Niin,onhan se totta että vaivaa siitä on molemmin puolin ostitpa täältä sinne tai toisinpäin mutta ostaahan ihmiset autojakin Saksasta tai USA:sta ns näkemättä ja lähettävät kymppitonnin jos toisenkin siitä vaan tietämättä näkeekö vastinetta niille ikinä ja mitä lie satamaan rantautuu jolloin mun pikkuostokset on aika mitättömiä niihin nähden.
Suomen posti täällä perämetsillä ainakin kadottaa tai viivyttää päivätolkulla jopa oman maan kirje ja lehtipostinsa säännöllisesti saati ulkomaanpostin eikä sillä ole väliä laitatko 1 vai 2 luokan merkin lopputuloksen kannalta jos lähettelet saati kirjattu kirje jonka kadotettuaan ei ole korvausvelvollinen yhtikäs mistään.
Kyllä möisin Tori.fi tavaraani Viroon,miksen jos kaveri lähettää kirjeessä rahat tai pankkisiirtona vaikkapa Nordean kautta minun pankkiini,mikä tuossa ihmeellistä on vai eikö Virolainen tai vaikka Ranskalainen ostaja ja hänen euro kelpaa muille kuin minulle?
Englanniksi yleensä kommunikoidaan kotimaan ulkopuolella ellei ko maan kieltä osaa kuten kaikki tietääkin(tai jos osaa muita maailmankieliä niin toki toki,siitä vaan) ja se kelpaa Ruotsista alkaen lähes kaikkialla,en ajatellutkaan viroksi sönköttää ja jos myyjä on tosimielellä ja raha+ostaja kiinnostaa niin aina on intiaanienglannin taitoinen jostain löytynyt millä homma hoitunut.
Google kääntäjä ym sovellutuksia löytyy ja eipä ole vaikeaa kääntää auttavaan jotenkin tajuttavaan muotoon vieraskielistä tekstiä jos kirjaimet pysyy tuttuina.
Noh,antaapa olla,kiitos vaan kaikille