Kirjoittaja Aihe: Entisen itsenäisen Suomen maksut eu:llu  (Luettu 17782 kertaa)

Lokakuu 27, 2017, 17:05:27 ip
Vastaus #15

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Vapaa maa on märkä uni, eihän me voi päättää puidemme poltosta, merimetsojen/susien määristä. Ja sitten ne mun tietämät sata muuta asiaa.

Lokakuu 27, 2017, 17:25:48 ip
Vastaus #16

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Vapaa maa on märkä uni, eihän me voi päättää puidemme poltosta, merimetsojen/susien määristä. Ja sitten ne mun tietämät sata muuta asiaa.

Osoita mulle joku vapaa maa ?
Missäs sellanen oikeen olis?

Mikään maa joka käy mitä vaan kauppaa toisen kanssa, ei ole vapaa näillä kriteerein joita täällä on esitetty. Lähen viemään koiraa kuselle. Se on todellisuutta eikä haihattelua.

Lokakuu 27, 2017, 18:19:12 ip
Vastaus #17

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hyvä kysymys onko missään vapaata maata mutta kieltääkö EU intian, Kiinan ja monen muun maan hiilen polttoa. Pitääkö heidän antaa rahaa Kreikalle joka vain nauraa eikä ikinä maksa velkojansa, kuka kielsi meiltä kaupan Venäjälle ja kärsiikö esim. Saksa ettei oltermannirekat enään aja rajanyli.

Mun koira on varmasti vapaa kun tossa metsässä päästän irti ja sanon vapaa, myös mökillä on vapaa vaikka meneekin nuuskimaan naapureiden krillit. On sovittu että saa vierailla ja naapurien lapset vaan tykkää.

Lokakuu 27, 2017, 18:50:46 ip
Vastaus #18

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Hyvä kysymys onko missään vapaata maata mutta kieltääkö EU intian, Kiinan ja monen muun maan hiilen polttoa. Pitääkö heidän antaa rahaa Kreikalle joka vain nauraa eikä ikinä maksa velkojansa, kuka kielsi meiltä kaupan Venäjälle ja kärsiikö esim. Saksa ettei oltermannirekat enään aja rajanyli.

Mun koira on varmasti vapaa kun tossa metsässä päästän irti ja sanon vapaa, myös mökillä on vapaa vaikka meneekin nuuskimaan naapureiden krillit. On sovittu että saa vierailla ja naapurien lapset vaan tykkää.

Mutta siis kaikenkaikkiaan voidaan katsoa että suomi on olosuhteisiin nähden mahdollisimman vapaa maa...

Paskan pamaus. Suomi on itsenäinen ja sitä juhlin joulukuun 6 pv ihan tosissani. Jos joku näin juhlavuonna haluaa välttämättä katsoa asian olevan toisin, niin tehkööt niin. Vapaassa maassa saa tehdä niinkin. Hieno homma. On se hienoa että mahdollinen pessimistikin saa kertoa mielipiteensä avoimesti, kaikissa maissa ei voi. Sitä kutsutaan mielipiteen vapaudeksi.

Juuri valmistuneen vuositilaston mukaan Eteläafrikassa tehdään 52 murhaa, 109 (ilmoitettua) raiskausta ja 46 sieppausta PÄIVÄSSÄ. Niinkun siellä haluttiin aparthaidista eroon. Ja nyt suurin osa värillistäkin kaipailee niitä aikoja. Olivat vapaampia ennen vapautta.
Sellasta on vapaus. Tuttava eteläafrikassa oli kellarissaan duunissa, tuli aidan läpi muutama värillinen ja kertoi että kannattaa mennä seinänviereen ihan hiljaa seisomaan vähäksiaikaa. No tämä, entinen erikoisjoukkojen mies ei menny, ei antanu poikien viedä työkalujaan vaan latas turpaan niitä. Sai syytteen rasismista. Että on niitäkin maita joissa joutuu nukkumaan aseen kanssa, ja aamusuihkussaki oltava vähintään veitsi mukana. Se on nimittäin vapaa maa kun aparthaid loppu.

Minkälaista vapautta nyt sitte haetaan. Jos ei jumalaut ole nähny kun turengin ja mäntsälän välin niin aika kapee on otanta...

