Kirjoittaja Aihe: Veteraaniralli 2017  (Luettu 22698 kertaa)

Elokuu 08, 2017, 20:56:49 ip
Vastaus #15

Tarja Montonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No minäpä olin paikalla. Ravintola Riemu oli kuulemma perjantaina kiinni, koska ravintoloitsija oli ajatellut ettei sateella tule asiakkaita kuitenkaan joten miksipä suotta avata. Jahka järjestävä kerho näitä Himoksen kanssa selvii saadaan varmaan enempi tietoa mikä meni suunnittelussa pieleen. Ei se tätä rallia pelasta tietenkään näiltä osin, mutta saattaa olla opiksi muille tapahtumia järjestäville. Menihän siellä sentään monta asiaa ihan hyvinkin. Aurinkokin nähtiin.

Elokuu 08, 2017, 21:16:06 ip
Vastaus #16

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
FB:n puolelta arvosteleva kirjoittelu on poistettu vaikka arvostelu koskikin etupäässä Himosta
Eikö VMPK todella kestä kritiikkiä?
Varsinkin, kun se kohdistui Himoksen palveluihin.
Muistuttaa eräiden maiden "lehdistövapautta".
Muistutan mitä täällä foorumissa sanoin aikaisemmin asiakaspalvelukeskustelussa: valittava asiakas on vielä kiinnostunut toimittajan tuotteista (tässä VMPK: n toiminnasta).
Hunoin on se asiakas, joka ei valita vaan vaihtaa toimittajaa.
Nyt FB-foorumimme ylläpitäjä on kyllä alittanyt itsensäkin!

Itse olen toinen VMPK:n FB ryhmän ylläpitäjä, ja voin taata ettei ylläpito ole poistanut rallia kritisoinutta keskustelua. Hommassa on käynyt todennäköisesti niin, että keskustelun aloittaja on itse poistanut ketjun.

Kyllä VMPK kritiikkiä kestää, ja pitääkin kestää. Jos ja kun homma on mennyt pieleen, asiasta on keskusteltava ja otettava opiksi, ettei vastaavaa enää pääsisi tapahtumaan.

Timo Eronen
Tuota mietin itsekin: keskustelun aloittaja voi myös poistaa kuskustelun.
Samoin m yös kuva-albumin avaaja voi poistaa koko albumin riippumatta siitä kyinka moni sinne on ladannut kuviaan.
Tämä kuva-albumijuttu on yksi FB:n epäkohta, johon olen yhden ryhmän ylläpitäjänä törmännyt.
Siinä on 3500 jäsentä ja sensuuri kohtaa vain lainvastaiset kommentit, säädyttömyydet ja muihin henkilöihin menevät loukkaukset muttei ylläpitäjän kritiikki!

Muistaskseni VMPK:n FB:ssa oli kaksikin aloitettua keskustelua ko Himoksen asiasta!
Molemmat ovat hävinneet!  :o

Elokuu 09, 2017, 11:14:00 ap
Vastaus #17

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Reijo Huhtakangas: "Itse olen siellä parissa rallissa käynyt, ja silloin kyllä kaikki toimi hienosti,"
Uskokaan nyt juntit pohjanmaan poikaa, joka tietää kaikki asiat. Ei ollut paikalla, mutta tietää silti.
Voi hyvä tavaton.

Olen ollut Himoksella kahdessa HD-rallissa, ja yhden kerran ihan muuten vaan lomailemassa, paikan tarjoamissa palveluissa ei ole ollut mitään valittamista noilla käyntikerroilla, ja näitä HD-rallejahan siellä on ollut jo parinkymmenen vuoden ajan vuosittain, moni kavereistani käy niissä, jos tuollaisia ongelmia olisi ollut niin kyllä niistä olisi puhuttu, ja varmaan vaihdettu rallipaikkaakin tarvittaessa.

