Kirjoittaja Aihe: Yhteiskunnallinen eriarvoisuus.  (Luettu 20298 kertaa)

Kesäkuu 09, 2017, 19:29:03 ip
Vastaus #30

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Sarkasmi on vaikea laji, myös lukijoille näköjään, itse kyllä hokasin Jaakon sarkasmin heti, koska olen aiemminkin lukenut hänen postauksiaan.
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Kesäkuu 09, 2017, 22:01:47 ip
Vastaus #31

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Sarkasmi on vaikea laji, myös lukijoille näköjään, itse kyllä hokasin Jaakon sarkasmin heti, koska olen aiemminkin lukenut hänen postauksiaan.

Silti. Verot valtion maksettavaksi. Heti.

Kesäkuu 09, 2017, 22:21:35 ip
Vastaus #32

Jaakko Latvanen

• Vieras

Ei se silloin ole vaikea laji, jos sanotaan vaikka parin sadan lukijan joukossa on vain yksi, joka ei tajua...

jv

Kesäkuu 09, 2017, 23:03:02 ip
Vastaus #33

Jorma Korolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Haluatko hyväosaiseksi työnantajaksi (joita kaikki vihaa mutta joita ilman Suomi menee konkurssiin)?

Osta virma!

Hyville kannattaville yrityksille ei  aina löydy jatkajaa. Kuulemma yleinen ongelma on, että elämäntyö hinnoitellaan yläkanttiin. Mutta joskus hinnoittelu natsaa

ja  tunnen kaksi henkilöä jotka osti noin 20 henkilöä työllistävän yrityksen velkarahalla. Ehkä heillä on melko paljon rahaa muutaman vuoden kuluttua. Voi olla myös helkkaristi velkaa muutaman vuoden päästä; ei virmaa ja omallatunnolla 20 henkilön työttömyys.

Jos on paljon rahaa lähivuosina, on kateellisia enemmän kuin 20. Unilääkkeitä luultavasti käyttävät oli rahnaa tai ei.

Kesäkuu 10, 2017, 00:04:55 ap
Vastaus #34

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin

Silti. Verot valtion maksettavaksi. Heti.

Tuohon on heleppo ratkaisu ! Miten se Hiilamo tosenttismiehenä ei tuota ole hokannut ?
Verot valtion maksettaviksi !   :P

Niin, ehdotin samaa jo tuossa hiukan aiemmin :-)

Ja tuosta vielä puuttuu se loppuosa: "ja ..ttu sijaansa ylemmäksi".  Kun kerran vaatimaan on päästy  :P
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 10, 2017, 08:47:33 ap kirjoittanut Reijo Huhtakangas »

Kesäkuu 10, 2017, 09:19:44 ap
Vastaus #35

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Ei se silloin ole vaikea laji, jos sanotaan vaikka parin sadan lukijan joukossa on vain yksi, joka ei tajua...
jv

Kyllä minusta on ! Koska Rauzikin meni vipuun, ja mïnun mielestäni hän yksi fiksuimmista tällä palstalla kirjoittavista persoonista, ihan oikeasti !

Kesäkuu 10, 2017, 11:22:07 ap
Vastaus #36

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***

En ollu ihan mukana jutussa. Sattuuhan sitä. Gintonikki varmaan auttoi...

Kesäkuu 10, 2017, 12:45:46 ip
Vastaus #37

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Marjoniemessä antavat 15 min. aikoja,ja huom!Vain yksi vaiva per aika!Kyllä useasti seuraava oottaa jo ovella kun edellinen tulee ulos ja kuljetaan jäljessä aikataulusta.Vaan on käynyt kyllä niinkin että tuleepi lääkärikin juuri ajalle,missä lie huidellut ;)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 10, 2017, 14:30:29 ip kirjoittanut Risto Sollo »