Lokakuu 27, 2017, 19:47:07 ip
Vastaus #19

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä mulla on viitisentoista maata nähtynä ja Rautsi ole rauhassa, niin kauan ku mökilläni olen vapaa riittää mulle. No sitä en ymmärrä kun ostin vesijättömaata ja paan verkon omille vesille pitää mulla olla kalakortti, nimi pyydyksen merkissä riittää ku kaikki tarkastajat on vatusvenskejä niin mun nimellä oleva merkki putoo kuin kuuma kivi takaisin mereen. On mulla kuiteski luvat kunnossa kun istuttavat kuhaa mereen ja kelpo kalaa on, vapaus on ihana asia ja mä nautin siittä.

Lokakuu 27, 2017, 20:15:37 ip
Vastaus #20

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Kyllä mulla on viitisentoista maata nähtynä ja Rautsi ole rauhassa, niin kauan ku mökilläni olen vapaa riittää mulle. No sitä en ymmärrä kun ostin vesijättömaata ja paan verkon omille vesille pitää mulla olla kalakortti, nimi pyydyksen merkissä riittää ku kaikki tarkastajat on vatusvenskejä niin mun nimellä oleva merkki putoo kuin kuuma kivi takaisin mereen. On mulla kuiteski luvat kunnossa kun istuttavat kuhaa mereen ja kelpo kalaa on, vapaus on ihana asia ja mä nautin siittä.

No löytyhän se vapaa maa. Mökiltä. Niin mullaki.

Lokakuu 27, 2017, 23:02:57 ip
Vastaus #21

Jorma Korolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No höh. Viisaat ovat miettineet nämä asiat valmiiksi jo hyvin kauan aikaa sitten. Eikös Platonilla ole ihan hyvä resepti, miten pistetään asiat rullaamaan:

"Valtiossa Platon kuvailee täydellistä, oikeudenmukaista ihannevaltiota. Se oli pieni kaupunkivaltio, jotta valtion yhtenäisyys ei heikkenisi. Ihmiset oli jaettu kolmeen kastiin:

- työläisiin, jotka olivat ainoita, joilla oli omistusoikeus, mutta heillä ei ollut asiaa politiikkaan,
- alempiin vartijoihin, jotka toteuttivat vartijoiden ohjeita ja hoitivat valtion yleisiä hallintotehtäviä,
- ja valtiota johtaviin vartijoihin, todellisiin filosofeihin, joiden löytäminen ja koulutus oli oleellinen valtion toiminnan tavoite."

Tuosta lisää: https://fi.wikipedia.org/wiki/Valtio_(Platon)

Kaupunkivaltioita ei o kovin montaa jäljellä, mutta Monacossa menenee aika mukavasti? Oulu ainakin voisi alkaa nollaverotuksen valtioksi, semmoset houkuttelee rikkaita, joiden kerskakulutus elättäis meidät köyhät.  :)

Lokakuu 28, 2017, 08:43:11 ap
Vastaus #22

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No höh. Viisaat ovat miettineet nämä asiat valmiiksi jo hyvin kauan aikaa sitten. Eikös Platonilla ole ihan hyvä resepti, miten pistetään asiat rullaamaan:

"Valtiossa Platon kuvailee täydellistä, oikeudenmukaista ihannevaltiota. Se oli pieni kaupunkivaltio, jotta valtion yhtenäisyys ei heikkenisi. Ihmiset oli jaettu kolmeen kastiin:

- työläisiin, jotka olivat ainoita, joilla oli omistusoikeus, mutta heillä ei ollut asiaa politiikkaan,
- alempiin vartijoihin, jotka toteuttivat vartijoiden ohjeita ja hoitivat valtion yleisiä hallintotehtäviä,
- ja valtiota johtaviin vartijoihin, todellisiin filosofeihin, joiden löytäminen ja koulutus oli oleellinen valtion toiminnan tavoite."

Jaa? olisiko tuo ihannevaltio?...No-ainakin siitä
listalta puuttui ahneet välistävetäjät,joiden mielestä
kaikki näköpiirissä oleva raha ja varallisuus kuuluu heille-
oikeita nykypäivän "Kauppaneuvos Paukkuja".

Mutta itsenäinen tai ei tämä Suomi-kyllä tuolta EU:sta satelee
paljon tänne tarpeetonta ja osin meikeläisiä vahingoittavia lakeja,
ohjeita ja määräyksiä,jota ilman Suomessa pärjättäisiin paremmin.

Yksi esimerkki on tämä mäntyöljyn poistaminen biopolttoaineen aineosana-
se tulee vielä Suomi-autoilijalle kalliiksi.Toinen taas rengaspaineen automaattinen
varoitusjärjestelmä-ne ei vissiin usko,että Suomessa osataan kyllä nitä
rengaspaineita itekkin syynätä.Ainakin useimmat osaa.

