Kirjoittaja Aihe: Qashqai ?  (Luettu 23073 kertaa)

Lokakuu 26, 2017, 19:11:58 ip
Vastaus #45

Juhani Halmeenmäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niin, että onko nuo pienet pensa-Pösöt täysiä paskoja?

Mikä on pieni pensa-Pösö?
Uusi kolmesylinterinen PureTech vai joku perinteinen 8-venttiilinen?

No ainakin kori kestää 90-luvulta alkaen hyvin. Ongelmia, tai no siis normaalia suurempaa kulutusta on sähkölaitteissa, alustan osissa, rumpujarruissa, voimansiirrossa.
Suzuki VX 800 '92 sivuvaunulla, sekä MB 230CE ja SLK200
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!

Lokakuu 26, 2017, 21:47:56 ip
Vastaus #46

Juhani Halmeenmäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Noo, mulla on '79 ja '89 ja '16 autot. Viimeksimainittu siksi, että se nyt vaan on oltava se varmatoiminen käyttöauto, jokka viitsii ajaa viisi tuntia kotimatkaa illalla pimeässä ja paskakelissä. Jonka mittariin tulee 30 tkm vuodessa, joka on lukema, jolla nuo aiemmat saa tapettua liian aikaisin. Ne, joilla on tarkoitus liikkua vuosikymmeniä, vapaa-ajan ajossa.

Lokakuu 26, 2017, 21:55:27 ip
Vastaus #47

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Tarkoittiko hän kenties pösö 107, Citroën c1 ja tojota aygo modeleita? Vahvoja on mielestäni, pieniä vaan ovat. No ei tule isoja vikoja...

”Mersun W124 toimuvuus oli samoin testattu, mutta malli on jo iäkäs eikä vastaa nykyajajan vaatimuksia”

Minulle kelpaisi jos uuden saisin tai mersun pajalla täydellisesti peruskorjatun. No minähän kyllä  en itsekään vastaa nykyajan vaatimuksia. Kaipaankin aikaa kun vielä autot olivat autoja, miehet miehiä ja naiset naisia.

Oikein. Mulla on ollut useitakin autoja, jotka ovat muka epätaloudellisia, erittäin kalliita pitää, ja eivät näin ollen kelpaa kellekään.
Siksi ne ovat todella halpoja, yleensä erittäin hyviä ajaa, kunhan ne pikkuviat laittelee huvikseen kuntoon. Pikkuviat joista merkkikorjaamo on esittänyt mielettömän kustannusarvion... esimerkkinä S-typen vaihteenvalitsimen mekanismi, jonka tänään korjasin pienellä metallinpalalla ja ruuvilla, aiempi omistaja oli kyseistä osaa etsinyt ulkomaita myöten. Ehkä se syö pensaa kaksi litraa enemmän kuin eukon focus mutta se ajonautinto. Syököön vaan.
Nämä ylikoulutetut autoilijat jotka eivät halua liata siistejä pikku käsiään, he järjestävät meille vaatimattomammille hyviä kulkuneuvoja karkkipussin hinnalla, tosi on.
Miksi mulla pitäisi olla ihkauusi kallis auto jossa saattaa olla leivänpaahtimen pohjalevy, riisipussin moottori ja kiinassa tinatut sähkölaitteet? Tukkakin jää aamulla kampaamatta, parta ajamatta, saatan haista luonnonkaasulle mutta silti kelpaan ihmisenä sairaalaan aina kun sairastun... voi voi. ;)
Just niin. Tarviiko noita ajokkeja ostaa aina jollain järki perusteella? Maailma olis tylsä paikka ja ihmiselo melko ankeeta jos kaikki ajokit ostettaisiin aina jollain järkiperusteella.
 Vähän samoilla vaihde asioilla: xj12 vaihdevaijerin kulmanivel. Alkup. 130 eur. ja siihen käypä, ihan yleismallin tarvikenivel motonetista 4,90 eur.

Lokakuu 27, 2017, 06:09:30 ap
Vastaus #48

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Tarviiko noita ajokkeja ostaa aina jollain järki perusteella? Maailma olis tylsä paikka ja ihmiselo melko ankeeta jos kaikki ajokit ostettaisiin aina jollain järkiperusteella.

Suomessa ei oo soveliasta ostaa autua muutoin, ku järkiperusteella, sillä muuten katotaan pikkusen kieroon. Ajamisen pitäis olla nautinto, sillä se on niitä harvoja hetkiä, ku saa olla ihan omassa rauhassa. Viime vuosina on tullut pukattua autolla n. 60-70 tkm vuodessa, joka vastaa aikana n. 900-1000:tta tuntia, joten ei vaan jaksa mittään järkiperusteilla ostettua kidutuskammiota.

