Kirjoittaja Aihe: Auto pakkasesta käyntiin  (Luettu 3082 kertaa)

Maaliskuu 02, 2018, 15:59:36 ip
Luettu 3082 kertaa

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Aamulla -15 pakkasta eikä Mazda inahtanutkaan, oma vika kun ajan vain muutaman kilsan lenkkejä ja akku on uusi muttei lataudu. Ostin motonetistä apu käynnistimen jossa jatkuva virta 200A ja hetkellinen 400A, vähän isompi ku mun puhelin. Niinkuin palmun alta starttais, kaikkea ne insinöörit keksii, pienessä laukussa kaikenmoisia johtoja josta saa virtaa puhelimiin yms. Hyvä varuste veneeseen jos kylmälaukku jää päälle ja imee akun tyhjäksi, ei ihan turha ostos. No nyt kävin ostamassa lohkolämppäriin yhden haarapalan lisää johon saan ylläpitolaturin, kun ikinä ei tiedä koska eläkeläinen lähtee. Sähkäri hommas mulle semmosen kauko ohjattavan kellon mutta se ei sopinut mun rasiaan ja taitaa olla kesä kun saan sopivan.

Maaliskuu 02, 2018, 18:20:39 ip
Vastaus #1

Jarkko Sjölund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuollainen setti on ollut autossa mukana pari vuotta: http://www.findit.fi/fi/1016930.htm

Tunturi ss -80 matching numbers.
Solifer-Suzuki S -85.
Jupiter 50 -61.

Maaliskuu 02, 2018, 19:28:50 ip
Vastaus #2

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Aikalailla samanlainen, usko meinas loppua mutta toimii se. Kaapelit max 6 neliötä ja niin vaan lähti käyntiin, ihan uskomatonta. Startin jälkeen kotona laturi sano et täynnä ja laturi puhelin laturin kokoinen, saas nähdä kauanko kestää. Paketissa lukee > 1000 starttia, veneeseen mukaan ku Hondaa ei vetämällä startata. Niin auton lasit ihan umpijäässä, kiinalainen krapakin   sytyttimestä pelasti tilanteen. Henrylle lisää näitä elämää helpottavia keksintöjä, mitä ne olis.?

Maaliskuu 02, 2018, 19:40:45 ip
Vastaus #3

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Otat virran siihen krapaan uudesta apuakusta, ei tarvi vetää piuhaa auton sisältä enää. Akku taskuun ja eiku krapaamaan.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Maaliskuu 02, 2018, 20:51:37 ip
Vastaus #4

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla on jatkojohto made in itse tehty kun piti venekärryn pyöriä täytellä, toimii.

Maaliskuu 03, 2018, 10:17:40 ap
Vastaus #5

Martti Hänninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joku tuollanen se varmaan on hankittava varalle. Mutta ihmettelen tuota auton akkua, se oli siinä kun 2011 ostin auton, ties mite kauan sitä ennen, ajattelin kun pakkaset tulee, että nyt tulee loppu, vielä mitä, 24 asteen pakkasesta väänti vulvan tulille ilman lämpöjä ettei mitään, ei se sitten ihan lopussa vielä ookkaan. Mutta nykyakuissahan peli on yleensä kerrasta poikki, kun silta katkee sisältä, ei sieltä ennää tule virtaa ulos vaikka sitä siellä olisikin.