Kirjoittaja Aihe: Heh, eläkeläiset...  (Luettu 5173 kertaa)

Kesäkuu 22, 2017, 11:59:01 ap
Luettu 5173 kertaa

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Täällä hyvinkäällä on paikallislehdessä väännetty eläkeläisistä jotka esim tukkii labrajonot työssäkäyviltä. On ne kauheita noi eläkeläiset, hyi hitto.

Aprikoos, tuli mieleeni, lainsäädäntö on vissiin kaikille sama. Tyhmille ei ole eri lakeja kun eläkeläisille.
Kansalaisopistoon on välittömästi saatava uutta tarjontaa. Esim:
Pankin ovenkahvassa roikkuminen 10 min ennen avaamisaikaa.
Kiilailu prisman kassajonossa.
Parveilu pankin aulassa työssäkäyvien ruokatunnin aikaan.
Jatkokurssina vannesahan terän katkaisu työväen opiston ruumisarkkukursseilla.

Mutta kaikki on suhteellista. Entinen pomo toivoi isänpäivälahjaksi firman siivoojaa komerossa takaapäin ilman esileikkejä. Mitä sai? Vessapaperirullista tehdyn kravattitelineen. Vesiväreillä oikeen hienosti värjäilty ja luki, onnea vaari. Ei ole helppoa eläkeläisen olo.

Kesäkuu 22, 2017, 13:53:57 ip
Vastaus #1

teuvo venäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minä suunnittelin silloin viimeisinä työvuosina että kun pääsen eläkkeelle niin menisin pankin konttoriin klo 11.00 ja vuoorpäivinä klo 12.00 nostamaan rahhaa ja siirtämään tililtä toiselle +kyselemään kaikkea mahdollista vaikka sijoituksista.Juur kun pääsin eläkkeelle niin pankin konttori lopetettiin.Siirsin pienet varani toiseen pankkiin mutta hitto vie lopettivat senkin.Kyllä se on NIIn väärin että eläkeläisilta viedään kaikki. :P

Kesäkuu 22, 2017, 14:07:10 ip
Vastaus #2

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Aprikoos, tuli mieleeni, lainsäädäntö on vissiin kaikille sama. Tyhmille ei ole eri lakeja kun eläkeläisille.
Kansalaisopistoon on välittömästi saatava uutta tarjontaa. Esim:
Pankin ovenkahvassa roikkuminen 10 min ennen avaamisaikaa.
Kiilailu prisman kassajonossa.
Parveilu pankin aulassa työssäkäyvien ruokatunnin aikaan.
Jatkokurssina vannesahan terän katkaisu työväen opiston ruumisarkkukursseilla.

Tuohon voisi lisätä eurokolikoiden tunnistuskurssi...
Välillä tuntuu aika turhalta odotella kauppajonossa, kun maksamassa oleva eläkeläinen tyhjentää sen kolikkopussin siihen tiskille ja myyjä alkaa laskemaan niitä senttejä...

Sen takia vältän jonoja, jossa on potenttiaalisia kolikoilla maksajia...
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Kesäkuu 22, 2017, 14:40:12 ip
Vastaus #3

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Kun nyt kaiken muun lisäksi, olen sos- ja terveysalan ammattilainen, niin voin kertoa että monet ikäihmiset ovat usein aika yksinäisiä. Siksi ne saatanat punkee sinne lapraan ja pankkiin yhtäaikaa työläisten kanssa kun olis aikaa olla muulloinkin. Vielä terveysasemallakin tulevat kysymään mikäs se sinua vaivaa kun olet tänne tullut. Helvettiäkö se sille kuuluu vaikka olis hermoromahdus just tulossa. Kaikki ei osaa vielä nettiä käyttää niinku Rautiais Kari ja sillä on se taontaharrastus.😁

Toi oli hyvä.
Lähinki ajatuksessani siitä että palveluntarjoajan tulee vastata kysyntään. Jos on tarve kiireisille työssäkäyvien palveluille, niin niitä pitäs olla tarjolla. No, en mä muutenkaan nyky informaatio yhteiskunnassa ymmärrä tollasia jonottamisia. Venäjällä kyllä.

Kesäkuu 22, 2017, 18:41:32 ip
Vastaus #4

Jaakko Latvanen

• Vieras
Voi jos ois vielä pankkikonttoreita, missä asiakkaita palvellaan, ja missä työtätekevä kansanosa kärsii ja kärvistelee jonossa...

Paras taktiikka ois mennä siihen jonnoon rakakaulassa ja naputtaa jalkaa lattiaan niiko toisetki ruokatuntilaiset.  Mutta sitte ko oma vuoro koittas, ni kiire loppus siihen.  Taskusta tempasis piilosta peukalohangalisen laskuja ja muita paperloita, ja alkas konttoristin kanssa vatuloimaan...

haaveilee jv

Kesäkuu 22, 2017, 19:18:48 ip
Vastaus #5

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Kohta alakaa olla kaks vuotta siitä, ku oon käyny pankissa. Että suunnitelkaa te eläkeläiset ihan vappaasti pankkien vallotusta, ku mää käyn seuraavan viijen vuojen aikana kerran pankissa. Jaa, mutta onkohan niitä konttoreita ennää viijen vuojen päästä ollenkaan? Kait se mennee sitte pitempiki aika käymätä pankissa.
Kahden pytyn loukussa.

Kesäkuu 24, 2017, 15:13:02 ip
Vastaus #6

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Tässä eläkkeellä oltu 10V, voi perhana ku oli pari ekaa vuotta kiirusta. Onneksi lopulta ymmärsin et mihin mulla kiirus on, ei niin mihinkään ja sairaseläkkeen syykin katosi ja sydänlääkkeet sai viedä apteekkiin. Älkää poijaat hötkyile, elämä vasta alkaa kun työt loppuu, siskon mua nuoree mies todistaa väitteeni.