Kirjoittaja Aihe: Polttoaineen Kulutus  (Luettu 10567 kertaa)

Marraskuu 26, 2017, 20:51:16 ip
Vastaus #15

Juha Ojanperä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niinkus Markku jo edellä sanos, kaiken on syöny mitä oon tankannu.  Mutta, jos nyt oikeen tarkkoja ollaan, niin ei tuo mun 5,7l voimamönkijäletukka vie kun viis gallonaa tarkasti ajaen sadalla. Joskus, kun innostuu oikeen laulattamaan, voi nousta 7-8n.

jussi
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 26, 2017, 20:53:19 ip kirjoittanut Juha Ojanperä »

Marraskuu 27, 2017, 21:06:03 ip
Vastaus #16

Niko Lindström

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eipä ole toi bensankulutus ollut ratkaiseva tekijä mun autovalinnoissa. Tai siis jos mulla on varaa ajella sillä, niin sitten on ihan sama mitä se kuluttaa. Tänhetkinen käyttöpeli, eli siis Chevy S10 vie matka-ajossa jos ajelee rauhassa, niin ehkä just 10 litraa satkulla, ja se on mun mielestä varsin kohtuullinen lukema vaikka sitäkin jotkut hybridihimmelillä ajelevat varmaan kauhistelee...

Harrastekalustosta ei ole tullut laskettua, '60 Impala lähes orkkis 283 + PG tekniikalla ja pitkällä peräruuvilla vie aika vähän bensaa, työn alla oleva '62 Chevy II tulee olemaan sen sijaan aika janoinen ja '74 Malibu Stock Eliminator kilpuri vie jo reilusti. Mutta mitäpä noita laskemaan, kuluttaa sen minkä kuluttaa. Noita uusia hajuttomia ja mauttomia muovitötteröitä alkaa olla niin paljon, että pitäähän jonkun saada tehtyä päästöjä niidenkin edestä. ;)
-1980 Tunturi Trial
...Ja muutamia nelipyöräisiä...

Marraskuu 28, 2017, 06:40:19 ap
Vastaus #17

Mika T Kyllönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Polttoaineen KULUTUS alkaa 10 litrasta satasella; sen alapuolella kaikki on normaalia käyttöä, ei kulutusta. .... ei se kissakaan kiitoksella  elä,  vai miten se oli.... :-[

Marraskuu 28, 2017, 07:38:33 ap
Vastaus #18

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No joo..

Kun tuossa loppukesästä vaihtui ajopeli niin ei kai se
kulutukseen vaikuttanut-yhtä usein pitää
käydä tankilla kuin ennenkin-tosin ainetta menee
tankkiin vain reilut puolet siitä mitä aiemmin.

Semmoista peliä on tämä köyhän autoilu "Köyhien Ihmisten Autolla".

t. Markku

Marraskuu 28, 2017, 12:50:29 ip
Vastaus #19

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Tytöllä oli joskus semmonen fiiatti bravo vai bravia, vai mikä se nyt olikaan? No kumminkin, lähdin kerran ajamaan sillä ja ihmettelin että kuinka p...rkeleesti tämmöinen pikkukottura vie oikein bensaa, kun bensamittari tippuu ihan silmissä.
 No se selvisi kun ajoin tankille. Eihän sinne tankkiin ees mahdu kuin muutaman kymmentä litraa.

Marraskuu 28, 2017, 13:13:38 ip
Vastaus #20

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Voiko noihin pensan kulutus mittareihin luottaa, kun lähden risteyksestä niin 27L/100Km näyttää ja kumminki kokonaois kulutus on n.9L/100Km ja pelkkää kaupunki ajoa mulla. Harvoin edes lämpö nousee ku olen jo perillä.

Marraskuu 28, 2017, 13:20:58 ip
Vastaus #21

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Voiko noihin pensan kulutus mittareihin luottaa, kun lähden risteyksestä niin 27L/100Km näyttää ja kumminki kokonaois kulutus on n.9L/100Km ja pelkkää kaupunki ajoa mulla. Harvoin edes lämpö nousee ku olen jo perillä.