Nämä ovat melko pieniä juttuja-vaan on siellä isompiakin-ja kaikkea tuskin
kansalaisille edes kerrotaan.

Mutta 6/12 juhlitaan...ja käydään hautuumaalla morjestamassa oikeita
vapaustaistelijoita!

t. Markku

Tuosta lisää: https://fi.wikipedia.org/wiki/Valtio_(Platon)

Kaupunkivaltioita ei o kovin montaa jäljellä, mutta Monacossa menenee aika mukavasti? Oulu ainakin voisi alkaa nollaverotuksen valtioksi, semmoset houkuttelee rikkaita, joiden kerskakulutus elättäis meidät köyhät.  :)

Lokakuu 28, 2017, 10:07:47 ap
Vastaus #23

Jorma Korolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Esimerkki siitä miten Suomen maksujen palautus kehittämisrahoituksena toimii maaseudun paikallisen kehittämisen osalta:

-Leader -rahoituksessa https://www.oulunseudunleader.fi/fi/etusivu paikallisesti on laadittu kehittämisohjelma, jolla haetaan esim 5 miijoonan euron rahoituskehys hankkeisiin muutaman kunnan alueella jaettavaksi. Kehykseen varataan noin 20 % kehyksen hallinnointiin, eli byrokratian pyöritykseen paikallisesti  varataan heti alkuun miljoona.
-Kyseisestä paikallisesta ohjelmasta rahoitetusta hankkeesta tekee lausunnon (miljoonalla) palkattu paikallinen henkilö ohjelman hallinnointia pyörittävän yhdistyksen hallituksen kanssa.
-Sitten paikallinen lausunto postitellaan hankehakemuksen kera ELY-keskukseen joka tekee hankkeeseen rahoituspäätöksen.
-Kun hankkeeseen syntyy kuluja, tehdään maksatushakemus johon  antaa paikallinen toimija taas lausunnon ja ELY-keskus tekee maksatuspäätöksen ja loppumaksatuksessa tarkastuksen, jonka päälle voi tulla myös EU-tason tarkastaja Brysselistä tai MAVI:n tarkastaja valtiolta.

Hanke-esimerkkinä esim. oheisessa linkissä mainittu Palveluportaat-hanke:

http://www.utajarvi.fi/sivu/fi/uutiset/?type=1&location=&id=4897&action=show_one

Se on mukana esim. järjestämässä hautuumaakierroksia paikallisen yhdistyksen kanssa  :laugh:

Ettei kuvio olisi liian selkeä, on Palveluportaat-hanke 5 miljoonan rahoituskehyksen hakeneen yhdistyksen itse hakema ja hallinnoima  ???

EU-Hankerahalla on toteutettu esim.  jatkuvaa tappiota tekevät Kierikki-keskus ja Liminganlahden luontokeskus lukemattomien tehottomien kehittämishankkeiden ohella.

Näin me käytetään EU.lta palautuva ns. kehittämisraha.  :o

Lokakuu 28, 2017, 10:18:20 ap
Vastaus #24

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tässä kari Suomalaisen aatteet silloin joskus..

[ylläpito on poistanut liitteen]

Lokakuu 28, 2017, 10:52:20 ap
Vastaus #25

Jorma Korolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2009/09/28/rahan-puhdistava-vaikutus

"...Jo nyt on nähtävissä tämän ekosaagan lopputulos: haja-asutusalueen omakotitalojen pihoille haudataan muovia, elektroniikkaa ja sähköpumppuja, jotka unohdettuina puhdistavat jätevettä yhtä hyvin tai huonosti kuin perinteiset saostuskaivot. Mutta se tuskin enää ketään kiinnostaa. Rahaa on käytetty ja se on ympäristöhallinnon mielestä todiste siitä, että ympäristöteko on tehty. Ja tämän myös kansalaiset ymmärtävät. He odottavat viranomaisten pysyvän poissa niskastaan, kun suojeluraha on kerran maksettu..."

Maaseudun jätevesihässäkkä on dominoefekti, jonka kaltaisia pitäisi pystyä EU-Suomessa välttämään. Mistähän sekin sai alkunsa, ettei olisi ollut jonkun ministeriön viskaalin EU-direktiivin virhetulkinta? Hups   :P

Lokakuu 28, 2017, 11:16:11 ap
Vastaus #26

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä mä EU:ta syytän, jossain pihtiputaalla on sikala ja sata nautaa pellolla. Vieressä asuva mumma osti toimimattoman puhdistus systeemin kun sai veden mökkiinsä ja sisävessan. Kunnon imeytyskaivo riittäisi hyvin ja jos mumman kiinteää jätettä tulee siihen kaivoon se voidaan viiden vuoden välein imuautolla. Kyllä se EU:n päätös oli.

