Kirjoittaja Aihe: Tietokonelliittymä  (Luettu 7866 kertaa)

Joulukuu 26, 2017, 11:14:30 ap
Luettu 7866 kertaa

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Alkaapa tuo määräaikainen tietokoneliittymä
olla päättymässä-tokihan sitä jatkaakin kai voisi,mutta:

Mitä liittymää suosittelette tähän pöytäkoneeseen (mokkulahommaa),
jolla ei katsota elokuvia eikä pelata mitään...eikä soitella mihinkään?

Käyttö siis ihan normi nettipuuhailua.Sähköpostihommia jne..Tokihan
saisi nopeuttakin hiukkasen olla-mutta ei se mikään jättiliittymä pidä olla.

Nykyinen maksaa n 25e/kk....joten saisi se halvempikin olla. Ja luulen,
että kaikki mastot lähistöltä löytyy.

Mitä/ketä suosittelette?

t. Markku

Joulukuu 26, 2017, 11:23:11 ap
Vastaus #1

Jukka Rämä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Meillä ollut muutaman vuoden DNA mokkula. Nopeutta en muista ja hintaa en viitsi kaivaa, mutta palvellut moitteetta.

Jouluaattona killistelin MOI:n mainosta, muttei aiheuttanut toimenpiteitä, ainakaan vielä.

Se on meitin tämmösten miesten kanssa tommosta...

Joulukuu 26, 2017, 11:32:27 ap
Vastaus #2

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Alkaapa tuo määräaikainen tietokoneliittymä
olla päättymässä-tokihan sitä jatkaakin kai voisi,mutta:

Mitä liittymää suosittelette tähän pöytäkoneeseen (mokkulahommaa),
jolla ei katsota elokuvia eikä pelata mitään...eikä soitella mihinkään?

Käyttö siis ihan normi nettipuuhailua.Sähköpostihommia jne..Tokihan
saisi nopeuttakin hiukkasen olla-mutta ei se mikään jättiliittymä pidä olla.

Nykyinen maksaa n 25e/kk....joten saisi se halvempikin olla. Ja luulen,
että kaikki mastot lähistöltä löytyy.

Mitä/ketä suosittelette?

t. Markku

Paat puhelimes tukiasemaksi niin ei maksa erikseen mitään. Silleen mä teen verstaalla ja mökillä. Se luurin vauhti riittää hyvin mainitsemiisi puuhiin.

Joulukuu 26, 2017, 11:47:21 ap
Vastaus #3

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Ei ole mulla semmoisia puhelimia,josta tulee se t u k i a s e m  a...
Enkä luultavasti tämän takia edes hommaa.

Joten mokkulalla mennään-kotona pöytämasiinalla...kesäpalatsissa läppärillä.

DNA se mullakin nyt on-ja on toiminut. Saas sitten nähdä,nostaako firma hintaa
ensi vuoden puolella kun tammikuussa se parin vuoden määräaika päättyy.

t. Markku

Joulukuu 26, 2017, 11:55:49 ap
Vastaus #4

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Ei ole mulla semmoisia puhelimia,josta tulee se t u k i a s e m  a...
Enkä luultavasti tämän takia edes hommaa.

Joten mokkulalla mennään-kotona pöytämasiinalla...kesäpalatsissa läppärillä.

t. Markku

Mulle sano myyjäpoika ettei uusiessa saa tarjoushintaa. Ei kuulemma voi asialle mitään.

Sanoin että irtisanon liittymän, nyt. Avataan uusi tarjousliittymä samalla simmillä ja numerolla... nyt. Sopiiko vai avaanko muualla ?

Hyvin sopi.

Joulukuu 26, 2017, 12:01:57 ip
Vastaus #5

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
No toki nuo koittaa rahastaa! Sitä se bisnes teettää...

Mutta jos mulla tuon liittymän hinta ei pomppaa-saahan tuo
vanhakin olla,koska toimii. Pitääkin oikein kaivaa se sopimus esiin-
siitä tuo varmaan selviää. Sitä en tosin muista,jouduinko tuon mokkulan
oikein omaksi silloin ostamaan-vai onko se DNA:n omaisuutta...

t. Markku

Joulukuu 26, 2017, 12:13:28 ip
Vastaus #6

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Mulla on lattiakoneliittymä (Sonera, TeliaSonera, Telia) ollu jo vuosikymmenijä puhelinlinjoo myöten, ja kuleteltavassa konneessa DNA :n mokkula. Rouvalla oli joku, olikohan se Saunalahen korttiliittymä, vuan se pätki niin paljo että se lopetti sen ja hyväksikäyttää nyt minun DNA :ta.

