Kirjoittaja Aihe: Noppeusvalavonta  (Luettu 16531 kertaa)

Marraskuu 27, 2017, 20:44:41 ip
Vastaus #15

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Tänään joku volkkari-ihminen oli jo lukenut tuon uuden ylinopeus uutisen?
 80 alueella 70 vauhtia, ja jokaisen kameratolpan kohdalla vauhtia varulta se 60. Ohituskaistoilla vauhti nousi luonnollisesti sinne 90:n.  Muutama rekka tietysti siinä välissä, ja h...vetin pitkä jono vielä minun takana.
 Tätä se sitten on kokopäivä toimisesti luvassa tien päälle, kun aletaan kyttäämään enempi sitä nopeusmittaria kuin liikennettä?  :-X

Marraskuu 27, 2017, 21:05:03 ip
Vastaus #16

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tilanne korjaantuisi jos jokainen tarkastaisi mittarivirheensä. Minun Tojotan mittari
valehtelee 8km/h, eli näyttää liikaa. Navilla tarkastettu, se näyttää melko tarkkaan oikein.

L&K.

Marraskuu 27, 2017, 21:10:01 ip
Vastaus #17

Tarja Montonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Huutakoon hep, jolla on vanhassa pyörässä kilometrilleen tarkka nopeusmittari. Paha poliisihan saa sitten tutkalla napsia sakkoa saamaan meidät kaikki.

Autoilu ei sikälis huoleta, että kun vanhan auton mittarit on epätarkat ja köyhänä ei raaski ruokarahoja valtiolle antaa niin pistän mummohatun päähän ja alan härskisti körötellä hissukseen vaan varmuuden vuoksi. En se minä ollut, se oli berneri  huudan sille rattiraivossa ohitelleelle joka saa ne sakot.

Olis se kiva kun päättäjillä olis edes joku tolkku touhuissaan....

Marraskuu 27, 2017, 21:28:12 ip
Vastaus #18

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Serkkupoika sai sakon Tampereelta ja tarkisti onko se auto ollut sieläpäin kun hiljan sen osti tarjousten mukaan lentokentältä ja tunsi hyvin henkilön jolla se oli ollut työsuhdeautona. Ei ollut se auto kun oli seissyt kentällä parkissa niin soitti ettei voi olla hän eikä kyseinen auto, poliisit tuumas että näitä sattuu ja revi lappusi. Kiiruulla kun tarkastetaan suttusia kuvia niin näin käy, auton värikään ei passannu kuvaan.

Marraskuu 27, 2017, 21:54:01 ip
Vastaus #19

Jaakko Latvanen

• Vieras
Perskutarallaa ko ei ois niin köyhä ko on, ni ostas semmosen ratkorikömpiän, millä vois lähtee aina aamusin korruuttammaan 25 km Mikkeliin torille... ja ko kerta veroni maksan, ni ei tarvia tietä antaa kellekkään; jos eivät ohi pääse ni ajelkot perässä!

jv

Marraskuu 27, 2017, 22:04:11 ip
Vastaus #20

Tarja Montonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Traktorilla muinoin kovinkin ajaneena sanoisin, että semmosella heinäkuormalla köröttely lisää ihmiselle hermojen kestoa mukavasti. Oppii ettei kiirehtimällä maailmasta 3 kilometrin matkalla valmista tule.
Tokkopa ehtii kovin suuria mullistuksia tapahtua senkään elämässä, joka joutuu tuommoisen matkan hitaammin ajamaan.

Taannoin työmatka sisälsi liki parinkymmenen kilometrin pätkän liki pelkkää kahta keltaista viivaa, talvisin oli 3 syvää uraa. Siihen kun sattui koko matkalle traktori eteen ja pysyi siinä harmitti se joskus. En kyllä silti usko jääneeni niiden lisäminuuttien aikana paitsi mistään elämääni kovinkaan suuresti järisyttävästä tapahtumasta.

Sanovat, että kiire on suhteellinen käsite. Liikenteessäkin.

