Kirjoittaja Aihe: MM jääkiekko  (Luettu 17604 kertaa)

Toukokuu 07, 2017, 18:09:53 ip
Luettu 17604 kertaa

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Seuraako foorumin motoristit MM jääkiekkoa?
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Toukokuu 07, 2017, 18:52:47 ip
Vastaus #1

Arto Ahonkivi

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Seuraako foorumin motoristit MM jääkiekkoa?
Turhaa touhua, ajelen enemmin motskarilla.

Toukokuu 07, 2017, 19:06:46 ip
Vastaus #2

Hannu Boman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ihan itse :-)
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000

Toukokuu 07, 2017, 19:31:18 ip
Vastaus #3

Arto Ahonkivi

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Varsinkin ku paraikaa ollaan häviöllä 4-1 niinkin tunnetulle jääkiekkomaalle ku Ranska  ;D

Toukokuu 07, 2017, 19:51:51 ip
Vastaus #4

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Spede olisis sanonut: Voi rähmä!

Toukokuu 07, 2017, 21:08:05 ip
Vastaus #5

Jussi Elo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Seuraan nykyään sen verran , että noteeraan uutisista lopputulokset .Nuorempana tuli jopa katsottua pelejä telkkarista.

Toukokuu 07, 2017, 21:12:46 ip
Vastaus #6

Mika T Kyllönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kun nyt kiekon MM-kisat alkavat, on hyvä selventää pari juttua.
Koska olen perehtynyt Jääkiekkoon, haluan jakaa tietoni muiden kanssa. Voit luottaa asiantuntemukseeni, sillä olen perehtynyt aiheeseen varsin laajasti. Kävin 80...-luvun lopussa yhdessä Jääkiekko-ottelussa ja heti perään toisessa 90-luvun alussa. Lisäksi olen nähnyt jääkiekkoa useita kertoja Urheiluruudussa sulkiessani televisiota.............

Jääkiekko on kamppailu-urheilua. Lajissa kamppaillaan perimmiltään istumapaikoista. Pelissä on kaksi joukkuetta ja paljon numeroituja pelaajia. Heille ei kuitenkaan ole varattu numeroituja paikkoja. Paikkoja on vähemmän kuin pelaajia. Osa pelaajista joutuukin istuimen vapautumista odotellessaan säntäilemään aidatulla kentällä. Aitauksessa olo on tehty mahdollisimman vaikeaksi: kenttä on jäädytetty vaarallisen liukkaaksi ja pelaajien jalkoihin on sidottu metalliterillä varustetut kengät. Lisäksi toisen
joukkueen pelaajat tönivät koko ajan.

Istumapaikkoja vartioi kunkin joukkueen Capo di tutti capi. Hän on se huonosti istuvaan ja räikeään pikkutakkiin sonnustautunut yrmy mies, joka jauhaa koko ajan purukumia. Hän häätää muutaman pelaajan kerrallaan aitaukseen tuupittavaksi. Penkeille jääneet eivät haluaisi päästää ketään lähtijöiden tilalle, vaan he hakkaavat aitauksesta tulijoita isoilla hanskoillaan ja käyräpäisillä kepeillä, eli mailoilla.

Pelaajan on mahdollista saada istumapaikka yksityisaitiostakin, mutta siitä joutuu tappelemaan. Yksityisen istumapaikan myöntää yleensä näkövammainen, mustavalko-paitaan sonnustautunut mies, kutsumanimeltään Mulkku. Jos Mulkku ei ole päässyt aitaukseen, häntä saattaa tuurata myös Dorka tai Pelle. Pelaaja saa istua privaattiaitiossa kuitenkin vain pari minuuttia kerrallaan. Sitten hänen on taas lähdettävä takaisin aitaukseen tönittäväksi ja kampitettavaksi.

Pelissä on kaksi pelaajaa, joita ei päästetä ollenkaan istumaan He
seisoskelevat aitauksen eri päissä verkosta rakennettujen laatikoiden eli maalien edessä. Heitä kutsutaan maalivahdeiksi. Aitauksessa vuorollaan olevat pelaajat koettavat osua näihin raukkoihin mustalla kumikiekolla, jota lyödään em. mailoilla.

Jäähallissa soitetaan usein kivaa jumppamusiikkia. Katsojilla on tärkeä tehtävä. Ensinnäkin katsojien on tarkasti seurattava em. mustaa kiekkoa. Jos aitauksessa oleva pelaaja ei osukiekolla maalivahtiin, vaan kiekko livahtaa maaliin, on katsomon reagoitava salamannopeasti. Mikäli katsoja kannattaa sitä joukkuetta, jonka maaliin kiekko osuu, hänen on huudettava mahdollisimman kuuluvasti "paitsio". Mikäli katsoja kannattaa toista joukkuetta, hän voi huutaa mitä tahansa, kunhan huutaa kovalla äänellä. Esimerkiksi "Öööh-haa-möää-haa" on suositeltava huuto.

Nyt vain seuraamaan Jääkiekkoa!

Toukokuu 07, 2017, 22:15:23 ip
Vastaus #7

Perttu Korolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tottahan toki jääkiekkoa seuraan! En fanaattisesti, mutta aina tiedän suunnilleen, missä mennään. Kiekko-ottelumusiikki on kyllä nykyään huonoa. Mihin jäi Rock'n roll?
Honda CX 500

Toukokuu 08, 2017, 16:36:50 ip
Vastaus #8

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tänään Suomi-Tsekki siinä meneekin ilta katsellessa.

