Kirjoittaja Aihe: Irtovalkosivut  (Luettu 4960 kertaa)

Maaliskuu 03, 2018, 10:52:56 ap
Luettu 4960 kertaa

Jukka Uotila

• Vieras
Onko kellään kokemuksia irtovalkosivuista renkaisiin?

Maaliskuu 03, 2018, 12:09:00 ip
Vastaus #1

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
On.

70-luvulla myytiin autonkummeihin noita-
ne laitettiin siihen jotenkin niin,että
se rengas piti ottaa pois vanteelta ja sitten
muljautettiin kumi paikalleen irtoposkineen.

Oli ne hetken komeat-vaan kohta ne lepatti
kuin velhon hiha tuulessa.

Olivat niin nolot,että kaveri repi ne huut helkkariin.

On ne voineet toki siitä kehittyä-aikaa sentään jo
reilut 40 vuotta...

t. Markku

Maaliskuu 03, 2018, 12:16:12 ip
Vastaus #2

Martti Räisänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
Minulla oli  Simca  Arondessa  2000 luvulla  irtovalkosivut enkä voi kyllä valittaa !!!!

Maaliskuu 03, 2018, 12:20:33 ip
Vastaus #3

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hyvä!

Jos meni niin meillä,ettei osattu asentaa-tai saatiin
jotkin halppisversiot? Sen olen muistavinani,ettei
siinä ainakaan liimaa käytetty...

t. Markku

Maaliskuu 03, 2018, 12:20:45 ip
Vastaus #4

Jani Erola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Norton Big Four 1950 & Commando 961 Cafe Racer
Olen asiakkaan renkaisiin kerran moiset asentanu. Pikkusen vaati kumivasaraa jolla saatiin istumaan nätisti vanteen väliin. Oli ihan komeet ainakin sen hetken kun auto pihasta lähti. Pitkässä juoksussa jäi epäilyttämään. Tosin en ole asiakkaan autoa tämän jälkeen nähnyt. Oikeita valkosivurenkaita löytyy nykyään hyvin niin autoihin kuin moottoripyöriin. Ei tartte leikkiä tommosten härpäkkeiden kanssa.

T:Jani

Maaliskuu 03, 2018, 13:15:48 ip
Vastaus #5

Petri J Kokko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Autopuolelta on aikoinaan kokemusta ja huonoja sellaisia.
Periaatteessa tyyliltään enempi 40-50-lukuiset miljonäärivalkosivut 60-luvun autoon ideana ulkonäön osalta tietty vähän kökkö alkujaankin
mutta nuukuus sai koittamaan mutta en ainakaan minä niitä istumaan kunnolla saanut.
Oli joku ruttua,eivät olleet tasan joka kohdaltaan vanteen reunan sisällä,kellastumista ja surkein piirre oli että ne ei pysyneet renkaan sivua vasten vaan tahtoivat nousta pystyyn törröttämään eikä liimatouhut oikein innostaneet sotkemaan renkaitakin kun ei tiennyt auttaako sekään vai pilaako lopunkin joten kiskaisin irti ja säästin oikeisiin valkosivurenkaisiin kapeailla valkosivulla kuten kuuluukin ja sillä tiellä jatkettu,kestäähän nuo ainaskin minun ajoillani kudosten pettämiseen ym vanhuusongelmiin pintakulumisen sijaan..
Kalliita?
Joo, jos Suomesta ostaa niin todellakin mutta ellet halua ostaa ainoita tarjolla olevia nylkyhintaan niin ajan tyylin mukaan netin kautta tämäkin homma hoituu ja valkosivurenkaita maailmalla piisaa kunhan valitset makusi,tarpeesi ja kukkaron mukaan,tuontifirmat hoitaa ne kotiin kontissaan jos vaikkapa USA:sta tilaat niin ei tarvi huikeita lentorahteja maksella.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 04, 2018, 09:18:19 ap kirjoittanut Petri J Kokko »

Maaliskuu 03, 2018, 18:57:47 ip
Vastaus #6

Jorma Mitro

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mercedes-Benz GLC Coupe 400d --22
90-luvulla asensin skoottereihin paljonkin irtovalkosivuja. Ne asennettiin vanteen ja renkaan väliin sellaisenaan. Laatu noissa ei ollut kaksinen vaan tuppasivat kellastumaan vuosien saatossa. Vieläkin on varastossa ATLAS-merkkiset valkosivut kahteen 8" renkaaseen, värisävy aavistuksen harmahtava.

Maaliskuu 05, 2018, 11:15:04 ap
Vastaus #7

Tatu Virtanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Maaliskuu 13, 2018, 23:04:05 ip
Vastaus #8

mattinurmi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Maalasin mopooni valkosivut siihen tarkoitetulla maalilla. Hyvin on toistaiseksi pysynyt.