Varalta on hyvä olla aenakii pari liittymee, jos toesen katkasoovat maksamattomiin laskujen takija, nii toenen vielä ylleesä toemii. ::)
-pena-

Joulukuu 26, 2017, 12:30:32 ip
Vastaus #7

Mika Törne

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla oli jonkun vuoden saunalahti liittymä, joka siis ilmeisesti radiolinjan mastoja käyttää. Kirjoituspöydällä meni tosi hitaaksi, mutta keittiön pöydällä pelasi välttävästi. Nyt ollut pari vuotta tele finland ja se pelaa kirjoituspöydällä.

Heidän karttojen mukaan piti olla erinomainen kenttä, mutta ei vaan oo.

Eli sitä meinaan, että jos vaihdat toisia mastoja käyttävään liittymään ( kaksi vaihtoehtoa niitä vissiin on?), niin älä heti mitään kahden vuoden sopparia tee. Harmittaa sitten, jos se ei kunnolla pelaakkaan, mutta olet sen kanssa naimisissa.

Joulukuu 26, 2017, 12:35:36 ip
Vastaus #8

Jaakko Latvanen

• Vieras
Asiaan löyhästi liittyen, meillä on DNA:n mokkula, ja toimii hyvin.  Kahen vuoden sopimus tehtiin kesäkuussa, sitä ennen netti tuli lankalinjaa pitkin miten tuli.  Tänne kylälle syksyllä just ennen talven tulloo kaivoivat jottain lasikuitu- tai valokuituverkkoa, ja kovasti tyrkyttivät liittymään.  Ensin aikansa harattiin vastaan, vaan lopulta kuitenkin siihen kelkkaan lähettiin.  Sopimus tehtiin paikallisen puhelinyhistyksen kanssa.  Tuossa talon nurkalla kaupungin maalla on sellanen peltikaappi nyt, ja siitä tulleevat ens kesänä tekemään liittymän meille, ja sitä lasikuitukaapelia pitkin tullee sen jälkeen sekä netti että tv-ohjelmat.  Kuukauskustannukset netistä sammaa parinkympin luokkaa ko nykysestä ilmalinjastakkii, nopeuttakaan ei merkittävästi enempää.  Nopeus tosin pitäs kuitulinjassa pyssyy vakiona, ilmalinjassa vähän vaihtelee muun käytön mukkaan.  Tuon kuituliittymän liittymishinta on yli tonnin, mutta siitä männee noin kaheksansattaa kotiteollisuusalennukseen.  Päädyttiin siihen siks, että on alkanu eppäilyttää kakskymmentävuotta vanhan talon tv-antenni.  Kun se tullee matkansa päähän, ois siihenki varmaan jottain rahhaa menny, enkä oo oikein innokas ennää tuonne katolle menemään antenniasentajaks.  Oletus ois, että antennijuttuihin ei tarvi ite sen jälkeen puuttua, ko lähetykset tullee sitä lasikuitukaapelia pitkin; aika näyttää toimiiko se.  Ja oishan siellä tarjolla - lisämaksusta tosin - ainakin viis erilaista alkaheeraa ja moskovan tiltua ja muuta tuiki tarpeellista... Tarkotus on ottaa se tv sitä kautta heti, kun saavat kaapelinsa laitetuks, mutta netistä ruvetaan maksamaan puhelinyhistykselle vasta sitten, ko dna-ilmalinjan sopimus on lopussa.  Liittymä toki pittää maksaa heti, kun ovat saaneet sen laitetuks ja se on toimivaks todettu.

Kaupungille kunniaks se, että tekivät samalla kaivannolla sekä sähköjohot että sen lasikuituverkon maan alle.

jaakkovaakko
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 26, 2017, 12:39:43 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Joulukuu 26, 2017, 12:39:31 ip
Vastaus #9

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Joissain vanhan liiton puhelimissakin oli internet- toiminto,oletkos katsellut peliäsi?

