Terve,
Talven aikana tuli rakennettua lähestyvän 50v-villityksen kourissa vuoden -73 kevarista kaupunkipärrä. Pyörästä ja projektista tarinaa oheisessa linkissä lontooksi
http://my125cb.com/.
Projektin painopiste oli ulkoasupäivityksessä. Kone oli käyty läpi viimeisellä kaudella Kunun pyörässä, joten emme puuttuneet siihen. Luottavaisin mielin kohti kesää lähdettiin mutta röpöttelevä on ollut alkutaival ja nyt on naapurit röpötelty jo kiukkuisiksi.

Ongelma siis on yläkierrokset ajossa. Niitä ei tahdo löytyä, ne ovat korvattu röpöttelyllä.
Koska alkuperäiset ilmanputsarit on vaihtunut raakailmaputsareihin (tai miksi niitä kutsutaankaan) niin olen yrittänyt etsiä sopivaa pääsuutinta ja päätynyt alkuperäiseen 92:seen. Nyt löytyy siis alapään kierrokset suhkot kiitettävästi mutta maks 65 km/h on saavutettu ja kierrokset eivät nouse millään.
Eilisen illan ajelin sytkäkoppa auki ja hain sytkän ajoitusta. Lähelle pääsin mutta kun kone lämpenee riittävästi, niin sitten loppuu meno kokonaan.
Keskipakoissäätimen jouset ovat mielestäni aika mennyttä kauraa , varovasti "kiristin" niitä, jotta saatiin pientä joustoa niihin. Oli aluksi mielestäni liian heppoiset ilman mitään jousivastusta.
"Ryypyllä" ei ole mitään vaikutusta ajon aikana, joten tuskin kyseessä on seosongelma / menolitkun saanti. Kaasarit pestiin ultrapesulla ja osat päivitettiin alkuperäisellä kaasarin korjaussarjalla. Neulan asentoa olen siirrellyt mutta sillä ei pitäisi olla vaikutusta yläkierroksilla?
Olen koittanut etsiä keskipakoissäädintä kissojen ja koirien kanssa tai edes uusia jousia mutta ovat aika harvinaista herkkua, sillä epäilen ongelman liittyvän siihen.
Olisiko täällä vinkkejä / apuja? Alkaa huumori loppua (tai loppui jo). Turun seudulla kaikki aikansa suuret osaajat ovat eläköityneet, joten ei oikein ole ketään, kenellä voisi viedä ihmeteltäväksi. Uskoisin, että vanhuus ja viisaus kertoisi nopeasti ongelman todellisen syyn ja viitoittaisi eksyneen cebaristin oikealle polulle.
Haluan pitää värkin liikenteessä mutta en millään viitsisi johonkin uuteen kiinakopioon päivittää. Vaikka ulkoasu onkin jo "raiskattu", niin haluaisin kyllä jatkaa twinillä, ajanhengen mukaan.
Olen kovasti kiitollinen kaikesta avusta.
Jos ei sivulle ehdi käymään, niin tässä nyt yksi kuvatus.

Kesäterveisin,
Joni