Luulen että nyt on ollut kyse siitä mitä palveluita on haluttu/tilattu rallin järjestäjän taholta, sinne kyllä varmasti tulee ukkoa ja akkaa ruokaa ja olutta/viinaksia myymään jos semmosta Himokselta pyydetään.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 09, 2017, 14:03:07 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Elokuu 09, 2017, 12:52:08 ip
Vastaus #18

Mika T Kyllönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
"Muistaskseni VMPK:n FB:ssa oli kaksikin aloitettua keskustelua ko Himoksen asiasta! "

.. Facebookissa kirjoittelu on kuin yrittäisi pelata shakkia pulun kanssa; lopulta se pulu kaataa kaikki nappulat, pa#koo laudalle ja tepastelee rehennellen voittoaan...  ;D :P

... joten noin oli fb kuvattu mullikkabladetissa ( eli savon sanomissa...)

Elokuu 09, 2017, 16:29:12 ip
Vastaus #19

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
"Muistaskseni VMPK:n FB:ssa oli kaksikin aloitettua keskustelua ko Himoksen asiasta! "

.. Facebookissa kirjoittelu on kuin yrittäisi pelata shakkia pulun kanssa; lopulta se pulu kaataa kaikki nappulat, pa#koo laudalle ja tepastelee rehennellen voittoaan...  ;D :P

... joten noin oli fb kuvattu mullikkabladetissa ( eli savon sanomissa...)
😂
Riippu kyllä myös ylläpitäjästä.
Mutta politiikka-, uskonto- yms mielipideasioissa se menee juuri noin!
Ne kaikki perustuvat näkemykseen, jota ei pysty tai haluta perustella.
Niinkuin ei tätäkään mielipidettä.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 09, 2017, 16:32:44 ip kirjoittanut Jouko Kuisma »

Elokuu 09, 2017, 18:30:42 ip
Vastaus #20

esko m järvinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jotain hyvääkin ja positiivista Himokselta.
Saunat  ;)
Poikkeuksellisesti moneen aiempaan veteraaniralliin verraten, lämpöä ja vettä riitti jopa savusaunassakin ja järvi oli lähellä.

Ongelmia oli sysissä ja sepissä, se on tosiasia. Lähtökohtana alueen infra, sää, osanottajamäärän vaikea ennakointi ja sitä kautta palveluiden ja tilan tarpeen vaikea ennakointi ja siitä johtuen taloudellinen riskinkanto.

Semmoinen harmittaa, että ollaan hanakasti muiden tekemisiä arvostelemassa, mutta kun tarvittaisiin käsipareja tekemiseen selitykset laistamiseen ovat hyvin monenlaisia.

T Esko J

Elokuu 09, 2017, 19:38:00 ip
Vastaus #21

Pekka Tuukkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
 " Toinen viisas sanoi, ettei pidä arvostella, jos ei itse tee paremmin, tai edes kerro kuinka se oikein pitää tehdä."

Eero N puhuu viisaita mikä siinä on ,että noita haukkuja tulee niin helposti mutta kiitokset ja kehut pidetään omassa mahassa hiljalleen.
Se on niin kovin vaikea sana toi kiitos
« Viimeksi muokattu: Elokuu 09, 2017, 19:40:34 ip kirjoittanut Pekka Tuukkala »

Elokuu 09, 2017, 20:04:38 ip
Vastaus #22

Ari Nieminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kaksi kertaa aikaisemmin olen ollut Himoksen rallissa majoittuneena mökkiin . Nyt olimme teltassa ja meidät oli kyllä täysin unohdettu. Ei pesupaikkaa aamulla vaan kaikki lukossa , eikä siinä isossa veskissä ollut valoja , lampun kanssa piti käydä kusella. Olisiko nämäkin pitänyt järjestäjän tilata erikseen ?Himosta minä arvostelen en järjestävää kerhoa. Koko paikasta meni maku , en lähde mihinkään tapahtumaan Himokselle vaikka pääsisin ilmaiseksi

Elokuu 09, 2017, 20:08:10 ip
Vastaus #23

Ilkka Eronen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • 8 SPEED
Himoksen veteraaniralli 2017, oli elämäni ensimmäinen, minusta kaikki oli ok

MUTTA EN YMMÄRRÄ MIKSI NYKY MOOTTORIPYÖRILLÄ SAI TULLA AJOLENKILLE???

