Kirjoittaja Aihe: Hyvää Juhannusta foorumilaisille  (Luettu 9026 kertaa)

Kesäkuu 22, 2017, 17:08:10 ip
Luettu 9026 kertaa

VMPK.fi Ylläpito

• Jäsentiedot Poissa
  • Administrator
Moi kaikille. En ole paljoa kirjoitellut ylläpidon puolelta kun ei ole ollut tarvetta viime aikoina.
Foorumimme pyörii painollaan, kirjoittelut suhteellisen asiallisia, käyttäjiä 7723, viestejä vajaat 165000.

Hyvää Juhannuksen aikaa foorumilaisille, otetaan rauhallisesti, jotta voidaan jatkaa Juhannuksen jälkeenkin.

Timo Eronen
Admin

Kesäkuu 22, 2017, 20:20:43 ip
Vastaus #1

ismo mielonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Samoin Hyvää Juhannusta myös täältä kaakosta. Pidetään puolipuristin päällä niin hyvä tulee. Lopussa voi lisätä potkua, niin niin niin kyllä lähtee, meinaan mittumaari.  8)

Kesäkuu 23, 2017, 13:22:43 ip
Vastaus #2

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Jep. Juhannusta vaan kaikille.
Laitoin äsken juhannuskeiton tulille. 6 - 7 tuntia niin alkaa olla syötävissä.

Jännä miten tällasen juustokeiton nimi, ja tavat vaihtelee eri paikkakunnilla. Punainen keitto, juustokeitto, herakeitto, juhannuskeitto jne.
Ja sitte iso vääntö, pitääkö syödä kuumana vai kylmänä? Minä syön kuumana. Ja risakorvanen kahvikupillinen kossua päälle. Puukon lyön terassin tolppaan odottelemaan huomista.

Huomenna keittelen muttia, kamala määrä näkemyksiä siitäkin...KVG.

Kesäkuu 23, 2017, 20:41:21 ip
Vastaus #3

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Just hijan kusin laidan yli ja paukkuliivit repussa, taitolaji ja onnistuu kyllä.

Kesäkuu 23, 2017, 20:52:50 ip
Vastaus #4

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Täältä myös Jusseja koko poppoolle.
Hyvin on syöty ja saunottu pitkän kaavan mukaan.

Kesäkuu 24, 2017, 00:28:53 ap
Vastaus #5

jussi veijalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt on saunottu ja syöty, hyvää juhannusta kaikille, ja muistakaa, tätä juhannusta ei ole kuin kerran sadassa vuodessa!
Eli toivotan myös Suomelle hyvää RAUHALLISTA juhannusta, 100v !

- Juve
Kaikki menee kun sovittelee... lauloi Jope

Kesäkuu 24, 2017, 02:23:38 ap
Vastaus #6

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ollos huoleton, täällä valvotaan.
Hyvää juhannusta täältä lapion varresta.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Kesäkuu 24, 2017, 05:36:29 ap
Vastaus #7

Kari Vähäkainu

• Vieras

Jännä miten tällasen juustokeiton nimi, ja tavat vaihtelee eri paikkakunnilla. Punainen keitto, juustokeitto, herakeitto, juhannuskeitto jne.
Ja sitte iso vääntö, pitääkö syödä kuumana vai kylmänä? Minä syön kuumana. Ja risakorvanen kahvikupillinen kossua päälle. Puukon lyön terassin tolppaan odottelemaan huomista.

Juustokeitto on muuten kaustislainen perinneruoka. Mutti taasen on perholaisten vastaava. Mites kaima on innostunut keskipohjalaisia sapuskoita kokkaamaan?

Täällä Kaustisella saa (ainakin sillointällöin) yhdestä ruokakaupasta ostaa juustokeittoa. Ja oikeassa Kari on, lämpimänä se on minunkin mielestä parempaa.

Ai niin, meinas unohtua! Hyvää mittumaaria kaikille!
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 24, 2017, 05:39:12 ap kirjoittanut Kari Vähäkainu »

Kesäkuu 24, 2017, 08:47:16 ap
Vastaus #8

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Komeesti liehuu siniristi salossa, Juhannusta kaikille. Puolen vuoden päästä on Jouluaatto! :laugh:

L&K.

Kesäkuu 24, 2017, 08:58:28 ap
Vastaus #9

Ilkka Eronen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • 8 SPEED
Juhannus menny kattoremontin merkeissä.

