaan tuplasti,ei niin montaa sen alan sutaria voi suomenniemellä olla.

Minun listoillani Robinsonissa olevat asiakkaat näkyvät ( koska saattavat olla tilaajia omatoimisesti ) mutta asiakkaan puhelinnumero puuttuu ja sen tilalla lukee "Markkinointikielto", ei heille saa, eikä edes kannata soittaa, siinä tuhlaa vain omaa ja asiakkaan aikaa.

Puhelimella myydään paljon paljon muutakin kuin taloremppoja ja ilmastoinnin puhdistuksia  :laugh: Ja ne remppojen myynnit taitavat olla myyjän kannalta muutenkin kaikkein huonoimpia.

Suomalaisissa puhelinmyyntitoimistoissa istuu lehtiä ja puhelinliittymiä myymässä varmasti satoja normaalissa työsuhteessa olevia Jamppoja ja Lissuja joitten bruttovuosiansiot ovat 40 000 € ja ylikin, mutta he eivät urputa vaan tekevät töitä  :)

Oman yrityksen perustamalla ja etsimällä oikeat yhteistyökumppanit pääsee parempiin ansioihin koska "välistävetäjä" (puhelinmyyntitoimisto) puuttuu.

Maaliskuu 10, 2018, 10:40:35 ap
Vastaus #26

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Myyntityötä lähes 40 vuotta tehneenä, mua sattuu sieluun kommentit
"Jos rupeaisin puhelinmyyjäksi niin..."
Meinaan myyntityö on ihan oma ammattinsa, ei siihen noinvaan ruveta. Tai kannattaa ruveta ylilääkäriksi. Jos ammatti opitaan rupeemalla. Valitettavasti puhelinmyyjiä on paljon jotka rupee ammattiin ja ekan, olemattoman tilin saatuaan rupeevatkin jotain muuta kun ei homma ollutkaan heti kullanvuolentaa. Mutta lahjakkuudet tulee esiin kyllä, niistä pidetään kiinni ja loput saakin vaihtua.

Mun myyntityö oli sitä kasvokkain kaupantekoa, ja vain yrityspuolella. Kirjapainoihin koneita ja materiaaleja. Puhelin oli väline jolla sovitaan tapaamisia. Ei muuta. Niitä kauppoja ei koskaan tehty puhelimessa.  Toki puhelussakin tavoitte oli, herättää halu tavata.
Olisinko kokemuksellani hyvä puhelinmyyjä? En! Se on ihan eri ammatti vaikka periaatteessa myyntityö on myyntityötä. Ihailen hyvän puhelinmyyjän osaamista. Kuinka pienistä vinkeistä osaaja tunnistaa mikä on tärkeetä, mikä on asiakkaan tarve.

Älkäämme yhtään väheksykö ammattinsa osaavaa hyvää puhelinmyyjää. Viimesen 18 vuotta duunissa möin rahoitusratkaisuja esim valtionhallintoon, kunnille, yrityksiin. Palkkasimme huippu puhelinmyyjän sopimaan mulle tapaamisia. Teki sen helevetin paljon paremmin kun minä. Tottakai, se että yritys tai laitos myy kaiken irtaimen käyttöomaisuuden minulle, minä vuokraan sen heille takaisin, niitä kauppoja ei puhelimessa tehdä. Mutta ensin on päästävä esiintymään. Sitte alkaa se vuos, pari, että päästään kauppoihin.

Myyntityö, minkälainen vaan on raakaa touhua. Sitä on niin helvatan helppo mitata. Luvut kertoo mikä oot.
No sitten vielä tullaan tyyppikysymysten eteen. Puhelinmyyjä on yksi ammatti ja siihen erikoistutaan. Jos minun olisi pitänyt joskus yhden puhelun aikana saada kaupat aikaan... ei tule mitään siitä. Väärä tyyppi. Mun vahvuus oli uusasiakashankinta tyyppinä "vanha lumooja" eli tunnissa ollaan kavereita, kahessa parhaita kavereita. No tällainen metsästäjä, uusasiakashankkija on väärä ihmistyyppi hoitamaan asiakkuutta pitemmällä tähtäimellä. Siksi meilläkin oli kahdenlaisia myyjiä. Uusasiakas-metsästäjä ja sitten olevan asiakkuuden hoitaja joka hoitaa asiakkaan tarpeita, tekee lisäkauppaa niitten kanssa jne.
Uusasiakas-metsästäjä ei ole hyvä pyörittämään taulukoita ja istumaan tietokoneella. Ihan väärä tyyppi siihen. Siitä ei ole pitempään pyörittämään asiakkaan excell taulukoita tai muita tarpeita. No vierihoitaja tyyppi on hyvä hoitamaan asiakkuutta, tekee sen hyvin. Paljon paremmin kuin metsästäjä.  Vierihoitaja osaa puhelimessa tehdä rutiinihommia tutun asiakkaan kanssa, metsästäjäksi siitä ei ole.  Metsästäjä on portinavaaja kun ammattilainen puhelinmyyjä avaa sille tien.

Rupeisinko aivokirurgiksi. Rupeisinko kansliapäälliköksi. Rupeisinko...
Jos rupee alkamaan, tai siis alkaa rupeemaan, niin kannattaa muistaa että pärjäävä puhelinmyyjä on ihan oma osaamisala, oma ammattinsa. Ei ammattitöihin noinvaan ruveta.

Maaliskuu 10, 2018, 10:58:00 ap
Vastaus #27

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Onneksi ei tarvitse enään CV:tä päivitellä eikä kehua osaamisiaan.

t: ex duunari ja yrittäjä.
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62

Maaliskuu 10, 2018, 11:02:57 ap
Vastaus #28

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Täällä mä istun verstaan nurkassa. Puukkoseppänä teen puukkoja.
Kerrankin saa tehdä niin hyvää kun haluaa. Tehdä käsillä töitä. Ei tunnuslukuja, ei tehokkuuslukuja, ei mitään budjetointia tai hienoja tavotteita. Saa tehä niin hyvän puukon kun haluaa. Kivaa.
Tää eläkkeellä olo on paras puuha mitä mulla on ollu.

Verstaan nurkassa saa istua ihan rauhassa. Ei tartte neuvotella, ei lounaita, ei tartte mitään muutakaan. Tarkkaa touhua ei ole kun terän lämpökäsittely.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 10, 2018, 11:14:02 ap kirjoittanut Kari Rautiainen »

Maaliskuu 10, 2018, 11:29:12 ap
Vastaus #29

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

On tää mukavaa mutta kun aina pitää ainakin tavan mukaan marista niin saishan tuo eläke olla isompi ja kun ei ole enään lomia eikä pekkasia  :'(
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62