Kirjoittaja Aihe: Honda CB750K(Z) - Cafe Racer EVO  (Luettu 57223 kertaa)

Lokakuu 31, 2017, 13:20:12 ip
Luettu 57223 kertaa

Marcus Hydén

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 49
Morjesta kaikille!

Cafe Racer Finland foorumin lakattua päätin tehdä projektikertomuksen tälle foorumille, koska palautetta, kommentteja, apua ja vinkkejä on hyvä saada.

2015 loppu vuodesta sain päähän idean alkaa rakentamaan omaa mp-projektia kun tallipaikka omasta taloyhtiöstä vapautui.

Aiempaa historiaa moottorivehkeiden rakentelusta on niin mopo kuin kevari ajaltakin. Viimeisimpänä autojen saralta, joka saatiinkin esittelyyn mm. rapakon toiselle puolelle (http://www.stancenation.com/2011/08/30/the-japanese-masterpiece/)

Moottipyörä on ollut useimpia, mutta nyt ajatuksena oli tehdä itselle täydellinen cruisailu pyörä ja cafe racer -tyyli sopi omaan silmään parhaiten.

Useiden viikkojen googlauksien jälkeen tulin tulokseen, että aihioksi valitsen Honda CB750:sen. Tämä johtuen siitä, että osia löytyy paljon ja helposti, sekä tietoa ja kokemuksia on netti pullollaan.

Projekti tulee nyt hieman pikakelauksena tähän päivään, mutta yritän laittaa kaiken, jotta mahdollisimman moneen asiaan saa kommentteja...  ;D

ALKUVAIHE

Ensimmäisenä piti löytyy sopiva aihio. Tällä foorumilla moni tietääkin, niin kyseiset pyörät ovat jo hyvissä hinnoissa ja siksi projektikuntoisesta aihiosta en älyttömästi halunnut maksaa.

Selaisin myytäviä CB Hondia useita viikkoja kunnes eteen osui 30min löytämistä ennen myyntiin tullut -79 vuosimallin 750K(Z)-mallinen pyörä Hämeenkyröstä.

Itse asun Tampereelle, joten matka ei ollut ongelma. Soitto, varaus ja matkaan. Pyörä oli tuotu vuonna 2000 Saksasta ja se oli siitä asti seissyt tallissa. Sitä ei oltu koskaan myöskään rekisteröity Suomeen.

Pyörä oli juuri siinä kunnossa kuin myyjä kertoi ja ajomatkan aikana myyjä oli saanu useita soittoja pyörästä.

Paperit kuntoon ja kotia kohti.

Tässä kunnossa pyörä oli kun se saatiin talliin




Muutama korjaustoimenpide jarruihin ja sähköihin, jonka jälkeen seuraavana päivänä päästiin pyörä katsastaa.

Samana iltana näytti projekti tältä







VISIO

Oma visio ja tavoite on rakentaa pyörästä vanhaa kunnioittava, mutta modernein twistein.
Muutamia omia inspiraation lähteitä





Äkkiseltään suunnitelma näytti tältä:
- Ulkoisesti mahdollisimman kliiniksi
- Moderni USD-keula
- Monoshock konversio
- Täydellinen koneremontti
- Lyhyt kilpatyyppinen pakoputkisto
- Uusi tankki, sivuposket ja takakate
- Sähköjen veto siististi ja yksinkertaisesti
- Kaasareiden täyremontti
- Valot, mittarit jne. muut kilkkeet

Väriksi ideoita on useita, jotka selviävät kun pyörä saadaan ensimmäisen kerran kasaan. Ei mitään silmille hyppäävää vaan jotain tyylikästä ja eleganttia.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 24, 2025, 21:19:25 ip kirjoittanut Marcus Hydén »

Lokakuu 31, 2017, 14:02:03 ip
Vastaus #1

Marcus Hydén

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 49
Projektivaihe

Runko ja oheiskilkkeet hiekkapuhallettiin puhtaaksi.

Tässä vaiheessa laitoin itselle turhat osat myyntiin ja ne menivät alle viikossa. Pyörästä maksoin n. 700eur ja osista sain n. 600eur, joten aihiolle ei itsessään kovin paljoa hintaa jäänyt.