Kuten Juve kirjoitti. tää juhannus on kerran 100 vuodessa. muistaa kattoremontin tasa vuosista.

t. Lautapoika

Kesäkuu 24, 2017, 17:36:14 ip
Vastaus #10

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***

Juustokeitto on muuten kaustislainen perinneruoka. Mutti taasen on perholaisten vastaava. Mites kaima on innostunut keskipohjalaisia sapuskoita kokkaamaan?

Täällä Kaustisella saa (ainakin sillointällöin) yhdestä ruokakaupasta ostaa juustokeittoa. Ja oikeassa Kari on, lämpimänä se on minunkin mielestä parempaa.

Ai niin, meinas unohtua! Hyvää mittumaaria kaikille!

Se on mulla ykkösharrastus tuo ruoanlaitto. Varsinki venäläinen keittiö.
Mutta kaikki kiinnostaa, ja kun vaimo on noita Toholammin tyttöjä niin pakko oli opetella noita tekemään kun sen vanhemmat meni ja kuoleentui. Onneksi, kiinnostuksesta, olin tarkkaan seurannut niitten reseptit ja tekotavat. Söin muutes muttia justiinsa, ja tais mennä kourallinen voita siinä samassa. Parempaa kun jankki meillä pohjosessa. Mutta jankissa onki läskiä ja ruista, että pierettää kyllä paremmin. Nyt saa ilmottaa kateellisuutensa, meinaan laittaa ternimaidot uuniin justiinsa. Ja taas kaksi koulukuntaa, mä laitan uunijuustoon pikkasen kanelia ja sokeria. En hilloa.
Mutta vaimolle näitä reseptejä ei näytetä. Se on ollu ikäsä ravintolapäällikkö, ja automaattisesti laskee annoshintoja, ravintoarvoja, terveellisyyttä, monipuolisuutta jne. Siksi sitä ei pidä keittiöön päästääkkään, mitä se siellä. Pilaa vaan mun työkalut.
Perkennääs kun kerman ruskistaa voissa niin siitä kun jatkaa niin ei voi tulla huonoa. Ihan sama sitte tekeekö lihapullia vai pullapitkoa.

Kesäkuu 24, 2017, 18:39:46 ip
Vastaus #11

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Oikein hyvaa jaanipäev täältä Pärnunta.
Hienoja koneita on ihailtu ja juomia nautittu täällä konsen juhlilla.

Kesäkuu 24, 2017, 18:54:56 ip
Vastaus #12

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Oikein hyvaa jaanipäev täältä Pärnunta.
Hienoja koneita on ihailtu ja juomia nautittu täällä konsen juhlilla.

Noni, Ammende Villaan syömään siitä. Kylän paras.

Kesäkuu 24, 2017, 19:33:55 ip
Vastaus #13

Kari Vähäkainu

• Vieras
Mutta kaikki kiinnostaa, ja kun vaimo on noita Toholammin tyttöjä niin pakko oli opetella noita tekemään kun sen vanhemmat meni ja kuoleentui. Onneksi, kiinnostuksesta, olin tarkkaan seurannut niitten reseptit ja tekotavat. Söin muutes muttia justiinsa, ja tais mennä kourallinen voita siinä samassa. Parempaa kun jankki meillä pohjosessa. Mutta jankissa onki läskiä ja ruista, että pierettää kyllä paremmin.

Oletko koskaan tehnyt kampsukeittoa? Se on muistaakseni Vetelin perinneruoka.

Kesäkuu 24, 2017, 19:39:58 ip
Vastaus #14

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Mutta kaikki kiinnostaa, ja kun vaimo on noita Toholammin tyttöjä niin pakko oli opetella noita tekemään kun sen vanhemmat meni ja kuoleentui. Onneksi, kiinnostuksesta, olin tarkkaan seurannut niitten reseptit ja tekotavat. Söin muutes muttia justiinsa, ja tais mennä kourallinen voita siinä samassa. Parempaa kun jankki meillä pohjosessa. Mutta jankissa onki läskiä ja ruista, että pierettää kyllä paremmin.

Oletko koskaan tehnyt kampsukeittoa? Se on muistaakseni Vetelin perinneruoka.

En ihan kuin kaustisilla, käsittääkseni kampsukeiton koti on siellä. Mutta veripalttua ja oikeen pehmeetä lihapataa meilläpäinkin laitettiin. Heh, pikakampsuna mustaa makkaraa...
Jos oon oikeen ymmärtäny niin kampsukeitossa palttua, pottua ja lihaa, liemi maitopohjanen. Menee kokeiltavaksi, eiköhän interwebistä ohjeita löydy.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 24, 2017, 19:42:55 ip kirjoittanut Kari Rautiainen »