Kirjoittaja Aihe: Sopeutumiseläke.  (Luettu 40507 kertaa)

Helmikuu 09, 2018, 18:50:20 ip
Vastaus #45

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Valtionyhtiöissä toi homma on mun mielestä vähän niin ja näin yksityisellä puolella ei mitään vikaa mutta tämä ei liity mitenkään otsikon sopeutumiseläkkeeseen.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Helmikuu 14, 2018, 17:37:12 ip
Vastaus #46

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
IL selvitti: Nelikymppiset kansanedustajat ovat eduskunnan lottovoittajia - Jutta Urpilaisen, 42, sopeutumiseläkkeen arvo peräti 1,2 miljoonaa euroa

http://www.iltalehti.fi/politiikka/201802132200741358_pi.shtml
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Helmikuu 14, 2018, 17:56:44 ip
Vastaus #47

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Miksi mä en sopeudu mun eläkkeeseen jonka ostovoima putoo joka vuosi.

Helmikuu 14, 2018, 18:00:56 ip
Vastaus #48

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Miksi mä en sopeudu mun eläkkeeseen jonka ostovoima putoo joka vuosi.

Toi oli hyvä. Jos sopeutuu niin seuraavana vuonna on helpompi sopeutua uudestaan.

Helmikuu 14, 2018, 18:12:01 ip
Vastaus #49

Jaakko Latvanen

• Vieras
Oon aikasemminkii maininnu, että oon pystyny omat sopeutumisongelmat hahmottammaan, ja kohdistammaan.  Asiat kiteytyy kahteen paikkaan, niiden korjaaminen riittäs ainakii toistaseksi.  Jos veroja ja laskuja ei tarviais maksaa, ni sopeutusin kyllä.

jv

Helmikuu 16, 2018, 16:04:02 ip
Vastaus #50

Harri Holopainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ateisti, takapiru, vastarannankiiski, humaani?
Mulle riitäs kun olisi aina yksi sentti rahaa!
Hullu ja humalassa saa olla muttei tyhmä

Helmikuu 16, 2018, 17:23:07 ip
Vastaus #51

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä sillä 5800€ loisimiseläkkeellä passaa kiertää pitkin poikin maailmaa, ei tarvitse huolehtia aktivointi malleista, eikä 9€ pv työtarjouksista.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Helmikuu 16, 2018, 18:25:22 ip
Vastaus #52

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Tuli mieleen etteihän vaan Suvi saa liksaa hommistaan ja nostaa silti eläkettä,jaa mutta eihän niitä juttuja tutkita.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Helmikuu 16, 2018, 19:37:09 ip
Vastaus #53

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Kaveri majailee Thaimaassa,kertoi että omakotitalon vuokra on 120 €e kuussa,ja ruokaan menee toinen mokoma...Ai niin,siellä on liian kuumaa eivätkä osaa suomea...

Helmikuu 17, 2018, 08:33:07 ap
Vastaus #54

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hankkii sinne taloonsa "nahkaselkäisen sanakirjan"
jostain rantabaarista-kohta soljuu suomet ja
thaikunkieli kaikilta läsnäolijoilta-ainakin
ne välttämättömimmät lausahdukset.

t. Markku

Helmikuu 18, 2018, 10:19:28 ap
Vastaus #55

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Kyllähän sinne voisi jonkunlaisen "siivoojan" palkata...Paitsi että Rouva ei tykkäisi...

Helmikuu 18, 2018, 11:27:43 ap
Vastaus #56

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Olen väliinputoaja tässäkin asiassa, kun en ole eläkeläinen, enkä oikein sopeutuvaa sorttia, ennemminkin klassinen jäärä.

Aamuteeveetä katsellessani annoin itseni ymmärtää, että voisin kuitenkin oman yritykseni nimissä kiertää maailmaa kartoittamassa verkkoliikenteen ongelmia ja kenties samalla myydä Patrian teknologiaa kaverin kera Ugandan seutuvilla.

Mutta ei. Siellä saattaa tulla tapetuksi, tai jäädä kiinni posket punaisena, housut kintuissa ja selittely olisi varsin kiusallista.
 Enkä minä saa sitä sopeutumiseläkettäkään, kuten Suvi Linden.

Tuota. Jos ugandan seutuvilla myy patrian teknologiaa ja kaverin, niin kannattaa valita tarkkaan se kaveri. Osaavasta kaverista voi saada hyvänkin hinnan. Suvi rupee olemaan käytetyn näkönen, ota joku markkinoilla arvokkaampi kaveri minkä myyt. Toisaalta Suvi on vaalea ja ... voi se ugandassa sen markkina-arvo olla paree kun miltä näyttää täällä. Myy sinne Paavo! Ei sillä että se olis ugandalaisille kultakaivos, vaan että me päästään siitä eroon. Anna mennä vaikka halvallakin. Tai vois niille vähä maksaakkin että huolivat. Suomen kannalta olis hyvä kauppa jos siitä kohtuullisin kustannuksin päästään.

Helmikuu 21, 2018, 12:28:49 ip
Vastaus #57

Jaakko Latvanen

• Vieras
Onhan sulla Eero kavereita; kaikki me täällä vmpk:n somessa!  Ja ajattele minkälaisia kavereita; kun kaverit on tälläsiä, ei vihamiehiä tarvi ollenkaan!

jaakkovaakko

Helmikuu 21, 2018, 14:35:53 ip
Vastaus #58

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos lisäeläkettä on maksettu pikkasta vajaa miltsi vuodessa sen palkan eläkemaksujen lisäksi niin mikä on ongelma?
Ukko on työhön tullessaan tehny sellasen dealin työnantajan kanssa. Suomessa on hieno juttu, sopimisen vapaus. Sillä sopimuksella ukko meni töihin, sillä sopimuksella työnantaja sai sen tulemaan. Kaikki hyvin.
Kateus helevettiin yksittäistapauksista. Kuka vaan meistä tekis tommosen sopimuksen jos pystyisi. Minä en ole pystynyt.
Samaa mieltä, myös akan ollessa kyseessä.
Asia on tonen, jos ko henkilö on jo ” soputunut” eli työllistynyt uudelleen.
Tässä pitää tietenkin muistaa, että omassa firmassa työskentely alipalkalla ja sitten sieltä osingon nostaminen on tuon eläkesopimuksen kiertämista.
En tiedä tuon tietotekniikkakonsultin firman tienisteistä, kuten en myöskään iittiläisen lääkärin.
Kansanedustaja normaali ansaittu eläke on myös sovittu ja se ansaitaan sen mukaan, kuinka kauan edustaja on istunut Arkadianmäellä. Siihen ei vaikuta muut ansiot muuten kuin verotuksen progression kautta.

Helmikuu 21, 2018, 16:23:48 ip
Vastaus #59

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Näin se on. Sopimus on sopimus.
No jos kansanedustaja on hypänny myymään tussareita afrikassa niin kiva että on keksiny harrastuksen eläkkeen jatkoksi. Siis tottakai, sopeutuminen panssarikauppiaaksi ugandaan on melkosta sopeutumista.