Hiekkapuhallettuna rungosta tuli erittäin mukava käsitellä


Ostin myös talliin mp-pöydän, joka on osoittautunut jokaisen euron arvoiseksi. Suosittelen!


Seuraavaksi rungosta poistettiin kaikki ylimääräinen
- Ohjauslukko
- Takajousien pidikkeet
- Keskijalka
- Letkujen ja johtojen pidikkeet
- Satulan kiinnikkeet
- jne.



Moottori purettiin kokonaan osiin. Moottori ei käynnistynyt, mutta päätin silti tehdä täysvaltaisen moottorin läpikatsauksen ja uusia osia.







Tässä yksi kuva tallista, joka tosiaan sijaitsee muutamat rappuset omalta kotiovelta


Moottorin kunto vaikutti ihan hyvältä. Karstaa ja kovettuneita tiivisteitä sekä muutama jälkiä mm. sylintereissä.
Vammalan moottorikoneistamoon kuitenkin toimitin osat ja he tekivät taikojaan
- Sylinterit hoonattiin
- Männät olivat hyvässä kunnossa, joten he putsasivat ne ja asentivat uudet männänrenkaat
- Kansi tasohiottiin
- Kanavat puhdistettiin
- Venttiilityöt tehtiin

Kaikki tiivisteet, ketjut ja laakerit uusittiin

Tavoite on tehdä moottorista uutta vastaava ja luotettava, ei niinkään haettu lisää voimaa.

Osien tilailu alkoi heti kun pyörä talliin saatiin ja niitä on tipahdellut tasasin väliajoin (kirjoitushetkellä lähes kaikki ovat saapuneet)


Näkyvämpiä muutoksia

Uusia osia saapui päivittäin ja lopulta myös suurimmat osat saapuivat.

Löysin ebaysta Suzuki GSX-R1000 -07 keulan, johon kuului vanne, jarrut, keula, ohjainlaitteet.
Huusin sen itselleni ja keula oli lähes täydellisessä kunnossa. Putkien suoruus tarkistettiin ja suorat ovat  ;D
Värikin oli oikea eli kullertava.


Samoihin aikoihin Suomesta löyty Suzuki GSX-R1000 -05 takapää iskareineen myynnissä. Ostin sen pois kuljeksimasta ja sitä alettiin sovittelee paikoilleen.


Ebaysta ostin myös Kawasaki Zephyr 1100 tankin. Tykkäsin tästä pyöreämmästä muodosta sekä polvisyvennyksistä.


Keulaan ostin jenkeistä suoran konversiokitin, jolla keula menee lähes bolt-on Hondaan.

Muita osia joita tuli tilailtua:
- Ledinauha-takavalo
- Etuvalo, jossa vilkut integroitu samaan valoon
- Etuvalokiinnikkeet
- GP-mittaristo
- Runkoon takapään looppi
- Vilkut
- Pultteja, muttereita jne.

Tankki, takahaarukka, vanteet jne. soodapuhallutettiin puhtaaksi ja tulos näyttää hyvältä






Alkusovitus tankista näyttää hyvältä.


Takapään looppi hitsataan kiinni runkoon


Takahaarukka näytti alkuun massiiviselta, mutta myöhemmin kuvista näkee, että istuu paremmin.


Keulaa sovitettiin paikalleen ja näyttää juuri siltä kuin kuvittelinkin




Inspiraatioseinäkin päässyt kuviin  8)


Etuvalon sovitusta paikoilleen. Tähän liittyen suunnitelmat muuttuivat matkalla reilusti, mutta siitä myöhemmin lisää...



Tässä vaiheessa elettiin vuoden vaihdetta 2015-2016, jolloin kuvittelin, että projekti saadaan valmiiksi kesään mennessä (toisin kävi).

« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 23, 2018, 13:46:36 ip kirjoittanut Marcus Hydén »

Lokakuu 31, 2017, 15:14:44 ip
Vastaus #2

Marcus Hydén

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 49
Edellisestä projektikertomuksesta (Cafe Racer Finland foorumilla) sain vinkin takahaarukan asennukseen, joka lopulta toimikin erinomaisesti.
Laitetaan tästä kuvaa myöhemmin.

