Kirjoittaja Aihe: Polttoaineen Kulutus  (Luettu 10571 kertaa)

Marraskuu 25, 2017, 21:31:07 ip
Luettu 10571 kertaa

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Ei se oikein mahoton ruokamies ole tuo vanha mersu, vaikka sillä jokunen kilomeetri on jo ajettukin.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 25, 2017, 21:35:15 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Marraskuu 25, 2017, 23:21:51 ip
Vastaus #1

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mie ajoin vastaavan pätkän meijän rouvan 1,6 bensaoopellila noin niin kuin taloudellisuusmielessä.
5,4l/100km n. 100km matkan keskinopeudella 79km/h tai jotain.
Joten ei ne bensavehkeetkään ylettömiä matka-ajossa kuluta, jos pääsee ajamaan omaa nopeutta, siis ei juurikaan muuta liikennettä.
Verrokkina vetäsin saman pätkän myöhemmin vakkarilla ja vähän enemmän liikennettä ilman säästöajatusta, niin ajotietokone näytti 5,9l/100km ja 82km/h...

Nyt siellä taulussa on reilu kolme tuhatta kilsaa matkaa, keskinopeutta joku 59km/h ja keskikulutus 6,7l/100km 
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Marraskuu 26, 2017, 01:13:36 ap
Vastaus #2

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Joku vika on Reijon ja Petrin rasseissa kun ei soppa maita... Mikan ajoneuvo vaikuttaa suht terveeltä.

Nojuu, sekalaista ajoa meillä, kaksi erimerkkistä 10-12 vuotiasta ruotsalaista kartanovaunua automaattiaskilla ja 175-185 hepan benssakoneella, kulutus 8,3-8,7 litraa. Ahdettu tuntuisi kulkevan vähemmällä, toisaalta vapaastihengittävällä on enemmän nurkka-ajoa. Keskikulutusmittarit nollataan aina tankatessa.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Marraskuu 26, 2017, 06:33:11 ap
Vastaus #3

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jupiter Sportilla tuli muutama vuosi sitten paljon ajeltua. Pari litraa kai se satasella imee, tai vähän vaille. Siinä ei paljon muutaman satasen siirtymät tuntuneet.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Marraskuu 26, 2017, 07:08:56 ap
Vastaus #4

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Henkilöautot, 5-6ltr/100 km ja toinen 15-100ltr/100km. Paku 8-10ltr/100 km. MP 6ltr/100km.

Marraskuu 26, 2017, 07:26:37 ap
Vastaus #5

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Mitä minä oun muutaman vuojen seorannu tuon nyt meillä ajussa olevan viitoskonneisen pensa-Volovon kulutusta, ni alle viijen litran se kulukoo semmosia lyhyvehköjä matkoja, pitemmillä se syöpi sitten kyllä ihan reilusti enempi.
Keskikulutus 98 oktaanisella, näen talaviaekana jos ei ou kun tätä ihan lähiajjoo, pyörii siinä 15 - 20 litran paekkeilla per/vko. ::)
-pena-

Marraskuu 26, 2017, 08:25:24 ap
Vastaus #6

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Pentillä tuntus olevan aika pikkuruokanen Volovo, vaikka onki pehemiällä laatikolla. Näköjään ne Ruohtalaiset ossaa tehä nuukia autoja. Mulla meni tällä viikolla kutakuinki 100 litraa, vaan ens viikolla taittaa selevetä pikkusen pienemmällä kulutuksella.
Kahden pytyn loukussa.

Marraskuu 26, 2017, 09:02:21 ap
Vastaus #7

Harri Kauranen

• Vieras
Mulla menee metsissä kokolailla yhdeksän litraa sadalle.Pikkasen alle kahdeksan maantie ajossa.

Marraskuu 26, 2017, 09:06:13 ap
Vastaus #8

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Älkää jätkät leuhkiko mulla vie eniten,aina kuluttanut kaikki mitä tankkaan oli sitten pentsiini tai tupaöljykäyttöinen lämpövoimakone.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Marraskuu 26, 2017, 09:46:57 ap
Vastaus #9

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Ei oo minulla ollut tähän päivään mennessä semmoista kotturaa mikä kuluttaisi sitä mitä tehdas lupaa.

Kuka niitä tehtaan ilmoittamia viitsii vakavissaan edes ottaa? Ne kulutukset pitäis ilmoittaa: Puoli ämpäriä, täys ämpäri, 2 ämpäriä... Jne.

Marraskuu 26, 2017, 10:56:53 ap
Vastaus #10

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Moro

Älkää jätkät leuhkiko mulla vie eniten,aina kuluttanut kaikki mitä tankkaan oli sitten pentsiini tai tupaöljykäyttöinen lämpövoimakone.

