Kirjoittaja Aihe: Halpa lasertulostin  (Luettu 8927 kertaa)

Marraskuu 15, 2017, 17:49:22 ip
Vastaus #15

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
HP:n väriruutat siitä hyviä että tulostus pää on kasetissa eli tukkeentuminen korjaantuu patruunan vaihdossa ja oikeanmoiselle paperille saa hyvät kuvat. Mulla oli Epsonin valokuvatulostin ja kesäloman jäljiltä meni päät tukkoon eikä millään auki joten kierrätyskeskukseen, kyllä monitoimi laseri on hyvä kun kopioitaville on oma syöttö luiska ettei tarvi sinne lasille yksitellen laittaa vaan koko nippu ja yhen napin painallus niin kopiot on tehty. Just äsken olin lepäämässä niin ovikello soi ja kaveri toi alkuperäisen musteen ja hinta 60€ ja siinä lukee XXL ja netin mukaan 3500 kirjoitettua arkkia tulee eikä kuivu joten jokunen vuosi pärjätään. Värilaser kuvat saan kätevästi kun lähetän vaimolle spostilla ja se tulostaa ne töissä ja taas kotia tuotuna, liian helppoa eikö. Laserin printti kestää vettä jota kalliskaan mustesuihku ei tee. Ja nytkin oli monitoimi laser tarjouksessa 110€ ja on hyvä muistaa että niissä halvoissa mustesuihkuissa on ne demokasetit jotka loppuu jo testatessa ja kunnon musteet maksaa puolet enemmän kuin koko värkki.

Marraskuu 15, 2017, 18:57:04 ip
Vastaus #16

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
HP:n väriruutat siitä hyviä että tulostus pää on kasetissa eli tukkeentuminen korjaantuu patruunan vaihdossa ja oikeanmoiselle paperille saa hyvät kuvat.

No ei pijä paikkaasa ! Mulla oli semmonen HP.n väri-musteruutta, ja tukkoon meni, kasetin vaihto ei auttanut yhtään mitään, himmiää vaan tulosteli, silloin kun jotain sattui tulostammaan
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Marraskuu 15, 2017, 19:04:11 ip
Vastaus #17

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Tarvimme vuodessa 2-10 printtiä...Okei,kerran viikossa yksi tuloste ja masiina pelaa,vaan kun ei muista.Aina kun sen printin tarvi niin ostamaan uusi kone tai ainakin mustepatruunat.Vaan aloimme valistuneiksi kuluttajiksi:sivut muistitikulle ja marsmars kirjastoon printtailemaan...50 c / sivu,vuotuinen säästö on huomattava.

Marraskuu 15, 2017, 19:15:56 ip
Vastaus #18

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kyllä minä ja vaimoni arvostaa kun kopion saa heti, esim lämpötulostetut kuitin jos saavat valoa haalistuu viikossa, nyt kaikki yhteen mappiin ja niitä on todella tarvittu. Ja poijaat ette tiedä kuinka hyviä ruokia olen saanut kun kopy paste jutuilla wordiin olen reseptejä tulostanut joille keittiössä oma mappi. Minähän kipiä mies istun koneella päiväkaudet ku on oikia johtajan tuoli kaikilla säädöillä ja on ainut paikka jossa mun selkä lepää.

Marraskuu 15, 2017, 19:50:18 ip
Vastaus #19

Jukka Rämä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  Word Perfect 1.0 teksteihin ja Lotus taulukkolaskentaan.

Paitti että noihin alkuaikoihin ainoa kunnollinen taulukkolaskin oli Multiplan. Siinä sentään ensimmäinen rivi oli R1 ja sarake C1. Oli huomattavasti havainnollisempi kaavoja editoidessa kuin nykytaulukoitsimet. Semmoinen mulla vieläkin tallessa levykkeineen ja ohjekirjoineen.

t. yks vanhojen muistelija kans

Marraskuu 16, 2017, 06:42:49 ap
Vastaus #20

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  Word Perfect 1.0 teksteihin ja Lotus taulukkolaskentaan.

Paitti että noihin alkuaikoihin ainoa kunnollinen taulukkolaskin oli Multiplan. Siinä sentään ensimmäinen rivi oli R1 ja sarake C1. Oli huomattavasti havainnollisempi kaavoja editoidessa kuin nykytaulukoitsimet. Semmoinen mulla vieläkin tallessa levykkeineen ja ohjekirjoineen.

t. yks vanhojen muistelija kans

Me opiskeluaikoina Lappeenrannassa alettiin kutsua tuota Word Perfect -ohjelmaa "Maailman perseeksi"...Eikös
se ole sanatarkka käännöskin tuosta?  Senverran visotti koko ohjelma.

t. Markku

Marraskuu 16, 2017, 10:49:15 ap
Vastaus #21

Jukka Rämä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä se ainakin Rallienglanti-Rallisuomi sanakirjan mukaan on.

Kiipesin tuonne vinttikamariin ja täräytin Samsungin tulille. Edellisestä käynnistyksestä yli 20 vuotta. Laaturautaa.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Marraskuu 16, 2017, 13:09:05 ip
Vastaus #22

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Jukan tietsikka on kaatunut.

Marraskuu 16, 2017, 13:20:55 ip
Vastaus #23

Jukka Rämä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Juu, tuolla Masinistien palstoilla onkin ohje, että jos tietokone kaatuu, niin pidä kiinni näppäimistöstä.

Marraskuu 16, 2017, 13:54:32 ip
Vastaus #24

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Töissä,vuonna kivi ja käpy...
-Kuuleeko juna xx Lahtea?
-Xx kuulee.
-(Alistuneella äänellä):Tietokone on kaatunut,ei saada teille mitään opasteita, tässä nyt menee aikaa,voitte nostaa jalat pöydälle.
-Xx odottelee.
-Koneapulainen viereiseltä penkiltä:Kysy siltä että onko se miten iso,jos kolmestaan jaksettaisi nostaa se pystyyn?
-Minä.Lienee viisainta ettei kysellä...