Tässä vaiheessa moottorin osat olivat saapuneet koneistuksesta ja kokoonpano oli aloitettu.

Projektin yhdeksi kompastuskiveksi muodostui hitsaukset. Kavereita on useita, jotka pystyisivät hitsaamaan, mutta muiden aikataulujen kanssa eläminen on itselle haastavaa. Monessa kohtaa projekti seisoi turhan pitkään kun aikatauluja ei saatu sovitettua yhteen.

Kuva sen hetkisestä tilanteesta




Moottori





Uudet laakerit ja männänrenkaat






Kaasuttimet

Kaasarit purettiin osiin, puhdistettiin kunnolla sekä vaihdettiin neulat, suuttimet ja tiivisteet. Kohot vaikuttivat olevan hyvässä kunnossa, joten ne jätettiin sellaisinaan.







Lisää hommia

Uuteen tankkiin ei ollut tankinkorkkia ja en pitänyt siitä, että täyttöreikä oli hieman sivussa keskikohdasta.
Ratkaisuna ostin Honda CBR 1000RR -tankin, josta Lempäälässä Mr. Moore valjasti tankinkorkin uuteen käyttöön





Samalla kertaa ylemmästä t-palasta hiottiin virtalukon paikka pois



Takahaarukan kiinnitykseen sorvautettiin sovitepalat, joilla takahaarukan kiinnitys on lähes bolt-on  :)


Seuraavaksi alettiin hitsaushommiin

Takapää katkaisiin ja uusi looppi hitsattiin kiinni



Alkuperäistä muotoilua jatkettiin, joten linjat pysyvät samoina sivujenkin osalta


Rungon "sivukolmiot" muokattiin hieman pienemmiksi


Etupäähän tehtiin custom made ohjausstoppari, jottei ohjaustangon päät osu tankkiin eikä jää nakit väliin


Takajousituksen suunnittelu oli saatu finaaliin ja sitä alettiin toteuttaa.
Nokialta VeProTech hitsasi takahaarukkaan kiinnikkeen takajouselle ja yläpäähän tehtiin kiinnike



Satulanpohja tehtiin paksummasta teräksestä. Tässä versio yksi. Kyseinen pohja tehtiin kolme tai neljä kertaa uusiks ja nyt sen pitäisi olla sellainen kuin haluttiin.


Kahvakumit tulevat olemaan maitosuklaan ruskeat salmiakkikuviolla, joten satulasta tulee myös ruskea salmiakkikuviolla.
Esimerkkinä tyylistä on tässä, mutta erilaisella kuviolla



Tässä kohtaa eletään jo kesän 2016 puoliväliä, joten aikataulu on kussut jo moneen kertaan  ;D
Työt haittaa harrastusta ja jonku verran tuli matkusteltuakin, joten myös finassipuoli ei tykännyt kaikesta yhtäaikaa...


Osia ja lisää osia

Sähköosaa alettiin valmiiksi tilaamaan.
- "CDI-boksit"
- Starttirele
- Tulpanpiuhat
- Vilkkurele
- Johtoa
- Jännitteensäädin
- jne.

Lisäksi tuli virtalukko, tankopainot, peilit, lisää pultteja, säädettävät jalkatapit, kytkin- ja jarrukahvat, kahvakumit, LED-ajovalopolttimo, töötti, kytkimiä...
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 23, 2018, 13:48:57 ip kirjoittanut Marcus Hydén »

Lokakuu 31, 2017, 16:20:33 ip
Vastaus #3

Marcus Hydén

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 49
Vuoden 2016 kesän jälkeen projektiin tuli tauko. Johtuiko motivaation puutteesta vai jostain muusta niin sitä ei osaa kukaan sanoa...

Keväällä 2017 projektia painettiin taas hyvällä sykkeellä yrittäessä saada pyörää valmiiksi 2017 kesäksi... Kuten tässä jokainen voi arvata kun tätä projektia nyt vasta tänne kirjoitan, niin ei. Ei valmistunut ei  ::)

Kone saatiin kasattua, muttei sitä ole vielä koekäynnistetty.

Yksi kriittisimmistä asioista projektin lopulliseen ulkonäköön liittyen on takakatteen muoto ja ulkonäkö.
Tästä googlettelin useita päiviä, että miten se kannattaisi tehdä.