Aavistuksen oon jopa katteellinen Ristolle ja Tuomolle. S-type ja XJ on niitä autoja, jotka ois halunnut omistaa, mutta valitettavasti pihalle ja elämään mahtuu rajallinen määrä rompetta.
Kahden pytyn loukussa.

Lokakuu 27, 2017, 07:21:02 ap
Vastaus #49

Jaakko Latvanen

• Vieras
Tuosta Mikan jutusta ja lasten näkemyksestä.  Meillä entisessä elämässä 90-luvun alusta 13 vuotta etteenpäin ajettiin 740 Volvolla, melkein uutena ostetulla ja miun mielikuvissa kalliilla ja hienolla ylemmän luokan autolla. Kolme muksua mahtu kyytiin, asuntovaunua kiskottiin Lappiin ja Keski-Eurooppaan. Sammaan ajanjaksoon tallissa tapahtu yhen moottorpyörän entisöinti, ja lapset oli kuulleet käsitteen museorekisteri. Volvon loppuaikoina kyselivät, että millon meijän auton saa museorekisterriin...

Heidän maailmankuvassaan meillä oli aina ollut sama auto, kun kaikki naapurit vaihtoivat autojaan. Eli erilainen ko miun näkemys. Volvo vaihtu yli 300.000 km palveltuaan sitte pakuriin, ko miun talous muuttu poikamiestalouveks.

Vahva auto oli se Volvo.

muistel jv

Lokakuu 27, 2017, 08:19:00 ap
Vastaus #50

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Autojen hyvyys on ikuisuuskysymys, enpä lähde tuolle suolle tarpomaan. :laugh:

L&K.

Lokakuu 27, 2017, 08:54:20 ap
Vastaus #51

Juhani Halmeenmäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tarviiko noita ajokkeja ostaa aina jollain järki perusteella? Maailma olis tylsä paikka ja ihmiselo melko ankeeta jos kaikki ajokit ostettaisiin aina jollain järkiperusteella.

Suomessa ei oo soveliasta ostaa autua muutoin, ku järkiperusteella, sillä muuten katotaan pikkusen kieroon. Ajamisen pitäis olla nautinto, sillä se on niitä harvoja hetkiä, ku saa olla ihan omassa rauhassa. Viime vuosina on tullut pukattua autolla n. 60-70 tkm vuodessa, joka vastaa aikana n. 900-1000:tta tuntia, joten ei vaan jaksa mittään järkiperusteilla ostettua kidutuskammiota.

Aavistuksen oon jopa katteellinen Ristolle ja Tuomolle. S-type ja XJ on niitä autoja, jotka ois halunnut omistaa, mutta valitettavasti pihalle ja elämään mahtuu rajallinen määrä rompetta.

Juu, kun paljon ajaa, niin sen auton pitää olla kaikin puolin mieluinen.

Ja nuorena istui millä tahansa saunajakkaroilla, mutta nyt sen penkin pitää olla vimpan päälle. Huonolla penkillä alkaa tulla kramppia sinne sun tänne, ja pissataukojakin joutuu pitämään useammin. Esim mulla pitää olla erilliset etu- ja takaosan korkeussäädöt, sekä pitkä istuinosa, kun noita jalkoja on siunaantunut normaalia pidempi mitta.

Yksi iso asia on valot. Vaikka ei laseja tarvikaan, niin kyllä mulla hämäränäkö on heikentynyt. Halogeenivalot on tien päällä julmetun paljon huonommat kuin kunnon ksenonit tai ledit. Siinä kehitys on ollut oikeesti hienoa. No, isäukko ostaessaan hiljattain uuden auton sanoi, että jätti paremmat valot kauppaan, kun voi jo valita, että ei aja pimeässä. Mulla ei ole siihen mahdollisuutta kun pitää olla mukana työelämässä vielä.

Toinen juttu on nuo passiivisemmat turvavarusteet. ABS-jarrut ja ESP-ajonvakautus on jo todistettu ehdottoman hyviksi turvavarusteiksi. Mutta esim tänä kesänä on hätäjarrutehostin pelastanut mut kahdelta eläinkolarilta. Eka oli rusakko, joka loikkasi maantiellä suoraan keulan eteen, ja olisi vienyt normaalijarruilla mukanaan osan keulaa. Toinen oli peura, joka juoksi tielle metsästä, ei siis mahdollisuutta havaita etukäteen. Siinä jäi sentään oikein kymmeniä senttejä pelivaraa keulaan, joten nuori ja nopea olisi saattanut ehkä tuurilla selvitä normaaliajrruilla...

Luonnosta en sano mitään, mutta jo lompakkokin kiittää kun sen uudemman auton kulutus on rutkasti pienempi.

Sen verran järjetön olen itse ollut, että autossa on sitten oltava kaikki mahdollinen herkku. Mukavuuttahan ne on, mutta joillain merkeillä ne ei ole edes kalliita. Toisaalta esim avoautokuume laskee aina kun avaa sen lasikaton, josta tulee myös mukavasti valoa hyttiin pimeään syksyaikaankin...