Rallihan oli Veteraani moottoripyörä tapahtuma.

Elokuu 09, 2017, 21:28:41 ip
Vastaus #24

Antti Mäki-Paavola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Yamahamaha
Kyseisessä Veteraanirallissa käyneenä voin vain huokaista helpotuksesta että onneksi on vielä Latoajo. Sielä soitetaan jopa kunnon musaa iltajuhlassa.
Yamahat YZ125K '83, YZ125L Enduro '84, TZR250 '90, RD125LC '86
Hondat CB125 K5 '73 ja Monkey '85
Kawasaki KS125 '74
Tunturi Sport '73
Lusifer-Suzuki S Supermotard

Elokuu 10, 2017, 07:30:36 ap
Vastaus #25

matti yli-ketola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tulevana viikonloppuna idänihmeet ikaalisissa. Tiivis tunnelma taattu ja ruokaa ollut aina tarjolla
Kaikki vanha moottorikäyttöinen lähellä sydäntä, romustaja henkeen ja vereen

Elokuu 10, 2017, 09:56:47 ap
Vastaus #26

juha leskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
 ;D heh.. kirjoittelempa pitkästä aikaa tänne..
Saavuin ralliin ulkomaanreissusta vasta lauantai iltana klo 20 jälkeen.
.. brittirallituttuja tuli useita vastaan ja ensin he ihmettelivät missä olen piileksinyt ja heti seuraavana että onko näissä Veteraaniralleissa aina näin kuollutta? 
Sanoin että kuin rippikoululeirillä mutta hiljaisempaa  :laugh:
(omaan etupäässä caferacer tyylisen mp kulttuurin vaalimiseen kuuluu oleellisena osana äänekkäät pyörät ja railakaskin juhlinta!)

Ilta meni osaltani oikein hyvin. Kerkesin nähdä näytteille asetetut pyörät. 
Tapasin uusiakin tuttavuuksia oman italoharrastaja porukan lisäksi.
Parkkihallikatoksessa oli ihan mukavat muutamien kymmenien ihmisten  bileet.

Mutta mutta. Kyllä se mitä koko viikonlopun ajan olleilta ja kaikki täydet maksut maksaneilta kuulin oli aika karua.
Jotain pitää asioille tehdä ja isosti!
Ja johan (tosin vain nykypyörillä ajava?) uusi puheenjohtajakin huimapyörän pääkirjoituksessa fiksusti herätteli että pitäisikö mennä enemmän juurille rallin suhteen..

Ei kritiikkiä ilman rakentavaa palautetta:
Vaikka esimerkin kautta;
MP69n Kontioralli meinasi kokea kamalia kun paisui paisumistaa eikä sopivia paikkoja vatimustasoineen enää löytynyt. Lääke oli että ralli on jäsenille ja heidän kutsumilleen. Asian vakiinnutti kävijämäärän ja mahdollistaa useita paikkoja ja paremman etukäteissuunnittelun.

Kuuluuko nyky pyörät ja autot edes koko ralliin? (ehdottaisin että Brittirallityyliin uudet pyörät ja autot ulkopuolle alueen).
Ei ne nykypyörät ainakaan mihinkään veteraanipyöräparaatiin kuulu! 

Kaikille ei ikinä voi olla mieliksi ja ei pidäkkään olla!        Veteraaniralli takaisin vanhojen pyörien ralliksi ja vanha mp kulttuuri kunniaan!

Toinen asia mitä ihmettelen on että niin hienoa kuin onkin kerätä mahdollisimman paljon jäseniä (rahaa) aluekerhoihin niin jos sinne houkutellaan nykypyörillä ajavia niin kutsujilla pitää olla pokkaa sanoa että ne eivät kuulu olla rintarinnan tapaamisissa vanhojen pyörien kanssa!

T Juise

« Viimeksi muokattu: Elokuu 10, 2017, 09:59:12 ap kirjoittanut juha leskinen »

Elokuu 10, 2017, 10:26:30 ap
Vastaus #27

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Töllöstä tulee Lomamatka 70-luvulle http://areena.yle.fi/1-4168735

Siitä mallia seuraavaan Veteraaniralliin.
Portille jätetään kaikki mikä on valmistettu valitun ajankohdan jälkeen, eli kännykät, mostkarit radiot yms.

Ideaa saa jatkojalostaa vapaasti.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Elokuu 10, 2017, 10:42:17 ap
Vastaus #28

juha leskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Töllöstä tulee Lomamatka 70-luvulle http://areena.yle.fi/1-4168735
Siitä mallia seuraavaan Veteraaniralliin.
Portille jätetään kaikki mikä on valmistettu valitun ajankohdan jälkeen, eli kännykät, mostkarit radiot yms.
Ideaa saa jatkojalostaa vapaasti.
:) sopii minulle!
Muttei ehkä useimmille, mutta ihan hyvä jalostamiskelpoinen idea!! esim . hieman kilpailu tai näyttelyalue tyyppisesti rajattu alue jossa ap originaalit (vai miten sitä sanotaan) ihmeteltävinä ja jututettavina!

Brittirallissa joskus joku sanoi että harrastaa vain brittejä ja aitoja osia ja muut saa heittää hittoon! No sanojan pyörästä lensi sitten peili jorpakkoon! Mutta sanojensa mittainen mies! (harvinaisuus?)

Elokuu 10, 2017, 11:02:39 ap
Vastaus #29

Tarja Montonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No mutta pojat, muistetaanpas pari faktaa!
VMPK:n jäsenyys ei edellytä edes moottoripyörän omistamista, joten sen päätapahtumaa Veteraanirallia (joka on jäsenten suurin vuosittainen tapahtuma) voi olla melko vaikea rajata vain tietyn sorttisella kulkuneuvolla tuleviin. Päijät-Häme on jo monta vuotta järjestänyt vain vanhoille pyörille rallia, ei ole ollut yleisömenestys.
Kannattaa katsoa peiliin ja miettiä minkä ikäisellä pyörällä itse on ralleihin osallistunut, ennenkuin tekee paluun 70-luvulle. Eihän se kaikkein oleellisin seikka voi olla, uudella on ajettava jos vanha ei ole yhteistyökykyinen tai terveys niin vaatii vaikka mieli olisi vielä kuinka nuori.

Punkaharjun juhlarallia lukuunottamatta Veteraanirallien kävijämäärä on ollut melko vakio, joten paikan löytämisen vaikeus ei korreloidu suoraan kävijämäärän kasvuunkaan.

Käsittääkseni klubin puheenjohtajankaan suurin meriitti toimessaan ei voi olla tallissa seisovan pyörän merkki tai vuosiluku.

Jokainen kerho tekee näköisensä Veteraanirallin + muut tapahtumat, eläköön se pieni ero meissä! Kunhan ruokaa ja sauna saadaan, ja makuupaikka jostain ollaan oleellisten asioiden ytimessä.

Eikä yhtään tee suussa kipiää, vaikka pääsinkin sanomaan kun olin sitä edellistä Veteraanirallia tekemässä, ja näitä samoja asioita jo johtokunnassa istuessani vuosikausia pohdittiin (ja pohdittiin varmaan jo kauan ennen minunkin kauttani).

Nautitaan nyt vaan lopuista ajokeleistä ja kumarretaan kiitokseksi niille, jotka jollakin tasolla jotain yhteistä mukavaa jaksavat talkoilla. Himoksen ralli on rallateltu, seuraavassa voidaan taas ottaa opiksi ja tehdä paremmin.