Takakate

Ensimmäisenä kokeiltiin helpomman kautta eli uretaanivaahtoa ja sen kuivuttua, siitä pitäisi veistellä oikea muoto... No jälkeenpäin mietittynä se oli tuhoon tuomittu idea jo alkuunsa  ;D


Tällainen köntti kuivuneesta uretaanivaahdosta jäi jäljelle, jota alettiin veistelee



Tässä vaiheessa hommasta luovuttiin ja palattiin piirrustuspöydän ääreen.

Seuraavassa vaiheessa kokeiltiin kukkavaahtoa (tms.)


Ongelmaksi muodostui tämänkin kanssa pohjan kohtuu haastava muoto. Brat-tyyliseen soveltuu hyvin kun pohja on tasainen, tässä ei.
Tein myös muovista pohjan mallisen palan, joka voisi työtä helpottaa, mutta ei siitäkään tullut oikein mitää  ::)


Tässä kuvassa näkyy millaisen muodon perään haluaisin


Seuraava vaihe oli kokeilla savea. Savi toimi loistavasti muotoilun kannalta, mutta kaksi päivää myöhemmin savesta haihtuu kosteutta ja se kutistuu reilusti. Joten tämänkin kanssa tuli haasteita vastaan...




Etulokari

Gixxerin keulan mukana tuli myös orkkis lokari. Siitä saa leikattua ihan siistin näkösen loksun.
Veisteltyä hetken muoto alkoi miellyttämään silmää


MUTTA, edestä päin katsottuna tuli leikattua liikaa, josta syystä edessä olevat aukot paljastivat aivan liikaa ja näytti tökeröltä


Tällä hetkellä talliin on ilmestynyt uusi gixxerin lokari, joka pitäisi leikellä paremmin ja siistimmäksi. Palataan tähän kun pääsen sen kimppuun.


Sähköboksi

Olin jo alkuvaiheessa päättänyt, että satulan ja takakatteen alle tehdään mahdollisimman siisti lokero sähköille ja akulle.
Halusin kaikki sähköt piiloon, joten tämä oli keino siihen.

Pahvimalli on ykköstykki suunnittelussa




Tämän vaiheista on kuvia heikosta, joten hypätään suoraan lopputulokseen



Sähköboksiin tehtiin etureunaan reiät johtojen läpiviennille ja merkattiin paikat tuleville sähköosille.


Pohjalla laitetaan itseliimautuva kumieriste, joka vaimentaa tärinää.


Rungon pitkittäisputkien väliin hitsataan kaksi lattarautaa, joihin mm. satula tulee kiinnittymään


Sähköboksin sisälle saatiin tarvittavat hitsaukset hoidettua ja se alkaa olla valmis






Suunnitelmia uusiksi

Etuvalon muoto ja koko ei miellyttänyt lopulta silmää laisinkaan. Myin valon pois ja löysin todella hirveellä munkilla pitkään etsimäni ja monen muunkin haluama Harrikan V-Rodin etuvalon.

Muodoltaan kyseinen valo on huomattavasti modernimpi, mutta kuitenkin pyöreä.

Alkusovittelua


Tämän valon kiinnitys ei onnistunut aiemmin ostamillani kiinnikkeillä, joten tilasin uudet


Näidenkään kanssa ei menty helpoimman kautta vaan vain putken ympärille tulevat kiinnikkeet käytettiin ja teimme itse (työnalla) uudet kiinnikkeet itse valolle

Mittaristo myytiin myös pois ja tilalle tulee siro Koson mittaristo



Lähes nykyhetkessä

Sivusta päin katsottaessa, sähköboksi näkyy tyhmästi rungon välissä, joten sivupalat suunniteltiin ja hitsattiin kiinni




Rekisterikilven paikka?? Siinäpä vasta kysymys...
Vaihtoehtoja ei ole useita...

Tällä tavoin vannon, että aina poliisit nähtyäni oon tien sivussa ottamassa lappua vastaan. Tämä on ainut paikka, jossa pyörän linjat eivät rikkoonnu


Yksi vaihtoehto on tehdä teline kilvelle takapyörän taakse. Tämä ei oikein miellytä silmää, koska suomikilvet on massiivisia...