Tarkoitat varmaan hetkellisen kulutuksen mittaria.
Niihin voi luottaa yhtä paljon kuin kokonaiskulutusmittariin.

Itse asiassa, jos harjoittelee taloudellista ajoa, niin hetkellinen kulutus on paljon parempi tieto kuin kokonaiskulutus.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Marraskuu 28, 2017, 14:41:20 ip
Vastaus #22

Jaakko Latvanen

• Vieras
Miulla on yks sukulaismies väsänny autoosa erillisen tietokonneen kulutuksen tarkempaan seurantaan, siitä saap nuo hetkelliset ja kaikki muutki luvut näkyviin.  Säätämisen jälkeen se mittari näyttää hyvinkin tarkasti (sadasosalitran tarkkuudella...) samaa ko mitä tankkiin mahtuu.  On ite tyytyväinen, jos koko tankillisen saankilometrin kulutuksen keskiarvolukemat alkaa kolmosella, ja tosi tyytyväinen vasta jos ollaan lähellä sitä kolmosta.  Alle kolmenkii on kuulemma mahollista päästä, jos ei muusta liikenteestä välitä.

Useimmilla nykyautoilla on konneessa sen verran ylimäärästä tehoa, että tasanen nopeus ei ookkaan edullisin; mennee pienemmällä niin, että pikkusen suurempaa tehoa käyttäen kiihyttää, ja sitten antaa rullata.

Oon aikasemminkii todennu, että onneks ei miun tarvi ajella sen perästä esimerkiks työmatkaa, eikä muutekaa...

jv
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 28, 2017, 17:20:35 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Marraskuu 28, 2017, 14:55:15 ip
Vastaus #23

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mulla on vikakoodin lukijassa kulutusmittari ja luulen et se näyttää oikein, ostin siihen jatkojohdon ettei polvet pöki ja usein kun saan vaimon ajamaan seuraan lukemia.

Marraskuu 28, 2017, 15:45:09 ip
Vastaus #24

teuvo venäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
96kw tiisseli Golffi vie sen 5,6l/100 km mutta ei se kulutus tuossa nouse paljoa vaikka vähän kovempaa ajaa tai muuten kurittaa.Bensa Skoda Yeti taas huomaa paljon helpommin kuorman ja vauhdin kulutuksessa.Sitten on vielä tuo 2,8litranen V6 Bora .Siinä jostain syystä ei tunnu pääsevän ajajan ansiosta alle kympin oikein millään.Aina leikittää sen verran vanhaakon ihmistä. :D

Marraskuu 28, 2017, 17:13:16 ip
Vastaus #25

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Kyllä se kuliutus merkitsee kun ajaa pitempää reissua, tummonen 6000 kilometrin lomamatkakin sujuu huomattavasti mukavammin jos ei tarvitte alvariinsa huotoasemia kytätä, tankilla kun pääsee sen 1300-1400 km kevyesti, niin ei edes joka päivä tarvii tankkailla vaikka pitempiäkin sivuja vetelisi, ja tuntuu se lompsassakin, jää sitä rahaa reilummin johonkin tarpeelliseenkin, niinku viiniin lauluun ja naisiin  :P

Se on tietenki eri jos tuossa ajele kylänpinnassa ja niin että kotikaupungin tai- kylän kirkko näkyy koko ajan, ei kai sillä kulutuksella sillon niin ole väliä,

ja ei se tuo mersu mikkään kauhian tehoton ole vaikka vähän syökin, tarpeen tullen sitä potkua tuntuu löytyvän enemmän kun monesta puolta isommasta pensamoottorista, lienee tuohon joku häävimpi ohjelma on ajettu sissään ohjausboksiin, ei se muuten niin raikkaasti kulkis, vääntöä  430 NM / 2300 rpm ja tehoa 195 hp kertoi auton ensimmäinen omistaja, tiiähäntä onko totta ?
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 28, 2017, 17:25:58 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781