Lokakuu 28, 2017, 11:18:02 ap
Vastaus #27

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Meidänkin EU on sitä mitä meidän nerokkaat poliitikot haluaa...

Lokakuu 28, 2017, 11:28:59 ap
Vastaus #28

Jorma Korolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joskus olin Eu-hankkeisiin liittyvissä työhommissa mukana.

Kun paikallisessa koulutuksessa kysyi, miksi nämä EU-hankemenettelyt on niin mutkikkaita

-Paikallinen yhdistystoimija sanoi että ELY-keskus ohjeistaa hommat pöljästi
-Ely-keskuksen viskaali selitti että ministeriö ohjeistaa hommat pöljästi
-Ministeriön edustaja puolestaan selitti että EU ohjeistaa hommat pöljästi

Jäljitysketju katkeaa siihen, ei ole enää ketään keltä seuraavaksi kysyä mistä joku menettely juontaa juurensa. Joskus voidaan vuosien päästä hoksata että joku sääntö onkin ymmärretty Suomessa ihan väärin. Joskus ei, se voi olla pöljä menettely ihan muuten vaan.

On EU:sta varmaan hyötyjäkin, esim. rahaliitto, mutta sen kasvoton koneistomaisuus on pelottavaa.

Lokakuu 28, 2017, 11:30:39 ap
Vastaus #29

Taito Nuutinen

• Vieras
Lainaus suoraan wikipediasta=
Euroopan unioni ei ole liittovaltio, kuten esimerkiksi Yhdysvallat, koska sen jäsenvaltiot ovat riippumattomia ja itsenäisiä. Se ei ole myöskään puhtaasti hallitustenvälinen järjestö YK:n tapaan, koska jäsenvaltiot ovat yhdistäneet unioniin voimavaransa saadakseen enemmän vaikutusvaltaa kuin niillä yksin voisi olla. Tämä on mahdollista unionin toimielinten tekemien yhteisten päätösten avulla.

Ja lainaus Eu:n sisäisiltä sivuilta=
EU:n perussopimuksissa määriteltyihin tavoitteisiin pyritään erityyppisillä oikeudellisilla säädöksillä. Niistä toiset ovat sitovia, toiset eivät. Joitakin säädöksiä sovelletaan kaikissa EU-maissa, osaa vain muutamassa.
Asetukset

Asetukset ovat sitovia säädöksiä, joita on sovellettava kaikilta osiltaan kaikkialla EU:ssa. Kun EU halusi esimerkiksi määrätä yhteiset suojatoimet EU:n ulkopuolelta tuotavien tavaroiden osalta, EU:n neuvosto antoi asiasta asetuksen.
Direktiivit

Direktiiveissä määritellään tavoitteet, joihin kaikkien EU-maiden on yllettävä. Maat saavat kuitenkin itse päättää laeista, joilla tämä toteutetaan. Yksi esimerkki on direktiivi kuluttajien oikeuksista, jolla parannetaan kuluttajien asemaa EU:ssa. Sillä kielletään esimerkiksi verkko-ostosten piilokulut ja pidennetään aikaa, jonka kuluessa kuluttaja voi perua ostoksensa.
Päätökset

Päätökset sitovat niitä, joille ne on osoitettu (esimerkiksi yksittäinen EU-maa tai yritys), ja niitä sovelletaan sellaisinaan. Komissio on tehnyt esimerkiksi päätöksen EU:n osallistumisesta järjestöyhteistyöhön terrorismin torjunnan alalla. Päätös koskee vain siinä mainittuja organisaatioita.
Suositukset

Suositukset eivät ole sitovia. Esimerkiksi komission suosituksella, jonka mukaan EU-maiden oikeusalan viranomaisten olisi tehostettava videoneuvottelujen käyttöä alan kansainvälisen yhteistyön edistämiseksi, ei ole oikeudellisia seurauksia. Suosituksen avulla eri toimielimet voivat ilmaista kantansa ja ehdottaa toimia ilman, että suosituksen kohteena oleville seuraisi siitä oikeudellisia velvoitteita.
Lausunnot

Hölöttäkää äijät mitä hyvänsä mieleen tulee mutta minä uskon ennemmin näihin julkaisuihin ;D ;D ;D ;D