Joulukuu 26, 2017, 14:06:18 ip
Vastaus #10

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Vaikka ei ole internettimatkapuhelintapuhelinta, niin pitää maksaa internettimatkapuhelinliittymästä.

Jos minulla ei olisi kotona kaapelinettiä, niin ostaisin älypuhelinen ja hoitaisin sillä kaikki nettihommat.
Meillä on kotona ylimääräinen iPad, jossa on joku 4G-liittymä (en tiedä työnantajan) ja sillä pyörii mökillä ja reissussa YLE Areena läppärin kautta.
IPad saa olla jakorasiana vaikak tietokonelaukussa muutomien metrien päässä, niini silti läppärillä voi katsella liikkuvaa tai kuunnella nettiradiota kuvaa ja samalla touhuta netissä kaikkea muuta.
Ongelmia on ollut ainaostaan silloin, kun ollaan kuuluvuusalueen rajalla.

Jotenkin tuntuu turhalta maksa useaa liittymää, kun asian voi hoitaa yhdellä.

Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Joulukuu 26, 2017, 14:17:38 ip
Vastaus #11

Harri Lamminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Olen saanut lankanettiin edullisen sopimuksen kun olen ensin irtisanonut vanhan ja tehnyt  uuden samaan osoitteeseen. Uskon että on edelleen mahdollista - vanhoista asiakkaista kaikki operaattorit haluavat pitää kiinni.
bmw /6 - debian - µP

Joulukuu 26, 2017, 14:19:28 ip
Vastaus #12

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Meillä tämä netti alkoi kyykähtelemään koko ajan. Langaton modeemi, jonka kapasiteetti olis pitänyt riittää 7 toosaan. Joku soneran kiinalainen kytkypurkki. Huavei merkiltään.
 Huushollissa on 4 kpl tietokoneita, tv on netissä, ja pojan playstation. Eikä tainnut riittää langattomana sen teho? Ja eikös noi puhelimetkin koita käyttää sitä wifi verkkoa, jos semmonen on saatavilla?
 Värkkäsin just talon it-keskukseen sen modeemin ja laitoin netin toimimaan noihin em. toosiin datapiuhojen kautta. Nyt ei netti pätki. Vaan on siellä it-lootassa nyt julmettu määrä sitä sähkönarua. Ja lattioilla.

Mutta sähkäri p...rkele ei ollut merkannut siihen it-keskukseen että mikä on minkäkin huoneen pistokkeita!  >:(
Melkoinen homma oli setviä että mikä oli mikäkin lähtö. 20 kpl niitä pistokkeita.

Joulukuu 26, 2017, 14:52:33 ip
Vastaus #13

Jaakko Latvanen

• Vieras
Onkos joku jossain joskus nähny sellasen sähköpääkeskuksen, jossa ois ensinnäkkii kaikki lähöt ja sulakkeet merkitty, ja toiseks ne merkinnät vielä pitäs paikkasa?
jv

PS.  Puhelimesta voip laittaa sen vihvin pois päältä, ja sillo puhelin käyttää ommaa yhteyttään.  Jos vihvi on päällä ja puhelin vihvin löytää, sillo kait käyttää oletusarvosesti vihviä; net ko maailmalla usseesti maksaa nuo puhelinliittymän kautta ilmaa pitkin kuletetut pitit erikseen, toisin ko meillä.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 26, 2017, 14:58:08 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Joulukuu 26, 2017, 15:08:58 ip
Vastaus #14

Harri Lamminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tänne kylälle syksyllä just ennen talven tulloo kaivoivat jottain lasikuitu- tai valokuituverkkoa, ja kovasti tyrkyttivät liittymään.  Ensin aikansa harattiin vastaan, vaan lopulta kuitenkin siihen kelkkaan lähettiin.

Valokuituliittymä on hyvä, kapasiteetin pitäisi riittää hyvin normaalikäyttäjälle. Myöskin HD tv:lle joka muistaakseni tulee lopullisesti käyttöön v.2020. Valokuidussa kulkeva signaali on nimensä mukaisesti valo impulssi, kiehtovaa tekniikkaa joka vaatii ihan oman osaamisensa ja siihen liittyvät erikoistyökalut.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 26, 2017, 15:11:12 ip kirjoittanut Harri Lamminen »
bmw /6 - debian - µP