Mulla jäi Soliferin viimeinen tankillinen vähän alle puolilleen kun kone kilahti. Eli ei ne kaikki ihan kaikkea vie mitä tankkiin kaataa.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Marraskuu 26, 2017, 11:02:50 ap
Vastaus #11

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Ei oo minulla ollut tähän päivään mennessä semmoista kotturaa mikä kuluttaisi sitä mitä tehdas lupaa.

Kuka niitä tehtaan ilmoittamia viitsii vakavissaan edes ottaa? Ne kulutukset pitäis ilmoittaa: Puoli ämpäriä, täys ämpäri, 2 ämpäriä... Jne.

Pittää paikkasa. Mullakii nuo lutkutusmittarit näyttää välillä ihan nollaa, mutta silti niihin saapi yhenaikaa olla letkuttamassa polttonestettä. Eukon voortin keskikulutusmittari väittää että se kulukee kuuven litran pintaan, mutta kun tikitaalilaskimella tarkistaa, niin lähempänä kaheksaa liikutaan.
Ne lutkutusmittarit ynnä muut kulutuslupaukset ja päästöt on vaan niitä varten ketkä haluaa huijata itseään. Eihän siinä tule kuin paha mieli jos niitä alkaa ihan oikeesti uskomaan?  :)

Marraskuu 26, 2017, 12:06:47 ip
Vastaus #12

Pekka Tuukkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Vanha 1200 kaasari-bandiitti saatto joskus laskea pitkällä tiellä alle 5 l, mutta uudempi 1250 ruiskulla ei koskaan alle 6 l.

Mikä siinä onkin ,että noi ruiskukoneet vie enempi vaikka yleisesti oletetaan ,että kuluttavat vähemmän kuin kaasarikoneet.

Marraskuu 26, 2017, 12:22:41 ip
Vastaus #13

Jaakko Latvanen

• Vieras
Nikkaselle ensittäi kielikurssi:  savolaisilla on kaek.  Ne eivät oo evakoita.  Meillä karjalaisilla on kaik. Meissä on evakoita.  Miun lapsilla oli Spider Man, Bat Man ja sellasia. Miulla ei ollu ko "kaik män".

Sitte topiikkii.  Mitekäs teillä pyritään välttämään sitä tilannetta, että kaik män?  Miulla on viimeeks nii käyny jaavan kanssa, Joensuun ja Kolin välillä.  Parikymmentä vuotta sitten.  Ja sitä ennen Opel Omegasta, 300 metriä kotoa, ko olin lähössä johonkin.  Opelissa oli normaali viisarillinen mittari, punavalo sytty hyvissä ajoin, ja vielä ajotietokone alko vilkuttamaan jälellä olevaa matkaa; mittää noista en ollu huomannu.  Jaavalla pääs varatankilla vaan jonkun 30 kilometriä, ja se ei sillon yhen kerran riittäny.

Entisellä Kiijalla - 1.6 dieseli Cerato - ajotietokone alko vilkuttamaan samalla ko se opiskelijavalo sytty, ja arveli sillo vielä 130 km menevän.  Sillä pääsee jo melkein missä vaan Suomessa seuraavalle asemalle.  Samaten viiminen iso matkapyörä, Yamahan TDM, meni vielä 100 km ko valo sytty.  Tässä uuvessa Kiijassa ajotietokone näyttää noin 70 km matkaa ajettavissa, ko valo syttyy.  Jo sillä kerran piti kääntyä takasin, ko etteenpäin ois ollu seuraavalle asemalle suunniteltua reittiä seuraten yli 100 km matkaa, eikä viittiny testata.  Ja sillon päästiin toisesta penkistä oikein huomauttelemmaan, se kun ite jo hädissään ajaa tankkaamaan, jos mittari on puolessa tankissa; niiko muuten SA:n mutterikurssilla opetettiin tekemään.  Vaikka mie oon meistä ainut, kuka sen kurssin on käyny.

Tuolla leikkiendurolla ois aina muistettava vähän miettiä, siinä ei oo pensamittaria, mutta valo syttyy, vaan ei sillon ennää pääse ko 50 - 60 km, ja jos on jossain poluilla täällä järvien väliköissä, voip tehä tiukkaa.  Autolta oottasin sadan kilometrin bensoja vielä tankissa, ko valo syttyy, en tiijä, voiskos tuon uuven kiijan tietokonetta rukata siltä osin, ko aika montaa muuta juttua siinä voip tehä mieleisekseen?

Eli ajattako työ aina valon syttymisseen ja sitte mittarille, vai miten?

jaakkovaakko

Marraskuu 26, 2017, 16:58:37 ip
Vastaus #14

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Minä en tiiä muuta kuin sen että kun eukko "kyselee", että onko tuossa autossa kaikki kunnossa, niin se tarkoittaa sitä että käyppäs tankkaamassa se ja laita pissapoikaan samalla nestettä.