Sivulla oleva kilpi on ehkä paras vaihtoehto, mutta kallistuskulma pienenee ja jotenkin tämäkään ei miellytä (vaikee ihminen  ;D)



Jalkatappien sijoitukseen käytettiin reilusti aikaa ja soviteltiin ennenkuin paikka lopullisesti päätettiin.

Testipalat, joilla ajoasentoa päästiin kokeilemaan


Jalkatappien kiinnikkeet hitsattuna. Lisäksi teimme useita tukirautoja ympäri runkoa varmistaaksemme rungon kestävyyden


Jalkatapit kiinnitettynä



Ajoasento on makaava, mutta silti ainakin kuivatestauksen tuloksena ihan ok mukava.


Tankkia muokattiin lisää, jotta rako rungon ja tankin välistä saatiin pienemmäksi



Takavalo tulee olemaan takapään loopin alla. Ledinauha, jossa vilkut valmiina päissä.




Projekti etenee nyt kovaa vauhtia ja tavoita on saada pyörä valmiiksi vuoden 2018 kesään mennessä.
Työtä on paljon, mutta nyt fiilis korkealla, joten ei muutaku sorvin ääreen  8)

PS. kommentoikaa, antakaa palautetta, kritiikkiä mitä vaan. Mielipiteitä ja vinkkejä on mukava kuulla!
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 23, 2018, 15:06:05 ip kirjoittanut Marcus Hydén »

Lokakuu 31, 2017, 17:26:16 ip
Vastaus #4

Tapsa Leskinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2373
Oivallista työtä☺ . Miten sähkökalikoiden tuuletus/jäähdytys? Lisäsin omaan "museo" VFR:ään tietsikan 12v flektin tasasuri/jännitteensäätimen kylkeen.

Lokakuu 31, 2017, 18:03:57 ip
Vastaus #5

Johan Kosunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1547
Hyvät kuvat. Muutenkin hyvin tehty reportaashi :)
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Lokakuu 31, 2017, 19:12:34 ip
Vastaus #6

Johan Kosunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1547
Mulla on yhdessä tallissa 9 Ninja,ollut kohta 13-14 vuotta. Keulan katteet rikki kun sen mettään ajoin. Muuten ehjä ja ajokunnossa.
Mitä tälle teen?
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Lokakuu 31, 2017, 19:26:10 ip
Vastaus #7

antero nuuttila

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 106
Hienoa työtä.
Tuo suomikilpi tosiaan pilaa nämä kahvee pyörät totaalisesti.
Itse tilasin aikoinaan,show plate,pienen kilven.
Eihän se lain hengen mukainen ole mutta on paljon paremman näköinen.


Lokakuu 31, 2017, 19:33:22 ip
Vastaus #8

Heikki Salmén

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 281
  • Återfallsgubbe
Hyvä projekti! Viitseliäisyyttä tuntuu riittävän. Pidä meidät ajan tasalla siitä mitä tapahtuu.

Tuli ihan into jatkaa omaa CBX750 kaffeprojektia... Jos se taas talvella etenisi.

Lokakuu 31, 2017, 20:44:28 ip
Vastaus #9

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2062
hienoo tekemistä ja hyvät kuvat selostuksineen,jos haluut savea käyttää se pidetään märkänä ja kun on haluttu lopputulos suojataan pyörää  ja sitten tehdään sopiva kipsi seos tarpeeksi pieni ja just kovetumassa oleva ja rapataan kouralla saven päälle jos ei riittänyt niin seuraava satsi
jos haluaa vahvistaa rakennelmaa kipsin sekaan laminoidaan kangasta/säkkiä
helppo tapa on tehdä malli uretaanilevystä sit päälystää jollain puukitillä ja maalilla ,irrotus aine ja lasikuitu päälle siinä muotti

Marraskuu 01, 2017, 09:36:03 ap
Vastaus #10

Pekka Lankinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1659
Hyvältä näyttää ja mukava lukea...
Muutama kysymys, kuitenkin:
Miten tuon ajoneston (ohjauslukon) aiot korvata? Jollain elektroniikalla, vai...?
Alumiinisen takahaarukan hitsaamiselle on omat rajoituksensa/kriteerit, olethan ne huomioinut?
JawaCZ 175 type 450
"Jawa, maailman paskin 2-tahtinen", sanoi Hakalan Reiska.