Toukokuu 08, 2017, 16:44:34 ip
Vastaus #9

Harri Holopainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ateisti, takapiru, vastarannankiiski, humaani?
Aikuiset miehet luistelee lätkän/juoksee pallon perässä ??? Kyllä mä jonkun muun perässä luistelun (juoksentelun) ymmärrän  :)

Täysin turhaa kuten moni muukin tässä maailmassa, tärkeää on vain ruoka, juoma, riittävän lämmintä päällä ja ...., loput on ylimääräistä hupia

Linkola  :o
Hullu ja humalassa saa olla muttei tyhmä

Toukokuu 08, 2017, 17:26:40 ip
Vastaus #10

Jaakko Latvanen

• Vieras
Ne ihmiset, jotka luistelevat sen lätkän perästä, tai ne, jotka haluavat sitä luistelua seurata, eivät tietääkseni ole aiheuttaneet minulle koskaan minkäänlaista harmia.  Eli senkun vaan, minun puolestani.  Itse en ole jaksanut enää vuosiin seurata ollenkaan.  Nuoruusvuosina tuli joskus Imatralla paikanpäälläkin käytyä katsomassa paikallisia pelejä, kun oli tuttuja pelaajia ja katsojia.  Ja telkkaristakin olen katsonut vuosikymmeniä sitten jonkun pelin.  Urheilun seuraamisessa ymmärrän sen, että on mukavaa olla jonkun puolella.  Sitä en ymmärrä, että on oltava jotakin vastaan.

Mikkelissä - mihin minunkin (vaatimaton määrä kunnan kannalta mutta varsin merkittävä minun itseni kannalta) kunnallisverot menevät - on asia ollut voimallisesti esillä viimeisen vuoden aikana, kun paikallinen jugurtit tai jotain sinne päin, nousi ylimmälle sarjatasolle.  Sitä on nyt kaupungin merkittävillä varoilla tuettava, kun se tekee Mikkelin tunnetuksi.

Tästä minulla on mielipide:  ammattiurheilun tukeminen ei kuulu kunnan toimialaan millään tavalla eikä missään määrin.  Eikä sellainen tunnettuisuus tuo kuntalaisille mitään etua.  Kunnan toimenkuvaan kuuluu kaavoituksella osoittaa harrastuspaikkoja erilaisille urheiluille tai muille vastaaville harrastuksille niin, että huomioidaan niiden aiheuttamat haitat.  Siitä eteenpäin toiminnan toteutus ja rahoitus kuuluvat minun mielestäni asiansa harrastajille tai ammattimaisille toimijoille.  Näin olen omien harrastuksieni kohdalla aina joutunut toimimaan, ja toivoisin muidenkin toimivan ja joutuvan toimimaan.

jv

Toukokuu 08, 2017, 17:35:39 ip
Vastaus #11

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Joo lehdestä luin että Ranskikset tykkäs eilisestä pelistä.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Toukokuu 08, 2017, 18:11:29 ip
Vastaus #12

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ranska juhli kuin olisi mestaruus tullut. Ensi kerta kun Suomen voittivat.

Toukokuu 09, 2017, 09:46:44 ap
Vastaus #13

Mika Komulainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Tästä minulla on mielipide:  ammattiurheilun tukeminen ei kuulu kunnan toimialaan millään tavalla eikä missään määrin.  Eikä sellainen tunnettuisuus tuo kuntalaisille mitään etua.  Kunnan toimenkuvaan kuuluu kaavoituksella osoittaa harrastuspaikkoja erilaisille urheiluille tai muille vastaaville harrastuksille niin, että huomioidaan niiden aiheuttamat haitat.  Siitä eteenpäin toiminnan toteutus ja rahoitus kuuluvat minun mielestäni asiansa harrastajille tai ammattimaisille toimijoille.  Näin olen omien harrastuksieni kohdalla aina joutunut toimimaan, ja toivoisin muidenkin toimivan ja joutuvan toimimaan.

jv
[/quote]

Ei se ihan noin yksinkertainen asia kuitenkaan ole. Nämä ammattikiekkoilijat maksavat melkoisesti myös veroja sekä tuovat työpaikkoja muillekin kuin pelaajille. Ainakin Tampereella ne myös maksavat hallitiloistaan vuokraa kaupungille sekä yläkerran ravintolat sun muut nakkikopit antavat myös työtä opiskelijoille peli-iltoina. En tiedä kuinka asiat ovat pitkäpiimäisillä jukurteilla mutta näin se normaalisti menee. Merkittävää on myös seurojen tekemä juniorityö, useampi sata junioria harrastaa mm. kiekkoa kaupungin kolmessa seurassa. Lisäksi siellä on taitoluistelijoita, siellä pelataan kansainvälisiä koripallo-, lentopallo-, salibandy-, ym otteluita, judoa,  taekwondoa, noita ainakin Tampereella. Et sinä enkä minäkään ole kustantanut harrastuksen vaatimia teitä vaan yhteiskunta tekee ne ja ottaa veroina rahat niihin.
  Olen ollut mukana kiekossa -70-80- lukujen taitteesta, välillä pätkiä poissa ja ja olen vielä eläkepäivinäkin jatkuvasti mukana, joten minulla saattaa olla jonkunlainen kuva toiminnasta. Tuskinpa mikään muu harrastusmuoto kuin kiekko maksaa hallien käytöstä niin paljon kuin jääkiekko, tulkoon se raha sitten vanhemmilta tai seuroilta. Samoin maksan minäkin veroa saamastani palkasta, ja tietenkin Suomen tapaan enemmän kuin samasta palkasta joutuisi normityöläinen maksamaan.

Toukokuu 09, 2017, 10:01:00 ap
Vastaus #14

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Vai ottavatko juniorit vahvasti osaa isosten hallivuokrien maksuun ?
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58