Ja missäs muuten on se tehdas, joka valmistaa niitä käytettyjä, vanhoja, halpoja autoja? Kyllä jonkun vaan täytyy se auto ostaa uutena, jotta se joskus olisi se käytetty...

Lokakuu 27, 2017, 19:29:59 ip
Vastaus #52

Pekka Tuukkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Autojen hyvyys on ikuisuuskysymys, enpä lähde tuolle suolle tarpomaan. :laugh:

L&K.

Juurikin näin ja meidän Isä on vahvempi kuin teidän Isä

Lokakuu 28, 2017, 06:36:47 ap
Vastaus #53

Kari Tirkkonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Oikein. Mulla on ollut useitakin autoja, jotka ovat muka epätaloudellisia, erittäin kalliita pitää, ja eivät näin ollen kelpaa kellekään.
Siksi ne ovat todella halpoja, yleensä erittäin hyviä ajaa, kunhan ne pikkuviat laittelee huvikseen kuntoon. Pikkuviat joista merkkikorjaamo on esittänyt mielettömän kustannusarvion... esimerkkinä S-typen vaihteenvalitsimen mekanismi, jonka tänään korjasin pienellä metallinpalalla ja ruuvilla, aiempi omistaja oli kyseistä osaa etsinyt ulkomaita myöten. Ehkä se syö pensaa kaksi litraa enemmän kuin eukon focus mutta se ajonautinto. Syököön vaan.
Nämä ylikoulutetut autoilijat jotka eivät halua liata siistejä pikku käsiään, he järjestävät meille vaatimattomammille hyviä kulkuneuvoja karkkipussin hinnalla, tosi on.
Miksi mulla pitäisi olla ihkauusi kallis auto jossa saattaa olla leivänpaahtimen pohjalevy, riisipussin moottori ja kiinassa tinatut sähkölaitteet? Tukkakin jää aamulla kampaamatta, parta ajamatta, saatan haista luonnonkaasulle mutta silti kelpaan ihmisenä sairaalaan aina kun sairastun... voi voi. ;)

Täysin samaa mieltä, mulla on ollut 21 autoa joista yli puolet englantilaisia, ranskalaisia tai alffoja, ymmärrän hyvin auotmyyjän asenteen ns. ongelma autoihin mutta juurikin heistä ja suurten joukkojen mielipiteestä johtuen perusvahvoja hyviä autoja saa 10+ ikäsenä erittäin edukkaasti jos viittii vähän pikkujuttuja tuunailla ja fixaa. Vaika mulla ei 80 luvulla ollu juurikaan alle 100.000 ajettuja eikä 2000 luvun alun jälkeen juurikaan alle 200.000 ajettuja autoja niin ainoastaan kerran on kone menny ja kerran aski, molemmat sai ite korjattua ja molemmat meni ns. suurten joukkojen arvostamista arvo merkeistä joita siis niitäkin mulla on ollut. Vikoja on kaikissa.

Lokakuu 28, 2017, 07:13:52 ap
Vastaus #54

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Juhani Halmeenmäki
« : eilen kello 08:54:20 »

"Ja missäs muuten on se tehdas, joka valmistaa niitä käytettyjä, vanhoja, halpoja autoja? Kyllä jonkun vaan täytyy se auto ostaa uutena, jotta se joskus olisi se käytetty..."

Antaa saksalaesten ostoo ne uuvet autot, haetaan myö ne niihin entiset sitten sieltä.
Eikä tarte männä ite ies Saksaan, on niitä hyviä käytettyjä laatuautoja tiällä meilläkii tarjolla. :P

[ylläpito on poistanut liitteen]
-pena-

Lokakuu 28, 2017, 09:29:20 ap
Vastaus #55

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Osta vaan Timo se Quuskai-ihan hyvin silläkin
pensa muuttuu hiilivetykaasuiksi,vedeksi ja CO2:ksi..

Ihan helpolla ja hauskalla tavalla-eikä edes kauheen kalliilla
tavalla.

t. Markku

Lokakuu 28, 2017, 10:19:34 ap
Vastaus #56

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Naapurilla ole mennävuosina ja ei sitä parkis nähnyt, taxilla meni töihin. No työsyhde auto mutta yhtä huono kuin Opeli eli aina rikki ja korjaukset sitten kesti, sitikkaa kokeili ja etuvalojen vaihto oli päivän työ. Oliko vaan huonoa tuuria ?

Lokakuu 28, 2017, 10:28:43 ap
Vastaus #57

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No jaa..voipa ollakin.Sillä tuuristahan sekin
on kiinni,kelle kasvaa iso kul...i !

t. Markku

Lokakuu 28, 2017, 17:46:19 ip
Vastaus #58

Jaakko Latvanen

• Vieras