Marraskuu 03, 2017, 14:45:14 ip
Vastaus #11

Marcus Hydén

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 49
Oivallista työtä☺ . Miten sähkökalikoiden tuuletus/jäähdytys? Lisäsin omaan "museo" VFR:ään tietsikan 12v flektin tasasuri/jännitteensäätimen kylkeen.

Erittäin hyvä pointti. Sijoitus on tehty boksissa nimenomaan mahdollisimman kauas kaikesta ja ns. vapaaseen tilaan. Takakatteen sivuista tulee ilma hieman kiertämään, mutta tällainen flekti olisi hyvä ratkaisu! Laitetaan työn alle  :)


Mulla on yhdessä tallissa 9 Ninja,ollut kohta 13-14 vuotta. Keulan katteet rikki kun sen mettään ajoin. Muuten ehjä ja ajokunnossa.
Mitä tälle teen?

Ei muutaku kunnianhimoinen projekti käyntiin ja talliin  ;D


Hienoa työtä.
Tuo suomikilpi tosiaan pilaa nämä kahvee pyörät totaalisesti.
Itse tilasin aikoinaan,show plate,pienen kilven.
Eihän se lain hengen mukainen ole mutta on paljon paremman näköinen.

Ootko ite ajanut pienemmällä kilvellä ja onko tullut sanomista?



hienoo tekemistä ja hyvät kuvat selostuksineen,jos haluut savea käyttää se pidetään märkänä ja kun on haluttu lopputulos suojataan pyörää  ja sitten tehdään sopiva kipsi seos tarpeeksi pieni ja just kovetumassa oleva ja rapataan kouralla saven päälle jos ei riittänyt niin seuraava satsi
jos haluaa vahvistaa rakennelmaa kipsin sekaan laminoidaan kangasta/säkkiä
helppo tapa on tehdä malli uretaanilevystä sit päälystää jollain puukitillä ja maalilla ,irrotus aine ja lasikuitu päälle siinä muotti

Kiitos vinkeistä! Kokeillaas tällä seuraavaksi


Hyvältä näyttää ja mukava lukea...
Muutama kysymys, kuitenkin:
Miten tuon ajoneston (ohjauslukon) aiot korvata? Jollain elektroniikalla, vai...?
Alumiinisen takahaarukan hitsaamiselle on omat rajoituksensa/kriteerit, olethan ne huomioinut?

Ajonesto on vielä hieman hakusessa tai sitten vaan käytän ketjulukkoa tms.
Ilman mitään on pyörä vähän turhan helppo viedä mukanaan...

Takahaarukan hitsaamiselle on rajoitteet ja niitä on tutkittu.
Palataan tähän vielä myöhemmässä vaiheessa...

Marraskuu 03, 2017, 19:05:04 ip
Vastaus #12

antero nuuttila

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 106
Kesän ajelin hurrikilvellä,ei tullut sanomista,tosin ei kyllä pysäytettykään.
Katsoo vaan että on suurinpiirtein samat tunnukset kuin alkuperäisessä.

Marraskuu 03, 2017, 21:20:10 ip
Vastaus #13

Pekka Lankinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1659
Lainaus:
Ajonesto on vielä hieman hakusessa tai sitten vaan käytän ketjulukkoa tms.
Ilman mitään on pyörä vähän turhan helppo viedä mukanaan...

Oletko kuitenkin ajatellut muutoskatsastaa pyörän? Lukkohan on pakollinen varuste!

Kuinka paljon muuten tulee eturattaalle offsett'iä, tarviiko tukilaakerin?
JawaCZ 175 type 450
"Jawa, maailman paskin 2-tahtinen", sanoi Hakalan Reiska.

Marraskuu 03, 2017, 21:35:34 ip
Vastaus #14

Johan Kosunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1547
Tanko/ohjauslukko taisi tulla jo 68 suomessa pakolliseksi? Eikös muutoskatsastuksessa ynnäillä prosentit yhteen? Täytyy ihan lukea rakentelu pykäliä läpi,tekisi mieli hommata pitkäkeula...
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...