Marraskuu 27, 2017, 23:30:49 ip
Vastaus #21

Jaakko Latvanen

• Vieras
Ja jos joku torveilee eessä, vaikka jossain kavunkulmassa tai parkkipaikalla, ni kumman toimintamallin jälkeen on itellä parempi olo?  Jos soittaa taatanasti torvea ja ilmeilee tai näyttää keskaria, vai jos pysäyttää ja näyttää että mee tai tuu vaan, ja morjestaa?

Ko muistas vaa ite tuon sitte ko on tilanne päällä...

jv

Marraskuu 28, 2017, 10:10:08 ap
Vastaus #22

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Jos eteen tai taakse ilmestyy kovinkin nopeasti jonoa, ja toisella puolella on vaan tyhjää, niin vauhti ei ole sopiva?

Sitä minä oon ihmetellyt että kun koittaa tuolla loputtomassa letkassa pitää edes 15 metrin turvaväliä, niin eiköhän siihen väliin joku päätä heti heittääntyä? Niinku se nyt muka jotenkin nopeuttaisi matkantekoa siinä loputtomassa ruuhkassa? Jarruvalot vilkkuu ja jojoliike on valmis.

Marraskuu 28, 2017, 10:42:04 ap
Vastaus #23

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Huutakoon hep, jolla on vanhassa pyörässä kilometrilleen tarkka nopeusmittari. Paha poliisihan saa sitten tutkalla napsia sakkoa saamaan meidät kaikki.

Autoilu ei sikälis huoleta, että kun vanhan auton mittarit on epätarkat ja köyhänä ei raaski ruokarahoja valtiolle antaa niin pistän mummohatun päähän ja alan härskisti körötellä hissukseen vaan varmuuden vuoksi. En se minä ollut, se oli berneri  huudan sille rattiraivossa ohitelleelle joka saa ne sakot.

HEP!
Mulla on useammassakin vanhuksessa polkupyörän Sigma.
Laskee pyörän yhdellä kierroksella kulkemaa matkaa ja näyttää justiin oikein, kun vaan mittamies on ollut tarkkana.
Halpa ja hyvä samassa paketissa.

Marraskuu 29, 2017, 06:07:02 ap
Vastaus #24

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
https://yle.fi/uutiset/3-9952909

Tuommonen kirjottelu oman puoluveen piättäjästä on epäasiallista. Kehuva vuan pitäs, eikä arvostella. ::)
-pena-

Marraskuu 29, 2017, 06:23:51 ap
Vastaus #25

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Oeva on Jawamiehiä. :laugh:

L&K.

Marraskuu 29, 2017, 07:30:16 ap
Vastaus #26

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla

HEP!
Mulla on useammassakin vanhuksessa polkupyörän Sigma.
Laskee pyörän yhdellä kierroksella kulkemaa matkaa ja näyttää justiin oikein, kun vaan mittamies on ollut tarkkana.
Halpa ja hyvä samassa paketissa.

Jaa-tämmöistäkö tarkoitat?

t. markku

[ylläpito on poistanut liitteen]

Marraskuu 29, 2017, 10:26:13 ap
Vastaus #27

Pentti Vaherkoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
https://yle.fi/uutiset/3-9952909

Tuommonen kirjottelu oman puoluveen piättäjästä on epäasiallista. Kehuva vuan pitäs, eikä arvostella. ::)

Veikkaan, että suunnitelmat satelliittivalvonnan tulosta ovat paljon pidemmällä kuin annetaan ymmärtää. Muuta lainsäädäntöä viilataan etukäteen siihen kuntoon, että bittinikkareiden on helppo automatisoida rahankeruu.

Marraskuu 29, 2017, 10:44:21 ap
Vastaus #28

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Tuo mun polkupyörämittari on muuten digitaalinen...Jumaa..
ja varmaan jo 40...50 vuotta vanha!

t. Markku

Marraskuu 29, 2017, 11:40:08 ap
Vastaus #29

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Pakko siirtyä satelliitti valvontaan kun myynnissä on uusi sprei joka estää rekkarin kuvaamisen, no sähköllähän ne GPS:ät ki toimii joten niiden tappo ei liene vaikeaa. Lienee mahdotonta tehdä ihan varmaa systeemiä, kiinassa jo myydään halvalla laitteita jotka sotkee GPS sinnaalin. Ei tule onnistumaan ikinä.