Kirjoittaja Aihe: Suomen museoajoneuvolausunnosta hyötyä ulkomailla?  (Luettu 4027 kertaa)

Toukokuu 14, 2017, 09:15:11 ap
Luettu 4027 kertaa

mikanurminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tervehdys!

Kun nyt näyttää siltä että yksi mr IC Planeta Sporteistani lähtee Latviaan niin onko sen museoajoneuvolausunnosta siellä mitään hyötyä tulevalle omistajalle? Sehän on täysin suomenkielinen paperi joten ainakin hankalaa sinällään suoraan hyödyntää mutta voiko sitä jotenkin käyttää referenssinä tms. jossain ulkomaassa?
Terveisin,
Mika Nurminen
Uusikaupunki
p. 040 547 6828
mikaonurminen@gmail.com

Toukokuu 15, 2017, 20:46:27 ip
Vastaus #1

Heikki Salmén

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Återfallsgubbe
Minun mielestäni kaikesta pyörään liittyvästä dokumentaatiosta on hyötyä. Itse kysyn aina kauppaa tehdessäni onko tallella kuitteja, käyttöohjekirjoja tai muuta pyöräyksilöön liittyvää. Se antaa mielestäni lisäarvoa pyörälle.

Voihan siitä museoajoneuvolausunnosta ottaa vaikka kopion ja antaa sen, jos haluaa itse pitää alkuperäisen muistona.

Toukokuu 15, 2017, 21:29:46 ip
Vastaus #2

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Olen itse tehnyt muistikortille sellaisen kuva-ja tietopläjäyksen pyörästä ja projektista mitä olen tehnyt pyörälle kun olen pyörät ostajille toimittanut.En ole ulkomaan eläviltä kysellyt että tarvitsetteko joitain dokumentteja pyörästä elleivät ole itse niitä kysyneet,olen ilman muuta antanut kaikki kuitit ja muut dokumentit pyörien mukana,mitäs minä niillä enään luopumisen jälkeen tekisin.Museoajoneuvolausunnoista olen ottanut muistoiksi kopiot.Voi olla ettei esim. belgialainen ala kääntämään papereita omalle tai ymmärtämälleen kielelle mutta luulen että he arvostavat kaikkia pyörän mukanaan saamiaan papereita.
Olisi mukava tietää onko Svalanissa annettu olla paikallaan suomalainen rekisterikilpi saksalaisessa museossa.Pitänee mennä joskus asia itse toteamaan.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Toukokuu 20, 2017, 10:49:21 ap
Vastaus #3

Tauno Heittola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Terve.

Oma kokemus, on kyllä hyötyä rekisteröinti katsastus sujui helposti koska kaikki tekniset tiedot sekä mitat löytyi heti museo todistuksesta ja valokuva oli plussaa niin että ajoneuvo oli oikea. katsastus insinööri oli tyytyväinen kun tiedot oli myös Ruotsin kielellä. Voi olla vaikeampaa jos paperi on ensin käännettäva muille kielille.

Terv.// Tauno H.