Kirjoittaja Aihe: Laakerit mittojen mukaan.  (Luettu 3840 kertaa)

Syyskuu 03, 2017, 23:08:32 ip
Luettu 3840 kertaa

Mika Törne

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pistinpä tähän ihan oman otsakkeen, jos useampi ihminen tämän näkisi.
Eli lepakko suzukiin olen ohjauslaakereita koittanut metsästää. Ja itseasiassa en ole vielä alkuperäisiä kuulalaakereita edes etsinyt, vaan kartiorullat hakusessa.

Eli jos joku tietää, että jossain toisessa pyörämallissa on samankokoiset laakerit, niin olisin kiitollinen tiedosta.
Koot ovat
ylempi 24x45x14,4
Alempi 27x45x14,4

Britti ebayssa myydään juuri tähän pyörämalliin laakereita, mutta jostain syystä ovat eri kokoa?

Syyskuu 06, 2017, 14:32:00 ip
Vastaus #1

Mika Törne

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hiljaista on.. Alan kallistumaan laakerien sovitukseen. 25x45x14 näyttäisi löytyvän maailmalta. Yläpää menee varmaan 0.5mm pellistä tehdyllä shimmillä. Mutta tuo alapään reiän suurentaminen voi vaatia työtä. Ei varmaan mene suoraan sorvilla, että hiominen olisi ainoa vaihtoehto.
Jos metallimiehiä paikalla, niin sanokaa mitä mieltä.

Syyskuu 06, 2017, 17:07:06 ip
Vastaus #2

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Vastaavan akselin reiän suurentamiset teetin jokunen vuosi sitten Yläjörvellä jossain hiontafirmassa,hyvin onnistui.Voin ottaa selville firman jos tarpeellista.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Syyskuu 06, 2017, 17:15:28 ip
Vastaus #3

Keni Hiltunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Miten muuten tuo kartiorullien sovittaminen kuulalaakerien tilalle muuten onnistuu? Mulla on tulossa sama homma mutta eri pyörään. Ohjauslaakerissa on vain irtokuulat joita ei ole enää tallessa. Kaiketi halvimmalla pääsisi kun vaan hakisi laakeriliikkeestä sopivia haulia mutta mielellään tuon nyt samalla rakentaisi vähän paremmaksi.

Syyskuu 06, 2017, 21:03:05 ip
Vastaus #4

Mika Törne

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ehkä koitan tehdä itse ensin kaverin pajalla vanhaan laakeriin, jos ei onnistu, haetaan ammattilainen.

Ja kuulalaakerin vaihto rullalaakeriin käsittääkseni ihan "bolt on" homma. Siis normaalisti  ::)