Kirjoittaja Aihe: Itsetehty öljytankki  (Luettu 3333 kertaa)

Kesäkuu 04, 2017, 10:20:50 ap
Luettu 3333 kertaa

Ville Into

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi! Mulla olis öljynkiertoon liittyvä kysymys. Olen tehnyt -66 Bonnevilleen öljytankin vaahtosammuttimesta. Jouduin tekemään myös öljyn paluuputken, joka lävistää tankin ja jolla kerätään paine venttiilikoneistolle menevälle haaralle. Alkuperäinen putki on ulkohalkaisijaltaan noin 8mm, mutta tein oman versioni 10mm putkesta. Reikä tulpatun putken yläpäässä on sama kuin alkuperäisessä, muistaakseni 4 mm. Myös yläkertaan lähtevä haarakappale noudattelee mitoiltaan alkuperäistä.
Kysymys kuuluukin, että voiko se olla niin pienestä kiinni, että kun käytin tilavuudeltaan suurempaa putkea, niin paine ei kasva riittävästi. Öljy nousee yläkertaan todella hitaasti. Kiitos jo etukäteen jos löytyisi asiantuntemusta!
T: Ville

Kesäkuu 05, 2017, 23:46:22 ip
Vastaus #1

Simo Puikko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Meikäläisen maalaisjärjellä kuristukseen ei voi vaikuttaa mikään muu kuin tuo reiän koko. Tietysti itse paluuputkessa on vähän enemmän tilavuutta ja sen täyttyminen ottaa vähän enemmän aikaa. Senhän pitäisi kyllä pysyä täynnä, vaikka kone ei käy.

Kesäkuu 08, 2017, 09:59:56 ap
Vastaus #2

Ville Into

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No näin minäkin sitä järkeilin, ja kun uskalsin käyttää vielä vähän pidempään niin hyvin kiertää öljy.
Eli asia kunnossa!