Kirjoittaja Aihe: MM jääkiekko  (Luettu 17638 kertaa)

Toukokuu 22, 2017, 15:39:10 ip
Vastaus #30

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hyvä minä.
Taas kerran loistava suoritus.
Alle minuutti lätkän MM-kisoja TeeVeestä tai radiosta.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Toukokuu 22, 2017, 15:57:55 ip
Vastaus #31

Risto Saastamoinen

• Vieras
Hyvä minä.
Taas kerran loistava suoritus.
Alle minuutti lätkän MM-kisoja TeeVeestä tai radiosta.

Samat sanat, paitsi että mulla jäi alle sekunnin.

Toukokuu 22, 2017, 19:04:18 ip
Vastaus #32

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyll tuli kaikki Suomen pelit katsottua. Finaali myös. Ensi keväänä taas katsellaan MM pelit.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Toukokuu 23, 2017, 22:49:04 ip
Vastaus #33

Taito Nuutinen

• Vieras
Tää aihe ottaa vieläkin niin "pattiin" ettei viitti ottaa osaa tähän keskusteluun.. :laugh: >:( :-[
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 23, 2017, 22:51:18 ip kirjoittanut Taito Nuutinen »

Toukokuu 24, 2017, 22:47:55 ip
Vastaus #34

matti.aarnisalo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eniten Suomessa ihmetyttää seuratoiminta. Joka seuraan haalitaan kalliita ulkolaisia pelaajia, turhaan. Pitäisi sopia, että yhtään ulkomaalaista ei saa pelata Suomen sarjoissa. Olisi tasapuolista kaikille seuroille ja maan jääkiekko nousisi kohisten maailman kärkeen.

Katsokaa nytkin, parhaat pelaajat olivat 17-20 vuotiaat juniorit. Niitä lisää ja yli-ikäiset huoltojoukkoihin. Eihän nuoret pääse seuran edustusjoukkueeseen nykyisin, kun kaukaloraakkeja ostetaan kovalla rahalla "Canadasta" seurat täyteen.

Toukokuu 24, 2017, 22:58:11 ip
Vastaus #35

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Arvostus tähänkin MM peliin nousis jos pelattais vaikkapa vain joka toinen vuosi ja silloinkin maitten parhaalla mahollisella joukkueella!

Toukokuu 24, 2017, 23:42:57 ip
Vastaus #36

Jaakko Latvanen

• Vieras
Pitäisi sopia, että yhtään ulkomaalaista ei saa pelata Suomen sarjoissa.

Yhtään peliä en kattonu, en oo seurannu lätkää ollenkaan monneen vuoteen.  Ei miulla siihen mittään vihasuhdetta oo, ei vaan pysy herreillä töllön ääressä niin kauaa...  Lätkää oon joskus ihan varta vasten kattonu, koripalloa en koskaan.  Assosiaatio silti paukahti koripalloon; vaatinee nykyihmiselle vähän taustoittamista:

70-luvun loppuvuosina alko puskea Suomen koripallojoukkueisiin pelaajia ulkomailta.  Saabin tekemisellä kasvanut Uusikaupunki haali joitakin, kait yhtenä ensimmäisten joukossa, ja asia oli jonkin verran tapetilla mediassa.

Opiskelin silloin tekussa Jyväskylässä.  Äidinkielen tunnilla puheen pitämistä tai jotain sellaista käsiteltiin, tauko tehokeinona oli aihe.  Opettajan nauhamankalta kuunneltiin kait Jyrinkosken lausumana runoa "Talo" (tai jotain sinne päin, kirjoittajaa en muista...).  No, siinä kuitenkin oli jotakin tänne päin tekstinä:

"...nous taloni yhdessä yössä...... se auttoiko salvutyössä, se musta kirvesmies"

Joukossamme oli yksi opiskelija juuri Uudesta kaupungista, ja hän tähän tokaisi:  "Jenkkivahvistukset pois rakennustyömailta!"

Vai oiskos tää mielipide kuulunu tuonne lennokkaampaan topiikkiin...

jv

PS. Kävin kuukkeloimassa, sivistäkää itseänne por favor:

Uuno Kailas:

"TALO

Nous taloni yhdessä yössä –
    kenen toimesta, Herra ties.
    – Se auttoiko salvutyössä,
    se Musta Kirvesmies? –

On taloni kylmä talo,
    sen ikkunat yöhön päin.
    Epätoivon jäinen palo
    on tulena liedelläin.

Ei ystävän, vieraan tulla
    ole ovea laisinkaan.
    Vain kaks on ovea mulla,
    kaks: uneen ja kuolemaan."

Vai viittaiskos tääkin paremmin tuonne toiseen topiikkiin?
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 24, 2017, 23:48:58 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »