Kirjoittaja Aihe: 12V 12mm adapteri?  (Luettu 9612 kertaa)

Tammikuu 06, 2018, 19:22:31 ip
Luettu 9612 kertaa

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onko kukaan törmännyt missään kaupassa tai netissä semmoseen adapteri-holkkiin, joka muuntaa tupakinsytyttimen reijän 12V 12mm pistorasiaksi?

Niitä pistokkeitahan on joo, mitkä sopii molempiin mutta kun mulla on kaikissa 12V sähkövimpaimissa 12V/12mm pistoke.
Adapterilla ne sopisi autoonkin. Ja kelkkaan.

Mökillä mulla on yksi semmonen adapteri mutta se on varmaan 80-luvulta kotoisin.

Tammikuu 06, 2018, 19:43:11 ip
Vastaus #1

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Noita pistokkeita mulla justiin on mutta se pitäisi saada sopimaan tupakinsytyttimen reikään.
Siihen väliin tarvitaan adapteri.

Tammikuu 07, 2018, 10:02:24 ap
Vastaus #2

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pakko siis todeta, että kehitys on mennyt takaperin tässä asiassa.

Ei löydy moista kikkaretta kotimaan kaupoista eikä ebaysta sen kummemmin.

Tämmöinen piuhaviritys tosin löytyy:

Mutta vanhaan hyvään aikaan tuota sai semmoisena tupakansytyttimen reikään työnnettävävä supistusholkkina.
Inhoan roikkuvia johtoja.

Tammikuu 07, 2018, 12:05:05 ip
Vastaus #3

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Semmoisia pistokkeita olen nähnyt missä on irroitettava holkki päällä. Holkki otetaan pois kun käytetään 12mm rasiaa, ja holkin kanssa sama pistoke käy tupakansytyttimeen. Sinun tapauksessasi tämä vaatisi tietty hieman puuhastelua vaihtaa pistokkeet laitteisiin.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Tammikuu 07, 2018, 12:16:21 ip
Vastaus #4

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Semmoisia pistokkeita olen nähnyt missä on irroitettava holkki päällä. Holkki otetaan pois kun käytetään 12mm rasiaa, ja holkin kanssa sama pistoke käy tupakansytyttimeen. Sinun tapauksessasi tämä vaatisi tietty hieman puuhastelua vaihtaa pistokkeet laitteisiin.

Juuri näin ja sitä haluan välttää.
Mulla on hyvä setti navigaattoria, usb-laturia, led-työvaloa, ja ylläpitolauria, joissa kaikissa pelkkä 12mm pistoke.
Samat kamat sopii omaan ja emännän pyörään sekä veneeseen ja vanhaan kelkkaan, joihin on asennettu 12v rasiat sopiviin paikkoihin.
Nyt hommatussa kelkassa on katteessa upotettuna originaali tupakansytytin. Saisin samat varusteet sopimaat siihen pelkällä adapterilla.

Täytynee askarrella kelkkaan 12mm rasia ennemmin kuin vaihtaa uudet pistokkeet kaikkiin varusteisiin.

Tammikuu 07, 2018, 19:08:43 ip
Vastaus #5

Pekka Rämet

• Vieras
 Eikö tuossa bilteeman sulakkeellisessa pistokkeessa ole irroitettava tuo punainen hela ??

Tammikuu 07, 2018, 19:48:36 ip
Vastaus #6

Simo Puikko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lainaus
Eikö tuossa bilteeman sulakkeellisessa pistokkeessa ole irroitettava tuo punainen hela ??
On mutta eihän Juha sellaista ole hakemassa. Haussahan on tuollainen niinkuin Juhan kuvassa, mutta ilman välissä olevaa johtoa. En ole koskaan tarvinnut, mutta on kyllä kumma ettei tuollaista ole joka kaupassa myynnissä.

Tammikuu 07, 2018, 19:56:40 ip
Vastaus #7

Pekka Rämet

• Vieras
  Josko nykäisee irti sen punaisen helan ja laittaa sen siihen 12 mm päälle, niin se on sitten sopiva tupakin sytyttimeen .eiköhä se hela ole sen takia irroitettava ,että se käy sekä että .

Tammikuu 07, 2018, 20:05:18 ip
Vastaus #8

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei se toimi adapterina.
Sen pitää olla metallia, että syntyy kontakti maihin ja samalla adapterin pitää tuoda perällä oleva plus-napa lähemmäksi.

Tammikuu 07, 2018, 20:34:24 ip
Vastaus #9

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Toi on justiin päinvastainen adapteri.

Tammikuu 07, 2018, 20:57:32 ip
Vastaus #10

Pekka Rämet

• Vieras
 Kävin tarkistamassa oman liittimeni ja se oli mallia jossa on tuo punainen hela ja sen irroittamalla liitin kävi kumpaankin kokoon,eli Juhalla on pistotulppa joka on tarkoitettu vain 12mm rasiaan.

Tammikuu 07, 2018, 21:05:31 ip
Vastaus #11

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kävin tarkistamassa oman liittimeni ja se oli mallia jossa on tuo punainen hela ja sen irroittamalla liitin kävi kumpaankin kokoon,eli Juhalla on pistotulppa joka on tarkoitettu vain 12mm rasiaan.

Näin on.

Kirjoitin aiemmin:

Mulla on hyvä setti navigaattoria, usb-laturia, led-työvaloa, ja ylläpitolauria, joissa kaikissa pelkkä 12mm pistoke.
Samat kamat sopii omaan ja emännän pyörään sekä veneeseen ja vanhaan kelkkaan, joihin on asennettu 12v rasiat sopiviin paikkoihin.
Nyt hommatussa kelkassa on katteessa upotettuna originaali tupakansytytin. Saisin samat varusteet sopimaat siihen pelkällä adapterilla.

Tammikuu 07, 2018, 21:58:16 ip
Vastaus #12

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo, eihän tämä ole minkään sortin ongelma.
Askarrellaan 12mm rasia siihen röökitulusten viereen kelkan katteesee.

Eniten tässä ihmetyttää se, etteikö maailma ollutkaan vielä valmis, kun tommosta euron palikkaa ei kiinalainen ole vielä alkanut myymään.

Tammikuu 09, 2018, 09:36:22 ap
Vastaus #13

Markku Salminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tarkoittaa vissiin tällaista:

[ylläpito on poistanut liitteen]

Tammikuu 09, 2018, 12:23:42 ip
Vastaus #14

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa