Toivottavasti jo ensi talveksi saan tallin edes hieman lämpimäksi, saa nähdä miten sitten käy.
Omien kokemuksien mukaan melkeinpä heikommin, ehkä lämmöstä johtuvan haihtumisen takia. Ehkä polttoaine vanheneekin lämpimämmässä nopeammin?
Joo, kyllähän kylmässä säilyy melkein kaikki paremmin. Jossain oli tutkittu että jopa lyijyakut säilyvät parhaiten kun ne ensin lataa täyteen ja sitten pakastaa jossain -20 asteessa. Toi mun talli kylmenee ja lämpiää säiden mukaan pikku viiveellä, voi olla että tasaisempi lämpötila olisi parempi, tai lämpöisempi on huonompi, mene ja tiedä

Eeron kommenttiin viitaten, mulla oli muutamana ekana keväänä, kun ei ollut ollut säilöntäainetta tankissa, hiukan probleemaa Hondan kanssa, yleensä jompi kumpi kaasutin tulvi, korjaantui kyllä ihan vaan kohokammioita naputtelemalla. Lisäksi "tuntui" että kone alkoi toimia kunnolla vasta muutaman tankillisen jälkeen. Mutta toisaalta sitten, olihan siinä sellainenkin seikka että kyseinen Honda oli ollut pari-kolme vuosikymmentä erittäin vähällä käytöllä ja silloinkin ajettiin hiljaa ja lyhyitä matkoja. Minullakin se oli aluksi aika vähällä ajolla, muutama tankillinen kesässä. Öljyt myös mustuivat aina melkein heti. Nyt on tilanne toinen, käynti on parempi ja öljyt pysyvät kohtuu kirkkaina vaihtovälin. Mutta nyt saatankin ajella tankillisen (150km) yhtä kyytiä ja aika reippaaseen tahtiin. Eli voi olla että koneesta ja kaasuttimista on vain huuhtoutunut karstakertymät pois ja säilöntäaineella ei olekaan merkitystä

Mutta halpaa ainetta se on, sama olikohan kympin purkki on nyt kolmatta tai neljättä kesää menossa.
Olen sanonut aiemminkin ja edelleenkin väitän että uudenaikaisemmat kaasutinkoneet ja etenkin nykyaikaiset ruiskuvehkeet eivät kärsi bensan vanhenemisesta niin paljoa, koskapa polttoainesäiliöitä ja kohokammioita ei tuuleteta suoraan ulkoilmaan. Aromaattisten osien haihtuminen on niissä vähäisempää.