Kirjoittaja Aihe: Auton vikakoodin lukija  (Luettu 5410 kertaa)

Marraskuu 01, 2017, 16:31:31 ip
Luettu 5410 kertaa

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
No se moottorin varoitusvalo pamahti palamaan, vikakoodin lukija kiinni ja Android puhelimen torgue ohjelmalla katsomaan. Ei yhteyttä ohjaus yksikköön, puhelin vaihtunut mutta Google play antoi uudestaan ladata ku olin sen ostanut, no poistin ohjelman ja ccleanerilla siivosin ja sitten ostin uudestaan 3,95€ ja johan rupesi toimimaan. Lokissa oli illegal start ja voimansiirto vika, nollasin ne pois ja taas kaikki OK.

Marraskuu 01, 2017, 17:10:42 ip
Vastaus #1

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo laitoin ja Google löysi ne, mulla parikertaa ollut ikkunat puoliksi auki ja se tapahtuu kun kolmekertaa painaa kakesta auki ja neljäs käynnistää moottorin ja ja sulkee lasit, herrasmies ei mene kuumaan autoon ;-). No startti ei onnistu kun avain kortti ei ole autossa, tässä lähellä Pikipruukin vuokra asuntoja ja noita tummia kriminaaleja kulkee kokeilemassa kaikkea, voimansiirto johtui että autoa oli koitettu siirtää pakki päällä taaksepäin. Mulla on ilmanpaineella toimiva haulikko johon itse ladataan patit, nyt viidessä on punainen teippi ja merisuolaa. Se ei ole ampuma ase rikos koska ilma ase ei ole ampuma ase. Helpompaa on että syötän koiralle moiset, koiraa ei voida tuomita koska sillä on Venäjän passi.

Marraskuu 01, 2017, 18:58:39 ip
Vastaus #2

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hmm...

Silloin kun naisväki Zafiralla ajeli niin tuli hommattua Motonetin
koodinlukija. Ihan tyhmä vehe-piti laittaa kiinni johdollisella
pistokkeella autoon. Maksoikin 39e....

Mutta siihen se koodin luki-ja lamda-anturia herjasi. Sen vaihdoin.

Toimi siis-mutta puolen vuoden päästä taas häiriövalo-langallinen lukija pistokkeeseen
ja sama koodi-joka voi myös tarkoittaa pakoputkiston muuta vikaa. Ja kappas
vaan-olihan siellä pikkuinen tuhinakohta etuputkessa.

On tuo tekniikka ihmeellistä...vaikka ennen autoiltiin menestyksellä ilman
koodinlukijankin viestejä.Mutt-katos juippi-tää on nykyaikaa.

t, Markku

Marraskuu 01, 2017, 19:20:10 ip
Vastaus #3

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla on Kiinasta jatkojohto jossa pikku juotos ja Mazdan nopeudensäätö onnistuu ja moni muukin asia, Kiinalaiset osaa nämä hommat. Niin toki sain heiltä ohjelmiston jolla moiset onnistuu.

Marraskuu 01, 2017, 19:29:30 ip
Vastaus #4

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
On kyllä joskus mietityttänyt,että kuinka paljon
tuollaiseen peruskinneriin-pikkukoneelliseen-oikeastaan
saisi lisää hepoja jos ohjelmaa mulkkaisi.

Vääntöhän tuskin lisääntyy paljoakaan-mutta
kyllä kymmenenkin pollea pikkuautoa piristäisi-ja
veisi tietty takuunkin,jos niin uusi kinneri olisi.

t. Markku

Marraskuu 02, 2017, 11:43:07 ap
Vastaus #5

Mika T Kyllönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Marraskuu 02, 2017, 11:49:11 ap
Vastaus #6

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Marraskuu 02, 2017, 11:59:42 ap
Vastaus #7

Risto Nurmi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eikös tuo ollut Volgan ratti? Sieltähän se on Tetriskin alun perin kotoisin.  ;D
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Huhtikuu 10, 2018, 19:45:00 ip
Vastaus #8

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Meni maku vikakoodin lukijaan kun ei löytänyt mitään vikaa mun Mazdasta, puhelimen näyttöön ei mahdu kuin 4 mittaria. Tablettiin 12 mittaria ja kaikki OK vaikka auto ihan rampa, moottorin ohjausyksiköstä yksi pinni poikki. Vilkut, valot, tööttö, ikkunannostimet, jarruvalot ja herra tietää mitä vielä sökönä. Kolmella eri ohjelmalla luin vikakoodit ja pari minuuttia ne scannasi ja tulos ei mitään vikaa. Sanoisin leluksi koska korjaamonkaa lukija ei moittinut mitään, miksi katsastuksessa sillä tarkastavat. No saattaa se lambada anturia ja kattia moittia, oon kyllä kavereilta resetoinut virhevaloja.

Huhtikuu 11, 2018, 06:35:16 ap
Vastaus #9

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Älä välitä-ei mullekaan sovi kouraan kerralla
kuin yksi mittari. Se Motonetin keltainen.

t. Markku

Huhtikuu 11, 2018, 15:23:28 ip
Vastaus #10

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niin mutta kaikki OK ja auto ihan rampa, olettaisi että jotain vikaa kertoo. Eipä tarvi enään panna kiinni jos mikään vikavalo ei pala et sen saa resetoitua.

Huhtikuu 11, 2018, 19:51:00 ip
Vastaus #11

Arto Ahonkivi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Meillä oli automaatti Saratoga, heitteli laatikkoa vikatilaan ja poisti sen vikatilasta ilman auton sammuttamista. Anto sattumanvarasesti vikakooreja tai väitti ettei vikaa ole. Autossa oli itteoppiva automaatti, se perhanan tiatokone oli rikki. Kuitenkaan kukaan ei ollu älynny laittaa sitä kertomaan että nyt olen rikki.

Huhtikuu 11, 2018, 20:08:06 ip
Vastaus #12

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pidän fuskuna, jos valot, vilkut ja töötti olis toiminut olis menny katsastuksesta läpi, niin ne jarruvalot. Tässä istun ja odotan tonnin laskua, jos toimii OK jatkan ajoa ja jos ei vaihdetaan vaimolle pieni punanen foorti. Mulla on tuplarenkaat alumiini vanteilla, vetokoukku. Jos korjauksesta pitää maksaa tonni niin hieman yli 4000€ haluan vaihdossa, katotaan ja pannaan myyjä itkemään.