Kirjoittaja Aihe: Jawan pyöränlaakerit ja vara-avaimet  (Luettu 3586 kertaa)

Toukokuu 07, 2017, 09:10:46 ap
Luettu 3586 kertaa

Jorma Korolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
-Typ 360 Jawassa on pyöränlaakereissa suojaus vissiin alkuperäsellä systeemillä eli huopa tms renkailla. Kuinkahan usein ruukaatte laittaa uutta vaseliinia laakerille? Hyövääkö systeemiä vaihtaa kestovoideltuihin laakereihin? (tai voihan niitäkin voidella tiivisteen välistä) Pölysuojaus paranisi mutta voitelu oisi hankalampaa.

-Olen kysellyt vara-avaimia, on kai samanainen runko kuin vanhassa Skodassa, eivät pystyneet auttamaan paikallisessa lukkoliikkeessä. Oli tällä palstallakin ostoilmoitus mutta sekään ei tepsiny. Mistähän noita kysyisi, joku sano että näitä on vaan kahdenlaisella pykällyksellä joten ei pitäis olla vaikea löytää mutta on silti. Yks kevät etittiin ainoita avaimia melkosen pitkään.  ???

Että tämmösiä, eilen jahvetti tallista, akku kiinni ja kohta alko kuulua päksytys putkista. Savuefekti suht vaikuttava. On se hyvä tuo Jawa, laiskalle miehelle  8)

Toukokuu 07, 2017, 10:06:20 ap
Vastaus #1

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minä laittaisin laatumerkin kestovoidellut sitten, kun seuraavan kerran pitää vaihtaa.
Ehjää on turha korjata.
Ne huovat vielä päälle, niin ei uusi aika hyppää silmille.
Tulee laakerien puolesta huoletonta menoa Jawan loppuu asti.

Toukokuu 07, 2017, 16:48:53 ip
Vastaus #2

Jorma Korolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo, pitää niitä kuunnella ja katsella, luulen että kestää noinkin tosi kauan.

Siinä putsaillessa ja rasvaillessa huomasin että takaiskarista oli pudonnut pois toinen alapään lukitussokka, toinen oli tulossa puoliksi urasta pois. Onneksi hyllyssä oli varaiskari. Iskareita vertailin ja mahdollisesti tarvikeiskarissa lukitussokat jää paljon enemmän näkyviin kromatun alaputken alta ja siksi pomppuun ajettaessa ne putoaa herkemmin pois. Tai ainakin mulla patinoituneemmassa yksilössä sokat on kokonaan putken alla.

Jos sokat pääsee pois, iskari valahtaa hervottomaksi. Jos molemmilla puolilla käy sama juttu, putoaa takalokari rengasta vasten ja Jahwettiin ilmaantuu eka kertaa tehokas takajarru. Tuommonen sattumus voisi olla aikas hankala homma jos olisi jossain kauempana reissussa.

Toiselta puolen oli myös iskarin pulttien ympärille tulevat kumipuslat ihan tohjona, liekö sekin jotain vaikuttanut sokkahommaan.

Toukokuu 07, 2017, 17:32:05 ip
Vastaus #3

Pekka Lankinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
JawaCZ 175 type 450
"Jawa, maailman paskin 2-tahtinen", sanoi Hakalan Reiska.

Toukokuu 07, 2017, 17:58:39 ip
Vastaus #4

Jorma Korolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei ihan, minun avaimissa on pyöreä pää ja hammastus, eli ihan tavallisen avaimen näkönen.

http://www.jawamarkt.cz/en/switch-box-360-special-price

Jotakuinkin tommoset avaimet, sivulootaan on omansa.