Kesäkuu 10, 2017, 12:53:47 ip
Vastaus #38

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Toi Mikan juttu lääkäreiden kiireistä tervauskeskuksissa pitää enemmän kuin paikkansa mutta samantasoisen hoidon kun käy yksityiseltä ostamassa niin ei saa jonottaa kuin sen tunnin,kai se jonotusaika on verojen kuoletus aikaa.
Saapas nähdä kuinka palvelua joudutaan muuttamaan kun tämä SOTE uudistu astuu voimaan,pelkäämpä että joudutaan joitain terkkareita lopettamaan kun häviää asiakkaat.Ootteko muuten koskaan nähneet kiireistä lääkäriä tai hoituria?
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Kesäkuu 10, 2017, 14:36:45 ip
Vastaus #39

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Minulta kun ottivat sen sorvin pois niin on aikaa istuskella arvauskeskuksessa,ja saa sinne aikojakin jos ei oo kovin kiire (korvanputsaukseen olis saanut 3 viikon päähän,sen kisan voitti yksityinen).Siinä kuitenkin säästää viidestäkympistä ylöspäin,köyhälle sorvittomalle kelpo raha...Vaan oottakaahan kun tulee Sote,hinnat laskevat ja palvelut paranevat!

Kesäkuu 10, 2017, 15:08:26 ip
Vastaus #40

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
jv

Kyllä minusta on ! Koska Rauzikin meni vipuun, ja mïnun mielestäni hän yksi fiksuimmista tällä palstalla kirjoittavista persoonista, ihan oikeasti !

Poskia punottaa... Kiitos.
Tällasella vanhalla ja pönäkällä ukolla en se etu että posket näkyy takaapäinkin.

Kesäkuu 10, 2017, 15:54:12 ip
Vastaus #41

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Itse halusin paikalliseen sairaalaan magneetti kuvaan, juu sopii mutta kestää. Mun hermo ei kestänyt ja menin iltapäivällä Mehiläiseen niin seuraavana aamuna jo makasin putkessa, sanoin et varpaista pää lakeen ja kopio mulle. Maksoi tonnin ja kolme muuta vikaa löytyi, kova vääntö Kelan kanssa niin maksoivat puolet. Nyt tämä Sote tulee tekemään meistä tosi eriarvoisia, hallitus saivartelee 0.8% korotuksista kauppojen tarjontaan ja unohtaa sairaat joilla ei ole varaa edes ykköskaljaan.

Kesäkuu 10, 2017, 20:12:39 ip
Vastaus #42

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Noh...Minulle tuli harmaakaihi,molempiin silmiin.Yhteiskunta leikkasi toisen silmäni kuntoon noin 80 eukulla,mutta veitsi-äijä ei toiseen puuttunut vaikka sanoin että sorvini vaatii haukankatsetta...No,silmäpuoli koneistaja yritti tuppautua työmaalle,muttä firman lääkäritäti toppuutteli,silmäpuoli ei sorvaa!Ja hommasi spesiaalirahastosta pätäkät yksityiselle silmäklinikalle,joka korjasi toisenkin öögan mitättömään 1300 € hintaan.Puolen tunnin homma.Sain pienen klasin konjakkia kaupan päälle,kunnallinen palvelu ei tuota ole vielä koskaan suvainnut tehdä.Sama Viiltäjä-Jack operoi...Mitä opimme tästä? Emme muuta kuin että paljonkehuttu Sote saattaa tällaisissakin jutuissa antaa vaihtoehtoisia ratkaisuja,käyttäjän eduksi tietenkin...

Kesäkuu 11, 2017, 14:51:14 ip
Vastaus #43

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Nelisenkymmentä vuotta sitten sai pienen konjakin kun kävi luovuttamassa verta, siirtyivät tuoremehuun ja kekseihin.

Kesäkuu 11, 2017, 15:53:15 ip
Vastaus #44

Leo Eiranen

• Vieras
Nelisenkymmentä vuotta sitten sai pienen konjakin kun kävi luovuttamassa verta, siirtyivät tuoremehuun ja kekseihin.
Niin, ennen oli kaikki paremmin.